Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Meikinkiinnityssuihkeesta tietäviä

Lähettäjä: hankala ihotyyppi 
Päivämäärä:   2.12.24 21:45:19

Auttaisikohan meikinkiinnityssuihke ongelmaani: minulla on seborreaa kasvoissa, eli nenän/poskien alueelta iho on kuivaa, hilseilevää jopa. Kuitenkin päivän mittaan iho rasvoittuu etenkin leuan alueelta ja nenänpielistä. Pystyn käyttämään ainoastaan kosteuttavaa meikkivoidetta, koska kaikki muut näyttävät kamalalta ihon kuivissa kohdissa eivätkä levity. Kuitenkin tämä kosteuttava meikkivoide alkaa päivän mittaan liukenemaan ja leviämään kamalan näköisesti rasvoittuvista kohdista. Voisiko meikinkiinnityssuihke oikeasti pitää meikkini paikallaan, mitään muuta en enää keksi?
Puuteria käytän tietysti meikin päällä, mutta jos sitä ei lisää, käy näin.

Re: Meikinkiinnityssuihkeesta tietäviä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.12.24 21:48:22

Älä meikkaa niin pysyisi ihokin hyvänä.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   2.12.24 21:49:08

Ei se suihke mikään oikotie onneen ole, valitettavasti.

Päivämäärä:   2.12.24 22:05:17

Ei auta meikittä olo, esim. kesälomalla olin miltei koko ajan ilman meikkiä. Muutenkin pakko meikata kun silmänaluset mustat ja silmäpussit ym.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.12.24 22:22:28

"Älä meikkaa niin pysyisi ihokin hyvänä."

Voisiko näiden myyttien viljely jo loppua. Meikillä ei juuri vaikuteta ihon kuntoon, siihen vaikuttavat eniten geenit, hormonit ja esimerkiksi ilmasto.

Aloittaja, voisitko käyttää kahta eri meikkivoidetta? Kosteuttavaa kuiville alueille ja mattapintaisempaa rasvoittuville alueille. Primeriä kannattaa myös kokeilla.

Meikinkiinnityssuihkeet ovat vähän kuin meikkivoiteetkin: joko kosteuttavia tai mattapinnan antavia ja kuivattavia. Noista kumpikaan ei ratko ongelmaasi.

Päivämäärä:   2.12.24 22:26:09

Minun nopeasti rasvoittuvassa naamassa meikki pysyy kyllä paremmin, kun alle laittaa primerin ja lopuksi vielä suihkeella kiinnittää. Ei näillä nyt mitään 12 tunnin täydellistä meikin pysyvyyttä saa, mutta hieman paremmin kestää.

Päivämäärä:   2.12.24 22:33:44

""Älä meikkaa niin pysyisi ihokin hyvänä."

Voisiko näiden myyttien viljely jo loppua. Meikillä ei juuri vaikuteta ihon kuntoon, siihen vaikuttavat eniten geenit, hormonit ja esimerkiksi ilmasto."

No niinpä. Ja seborrea=ihottuma. Ihottuma nyt tulee jos on tullakseen, eikä se meikistä johdu.

"Aloittaja, voisitko käyttää kahta eri meikkivoidetta? Kosteuttavaa kuiville alueille ja mattapintaisempaa rasvoittuville alueille. Primeriä kannattaa myös kokeilla."

Voisin kyllä kokeilla kahta eri meikkivoidetta. Kiitos vink(e)istä.
Niin pelkäsinkin, ettei suihke ole ratkaisu tilanteessani.

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   2.12.24 23:01:04

Minä panostaisin kunnolliseen ja laadukkaaseen primeriin ja meikkivoiteeseen. Puuterina käy mikä tahansa ja kiinnityssuihkeena myös. Mutta primeri ja oikea meikkivoide tekee ihmeitä.

Päivämäärä:   2.12.24 23:11:25

Mitä primeria suosittelette? Ja sitä nimenomaan laitetaan siis kuiviin kohtiin?
+Onko primerissa sävyä vai onko väritöntä (itselläni todella vaalea iho).

Lähettäjä: . ;. 
Päivämäärä:   3.12.24 01:41:47

Primereita on ainakin mattaavia ja kosteuttavia. Yleensä värittömiä. En osaa neuvoa kosteuttavaa koska olen itse öljypallo. Lumenella on ihan hyvä tuote joka voi sopia rasvaiselle osalle ihoasi.

