Lähettäjä: .
Päivämäärä: 2.12.24 10:42:27
Kuinka kauan pitää jaksaa? Missä välissä kertoisitte, että heidän tulisi hakea oikeaa apua sen sijaan, että avautuvat teille?
Ystäväni erosi 2v suhteestaan ja suhteen aikana haki jatkuvasti neuvoja riitatilanteisiin ja avautui epäoikeudenmukaisuuden tunteistaan, heillä oli todellä epätasapainoinen suhde. 2v jälkeen erosivat tämän toisen osapuolen johdosta ja nyt olen 2kk lähes päivittäin kuunnellut ystäväni valitusta ja tunnevyöryä. Samat asiat toistuu, samat neuvoni toistuu, ystäväni myös käy selviä yliajatuksia läpi mitättömistä tekstiviesteistä ja spämmii tätä toista osapuolta, joka ei viesteihin ole 2kk vastannut enää, vaan haluaa oikeesti selvästi jatkaa elämäänsä. Ystäväni haluaa tämän exänsä takaisin ja tunteet vaan pyörii ja kirjoittelee jatkuvasti muistiinpanoihin viestejä tunteistaan, jotka kuitenkin aina päättyy lähettämään tälle exälle, vaikka kaikki on neuvonut häntä jättämään exänsä rauhaan ja oikeasti nyt keskittymään oman elämän jatkamiseen. Joskus hän itkee, sitten suuttuu kun miten exänsä kehtaakin jättää vastaamatta, sitten taas yliajattelee kaiken ja saan päivittäin kymmeniä viestejä jossa minunkin pitää puida aina samat asiat. Kirjoittaa pitkiä viestejä monta kertaa päivässä. Jos olen ollut paikalla whatsappissa hän laittaa perään uutta viestiä, että vastaisin heti. EN VAAN ENÄÄ JAKSA. Kaikki mitä on sanottavaa, on sanottu. Olen ollut rehellinen, ollut kuulevana korvana, antanut neuvoni ja miettinytkin hänen mukana jotain hänen "miksi exä laittoi tämän viestin, koska tunteet oikeesti loppui" sälinään. Mut nyt en vaan enää jaksa. Ystäväni on sellainen, että ei sana ei mene läpi. Exänsä teki selväksi myös ennenkuin jätti vastaamatta ettei oikeasti enää halua yrittää suhdetta, EI sana ei mennyt silloinkaan ystävälläni läpi. Hän yrittää väkisin jotain pientä toivonsiementä löytää.
Toisaalta tuntuu kauheelta ignoorata ystävä jonka tunteet on aitoja ja on oikeasti todella maassa tällä hetkellä. Mutta se alkaa vetämään minuakin mukana. 2021 kärsin todella vakavasta masennuksesta ja porras portaalta olen päässyt takaisin normaaliin elämään. Pelottaa nyt, että sorrun taas sinne pohjamutiin ja nyt minun pitää oikeasti vetää jotkut rajat. Asiallisesti kun sanon, hän kyllä ymmärtäisi mutta jatkaisi samalla silti. Minulla on myös isohkoja omia ongelmia tällä hetkellä.
|