Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aina huonoa omatunto jäädä kotiin sairastaa

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   3.12.24 05:58:52

Ny iski joku ihme tauti. Kurkku niin kipee että hyvä kun syömään pystyy ja päätä särkee. Ei kuitenkaan räkänen tai kuumeinen. En menny töihin kuitenkaan ja nyt kokee hirveetä omantunnon tuskaa. Olisko sittenki ollu työkuntonen.

Mut on kasvatettu vähä siihen että töihin/kouluun mennään kipeenä. Ei siis saanu jäädä kotiin lapsena jos oli flunssa.

Re: Aina huonoa omatunto jäädä kotiin sairastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 06:07:51

Se on ihan oikein. Niin pitääkin olla

Päivämäärä:   3.12.24 06:24:45

Sama itsellä, ja varsinkin kun on hevosia, ne pitää hoitaa vaikka pää kainalossa kontaten niin joku voi ajatella että tuolla se on touhuamassa tallilla mutta töihin ei viitsinyt mennä ...

Päivämäärä:   3.12.24 08:40:12

Nyt joku kiertävä tauti alkaa kurkkukivulla. Itsellä se muuttui yskäksi ja limaiseksi kurkuksi. Yskä vaan jatkuu ja jatkuu. Nyt kuulin myös, että ihmisiä sairastunut töissä samoilla oireilla. Olen olllut etänä ja sairaslomilla että en ole tartuttanut.v nyt on kai pakko olla taas pois koska en jaksa puhetyötä tehdä rätisevällö kurkulla. Nyt voin myös koittaa näyttää esimerkkiä lapselle että henkitoreissa ei kannata tehdä töitä.

Päivämäärä:   3.12.24 08:52:05

Joo niin vissiin on liikkeellä kaikenlaista. Tää vaan ei tunnu semmoselta perinteiseltä flunssasta kun en yhtään nenä tukkoinen tai vuoda. Vaikka muuten on kipee olo 

Lähettäjä: Flunssa 
Päivämäärä:   3.12.24 08:57:50

Mulla samanlainen flunssa jossa kurkku on järkyttävän kipeä, nenä tukos/ poskiontelot ja limaa nousee keuhkoista. Myös limaisia ysköksiä. Luin netistä että keuhkoputkentulehduksessa on tällaiset oireet. Liekö sitten dino, rs vai adenokarsinooma virus joka riepoo. Kotona makaan kolmatta päivää, juon kuumaa, syön valkosipulia , tyrnimarjamehua kuumaan juomaan sekä 3 buranaa. Viime vuonna sairastin samoihin aikoihin flunssan.

Päivämäärä:   3.12.24 09:02:00

Mee nyt vaan sinne töihin, että muutkin saa taudin.

Päivämäärä:   3.12.24 09:02:52

En menny, omalla sohvalla makaan

Päivämäärä:   3.12.24 10:06:22

Mä sain tän oman tautini just semmoselta k*sipäältä joka ajatteli olevansa korvaamaton töissä sekä myös harrastustoiminnassa, eikä edes kertonut olevansa kuumeessa kun istahdin hänen kanssaan samaan pöytään.

Kurkku ollut kipeä perjantaista asti, nokka alkoi mennä tukkoon sunnuntaina ja nyt sitten päätä särkee, yskittää ja pää on täynnä räkää.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   3.12.24 14:28:42

Mulla on se hyvä että olen niin harvoin sairaana, että silloin kun olen en todellakaan tunne siitä pienintäkään omatunnon pistosta; minä olen nyt kipeä, en siis työkykyinen, joten tällä kertaa en mene töihin ja that's it. En ole välttämättä joinakin vuosina sairauslomalla kertaakaan.

Jos erilaiset kurkkukivut, flunssat ja muut vaivat olisivat ihan viikottaisia niin sitten voisi olla eri.

Päivämäärä:   3.12.24 14:39:14

Tänä vuonna en ole saikuttanu vielä kertaakaan, silti huono omatunto :D

Asiasta kanatalouteen, onko ok ilmoittaa vaan viestillä että ei kykene töihin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.12.24 18:03:40

Samoilla oireilla oli juuri täällä streptokokki.

Lähettäjä: gh 
Päivämäärä:   3.12.24 18:18:06

Tuttua, minulla oli huono omatunto jopa silloin kun mursin käteni ja tein vain jotain satunnaisia paperihommia (työni on siis puhdasta paskanlappamista). Ei auttanut kun työkaverit tuntuivat syyllistävän minua siitä että heillä oli kauhea kiire, ihan kuin olisin tahallani murtanut käden.

Päivämäärä:   3.12.24 18:18:08

Paraneeko se itsekseen ?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.