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   3.12.24 02:50:57

Tosiaan primer ja muutenkin ihonhoitotuotteet voi olla eri tuotteita erilaisille ihokohdille. Esim. itse laitan otsaan ja silmien ympärille retinolivoidetta (rypyt, etenkin otsa rasvoittuu), muualle kasvoihin niasiiniamidi+keramidivoidetta (suojaa, tasoittaa pigmenttimuutoksia), ja jos on kuivia kohtia, niihin vielä erikseen lisäksi kosteuttavaa (+ mahdollisesti kosteuttavaa seerumiakin). Primerit sitten taas punoitusta peittävää primeriä poskiin, nenään ja nenänpieliin, mattaista ja ihohuokosia häivyttävää muualle (paitsi jos on kuivia kohtia, niihin kosteuttavaa).

Puuteria ei ole myöskään pakko laittaa joka paikkaan, itse jos itsellä on jokin erityisen kuiva kohta niin siihen en välttämättä laita.

Setting sprayta laitan lähinnä vain juhliin, mutta sinne teen oikeastaan meikin niin huolella muutenkin etten ole varma onko siitä edes apua.

Lähettäjä: Zen 
Päivämäärä:   3.12.24 10:58:33

Meikkaukseen en kommentoi, mutta pakko ihmetellä että eikö kannattaisi muuttaa elintapojaan ja vähentää stressiä jos silmänaluset mustat ja silmäpussit? Yleensä auttaa ihon toimintaan muutenkin kun keho voi sisäisesti paremmin. "Pakko meikata".. itsesi vai muiden vuoksi?

Päivämäärä:   3.12.24 11:11:57

Lumenella on ihan ok kosteuttava meikinpohjustusaine, käytän sitä itse talvella kun iho hilseilee. Meikkivoiteen päälle kiinnityssuihke, joka vähentää kuivien kohtien erottuvuutta. Puuteria en käytä koskaan, se tuntuu vain korostavan kuivuutta ja sopiva pohjustus pitää yksinäänkin meikin paikallaan omassa naamassani.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 11:18:23

"Meikkaukseen en kommentoi, mutta pakko ihmetellä että eikö kannattaisi muuttaa elintapojaan ja vähentää stressiä jos silmänaluset mustat ja silmäpussit?"

Tämäkin on ihan yhtä myytti kuin meikkaamisen mollaaminen. Joillakin nyt vaan on koko elämän ajan tummat silmänaluset ja isot silmäpussit, eikä sillä ole mitään tekemistä elintapojen kanssa. Ärsyttävää, kun jotkut jaksaa koko ajan kommentoida naamaa ja nukkumista, vaikka elän terveellisesti ja nukun riittävästi.

Päivämäärä:   3.12.24 11:22:50

"Meikkaukseen en kommentoi, mutta pakko ihmetellä että eikö kannattaisi muuttaa elintapojaan ja vähentää stressiä jos silmänaluset mustat ja silmäpussit? Yleensä auttaa ihon toimintaan muutenkin kun keho voi sisäisesti paremmin. "Pakko meikata".. itsesi vai muiden vuoksi?"

Hahah, tummat silmänaluset ja silmäpussit olen saanut ihan syntymälahjana. Ihan sama, paljonko nukun, liikun tms. Hauska muutenkin tuo stressin vähentäminen, elämään nyt vain kuuluu välillä stressi.
Muiden vuoksi varmaan meikkaan sitten, kun oma ulkonäkö meikittä hävettää. Entä sitten?

Olen kyllä huono meikkaaja, aamuisin on todella kiire enkä kerkeä kuin nopeasti levittää meikkivoiteen naamalle. Tiedän, että primerit jäisivät kyllä arkiaamuisin laittamatta. Mutta viikonloppuisin ehdottomasti voisin kokeilla. Eli ilmeisesti niitäkin pitäisi olla kahta erilaista..
Kiitos kaikille vinkeistä :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.12.24 18:03:22

"Meikkaukseen en kommentoi, mutta pakko ihmetellä että eikö kannattaisi muuttaa elintapojaan ja vähentää stressiä jos silmänaluset mustat ja silmäpussit? Yleensä auttaa ihon toimintaan muutenkin kun keho voi sisäisesti paremmin. "Pakko meikata".. itsesi vai muiden vuoksi?"

Tummat silmänaluset voivat johtua myös kallon rakenteesta, oliko se nyt syvät silmäkuopat. Ei paljoa elintavat auta.

Itse meikkaan ihan vaan itseni vuoksi, minulla on paljon parempi ja itsevarmempi olo, eikä tule paha mieli kun katsoo peiliin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.