Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko kohdannut tallilla seksuaalista häirintää

Lähettäjä: Riikka 
Päivämäärä:   3.12.24 00:30:20

Mä vaan mietin kuinka yleistä se on. Millaiset ihmiset tätä harrastaa?

Re: Oletko kohdannut tallilla seksuaalista häirintää

Lähettäjä: maihaus 
Päivämäärä:   3.12.24 05:49:00

Kyllä, kengittäjän toimesta. Ja tallinpitäjän appiukko myös harrasti ahdistelua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 07:34:08

Olen mies ja ja kyllä, naiset vihjailevat aivan samalla lailla kun miehet, jopa törkeämmin. Myös ihme mustasukkaisuuskohtauksia vai ole mitään suhdetta edes olemassa.

Lähettäjä: En 
Päivämäärä:   3.12.24 08:37:10

En, vaikkakin pari seurustelukumppnia olen kohdannut. Yksi tallikaveri aina väittää kaikkien ahdistelleen häntä. Oikeasti yrittää itse iskeä muita ja sepittää tarinoita huomionhakuisuuttaan.

Päivämäärä:   3.12.24 08:44:58

En.

Päivämäärä:   3.12.24 08:46:06

En ikinä

Lähettäjä: pölö 
Päivämäärä:   3.12.24 08:49:48

Olen, joskin jo reilu 10 vuotta sitten. Vanhempi, silloin n. 60-v. raviukko isohkolla tallilla, jossa oli tallipaikoilla sekä ratsuja että ravureita. Ehdottelua (esim. "lähde viikonloppuna mun kanssa saunomaan!")ja seksistisiä puheita, ei onneksi sen "kummempaa." Joskin sama äijä jauhoi näitä juttuja mulle myös mun silloisella työpaikalla (kaupan kassa). Olin itse siis 18-19-vuotias noihin aikoihin.

Etova ukko. Kävi välillä tallilla myös vaimonsa kanssa, ja kun vaimo oli kuuloetäisyydellä, mies oli niiiin kiltisti, mutta jos vaimo meni kuuloetäisyyden ulkopuolelle, alkoi taas sama p*skanjauhanta.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   3.12.24 08:54:48

En koskaan.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   3.12.24 09:55:42

En ainakaan muistaakseni. Tosin on voinut joku jotain joskus heittää mutta on varmasti saanut samanlaista juttua takaisin. Mun kanssa jää yleensä sanailussa toiseksi.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   3.12.24 10:04:19

En ole. En taida olla sopiva kohde millään mittarilla XD Kerrankin voi olla tyytyväinen hiirenharmaasta olemuksesta. Lisäksi, vaikka olen pikkulikasta saakka talleilleilla pyörinyt taukoja lukuunottamatta, en ole häirintään koskaan törmännyt tai sellaisesta muilta kuullut. Kyllä, oli jokunen äijä jonka kanssa kukaan ei halunnut olla kahden kesken mutta sekin jäi pelkän rasvasen puheen asteelle eikä ollut koskaan jatkuvaa. Eikä kohteena olleet pikkulapset tai esiteinit.

Lähettäjä: meijju 
Päivämäärä:   3.12.24 10:08:20

Pitää tosiaan erottaa kaksimieliset puheet ja flirttailu vs. selkeä häirintä. Jos keskustelussa on mukana kaksi (no,toki vaikka enemmänkin mut ehkä yleisin kuvio että kaksi) niin hehän määrittää mitä puhutaan ja miten käyttäydytään. Ahdistelu on yksipuolista häirintää.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.12.24 10:47:15

En ikinä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   3.12.24 10:58:35

Olen. Oli vielä tosi yleistä 90-luvulla. Pidettiin sitten tyttöjen kanssa toisistamme huolta, eikä ketään jätetty yksin omistajan kanssa, kun se oli kännissä. Nuorimmat meistä olivat 11-13v.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   3.12.24 11:16:14

Tallilla muistaakseni en ole tällaiseen törmännyt (monissa muissa paikoissa olen).

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   3.12.24 11:20:02

En. 50 vuotta ratsastusta raveja harrastanut

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   3.12.24 11:21:18

Olen. Naantalin tyyppi kyseessä

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   3.12.24 11:21:25

Omalle kohdalle ei ole osunut (en taida olla limaisten setien makuun) mutta sivusta olen seurannut kaverien kohdalla useampaakin. Viimeisin ihan parin vuoden sisältä, siihen vihdoin riitti oma rohkeus ja asema puuttua. Ihanaa myös miten nykynuoret on rohkeampia kuin mitä itse oltiin ja uskaltavat kertoa meille muille aikuisille

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.12.24 11:25:55

Kyllä olen.

Päivämäärä:   3.12.24 12:13:09

Olen, 14v tyttönä viisikymppinen kengittäjä yritti käpälöidä ja ehdotella. Oli vieläpä kovasti tallin vanhempien naisasiakkaiden mieleen. Paljompa tiesivät että hädin tuskin murrosikäiset oli enempi sedän mieleen. Sain sanottua, ja olin onneksi myös oman ponini kanssa sellaisessa asemassa että pystyin heti ilmoittamaan sedälle etten tarvitse hänen palveluitaan enää. Ehti kostaa, mutta laitoin jutut kiertämään hänen ahistelutaipumuksestaan niin taisi käydä alueella työt vähiin kun ei ole sen koommin kuulunut.
T. Pskamainen narttu jo lapsesta asti

Lähettäjä: Hani 
Päivämäärä:   3.12.24 12:30:27

Niin, mikä sitten sellaiseksi lasketaan.. mutta silloin 80-luvun lopulla, 90-luvun alussa sai kyllä kuulla kaikenlaisia rasvaisia juttuja vanhempien miesten puolelta. Kävin yksin eräällä tallilla, joka oli ns. kaukana kaikesta. Lähes aina siellä pyöri jotain omistajan tutuntuttuja tai hevosten omistajia, jotka katsoivat lähes kunnia-asiakseen heittää kaksimielisiä juttuja nuorelle tytölle.
Koskaan ei kuitenkaan ehdoteltu mitään, käyty käsiksi tai tästäkin vakavampaa. Enkä saanut mitään traumoja, vaan heitin aina takaisin jotain, jolla sain suut kiinni.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   3.12.24 12:31:24

Kerran olen joutunut rautatalikolla puolustautumaan kun naapurin lihava ukko puhui kaksimielisiä ja lähenteli minua muna kourassaan. Ei lähennellyt toiste.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   3.12.24 12:34:28

Ratsastuskouluilla en koskaan enkä ratsupuolen jutuissa mutta joskus 12-13v kävin hetken aikaa hoitamassa hevosia kaverin kanssa yhdellä pienellä ravitallilla niin siellä omistaja (siihen aikaan n. 40-50v) taputteli takapuoleen ja ehdotteli, että tultaisiinko me tytöt pesemään hänen selkänsä saunaan. Se oli silloin todella ahdistavaa enkä uskaltanut kertoa vanhemmilleni koska pelkäsin, että kieltävät tallilla käymisen. Onneksi tämä mies ja vaimonsa erosivat ja koska hevoset olivat vaimon niin vei ne eron myötä pois eikä mies yksinään enää pyörittänyt tallia.

Lähettäjä: Hmm. 
Päivämäärä:   3.12.24 23:53:57

Olen. Ravitallilla viinalta haiseva "nuoreksi itsensä tunteva" vanha ukko yritti väkisin suudella suulle. Yök!

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   4.12.24 00:36:26

Kyllä. Hyvin suoriakin ehdotuksia olen saanut yli kymmeneltä eri mieheltä, joista valtaosa on ollut varattuja. Tästä kaikesta on jo useampi vuosikymmen. Nyt ovat käytöstavat parantuneet ja itse olen jo niin rupsahtanut, ettei kukaan enää yritä mitään.

Lähettäjä: nnnnn 
Päivämäärä:   4.12.24 01:03:45

Kilparatsastuskuvioissa 80-luvulla pyöri aikoinaan todella ällöttäviä miehiä alaikäisten tyttöjen perässä. Tunnettuja ja arvostettuja valkkuja jne. Osa on jo haudassa, osa vielä hengissä mutta yli 70. Maajoukkueleireillä piti laittaa tuoli huoneen ovat ja ovenkahvan eteen yöllä etteivät yöllä hiippailevat sedät pääse sisään.

Olen satavarma että kaikki tiesivät, liitossa ja muualla. Jopa jotkut vanhemmat tiesivät mutta sulkivat silmänsä esim 15-vuotiaan ja 45-vuotiaan "seurustelulta". "Kun sitten meidän tyttö saa etuja ja hevosia!"

Ja osa näistä miehistä oli päättävissä asemissa lajissa. Hyvin arvostettuja.

En usko että 2020-luvulla enää on yhtä härskiä toimintaa missään

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.12.24 05:38:14

Eräällä tallilla työskentelin 2000-luvun alkupuolella.
Omistaja on kyllä limainen,kaksimielisyyksiä laukova perverssi.
Eikä ne näpitkään sillä tahtoneet pysyä kurissa.

Olin siellä useampaan otteeseen töissä kun lomittajana kuljin.

Osasi kyllä suhtautua tuohon kun tuon iljetyksen tavat tiesi.
Mukavaa se ei todella ollut.
Omasta mielestään oli kovin vitsikäskin laukoessaan kaksimielisyyksiä..

En tuo nimeä,paikkakuntaa tai muuta ilmi..sillä tää limanuljaska elää ja hengittää yhä..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.