Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kehtaanko toivottaa miehelle hyvää joulua ja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.12.24 09:41:38

kysyä (työ)kuulumisia? Tein etään ihmisen kanssa töitä tiiviisti, meillä synkkasi ja juttelimme paljon myös kaikesta muusta kuin töistä. Siinä tuli sitten ihastuttuakin puolin ja toisin mutta sovimme että asia ei etene mihinkään koska mies on varattu. Juttelimme silti paljon koska viihdyimme toistemme seurassa. Mies vaihtoi alkusyksystä työpaikkaa, soitti kertoakseen siitä minulle, ja sanoi samalla että ei voi muuten tavata, koska kokisi sen pettämisenä, mutta jos tulee joskus työasioita tänne suunnalle, niin voi poiketa kahville. Tykkää linkkarissa aina postauksistani ja mietin kehtaisinko laittaa sitä kautta joulun alla viestin ja toivottaa hyvää joulua ja kysyä miten viihtyy uusissa töissä? Ja varmasti tässä nyt epäillään taka-ajatuksia, niin niitä ei ole, elämässäni on muuten muut kuviot, olen itsellisesti raskaana ja elän elämääni, mutta tuo ihminen kosketti sisintäni tavalla, jota kukaan muu ei ole koskaan tehnyt ja haluaisin ihan vilpittömästi kerta vuoteen toivottaa hyvää joulua. Mutta kehtaanko ettei mies varmasti pidä tätä tungettelevana?

Re: Kehtaanko toivottaa miehelle hyvää joulua ja

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   2.12.24 09:44:44

Älä laita, anna ukon elää elämäänsä.

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   2.12.24 09:45:47

Mieti itsesi sen miehen vaimon/naisystävän asemaan. Miehesi olisi ihastunut työkuvioissa toiseen naiseen, jutellut tämän kanssa henkeviä ja näin ruokkinut ihastustaan, jopa tunnustanutkin tunteensa. Sitten mies kuitenkin tykkäilee postauksista ja on sanonut voivansa lähteä kahville, jos tulee samoille kulmille.

Jos sinä olisit tämän miehen vaimo ja rakastaisit miestä, tuntuisiko pahalta kuulla, että hän on tehnyt näin?

Eiköhän nyt olisi parempi, että lakkaat pitämästä siihen mieheen minkäänlaista yhteyttä. Hän voi tykkäillä postauksistasi jos tahtoo, mutta kaikenlainen henkilökohtainen yhteydenpito viestein tai kasvotusten on kyllä minusta moraalitonta. Miehellähän siinä suurempi vastuu on kuin sinulla, mutta silti.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.12.24 09:46:21

Minä en ottaisi yhteyttä. Tietenkään sinä et ole vastuussa miehen parisuhteesta, mutta tässä nyt mies on ollut tilanteessa, jossa on selvästi joutunut valitsemaan ihastuksen ja parisuhteen väliltä. Hän on valinnut parisuhteen, mutta selvästi vieläkin vähän kiikun kaakun, kun kuitenkin seurailee postauksiasi somessa, soitteli työpaikkakuulumisia ja on vielä sanonut että voitte mennä kahville vaikka periaatteessa ei pitäisi tavata kuitenkaan.

Minä siis antaisin miehen olla ja antaisin hänen rauhassa selvittää omat tunteensa. Vaikka jouluntoivotus olisi sinun osaltasi kuinka viaton, mies saattaa hyvinkin ottaa sen taas uutena yllykkeenä. Tuossa helposti sattuu sinuunkin, jos mies kuitenkin alkaa osoittamaan kiinnostusta mutta ei kuitenkaan halua sitten parisuhteestaan luopua.

Jättäisin pallon miehelle: jos hän jatkossakin ottaa yhteyttä, vastaa hänelle, mutta älä itse lisää yhteydenpitoa.

Päivämäärä:   2.12.24 10:17:38

Onhan se mies ihan täysivaltainen aikuinen kansalainen, joka tekee itse päätökset omia toimiaan koskien. Ei ulkopuolisen tarvitse murehtia vaimoa, mieshän ihastui jo. Joulun toivottamisessa ei ole mitään pahaa eikä ole aloittajan vastuulla mitä mies tekee tai miltä vaimosta tuntuu.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   2.12.24 10:24:55

Anna mennä. Kerrankos täällä eletään. Turha jättää tekemättä asioita, joita haluaa tehdä vain koska joku saattaa olla jotain mieltä siitä.

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   2.12.24 10:26:38

Tietääkö mies, että olet raskaana?

Päivämäärä:   2.12.24 10:27:16

Tosiaan jos kävisi kahvilla, niin tulisi työpaikallemme tai enintään kävisin jossain kahvilassa. Olo on ristiriitainen, en toisaalta halua härkkiä miestä, toisaalta olisi oikeasti kiva kuulla, miten viihtyy ihan uuden alan hommissa. Täytyy nyt vielä miettiä, voihan olla että hänestäkin kuuluu joulun aikaan.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   2.12.24 10:27:26

"Ei ulkopuolisen tarvitse murehtia vaimoa, mieshän ihastui jo. Joulun toivottamisessa ei ole mitään pahaa eikä ole aloittajan vastuulla mitä mies tekee tai miltä vaimosta tuntuu."

No näin. Ja viilenee ne ihastuksen tunteet miehelläkin, kun kuulee ap:n olevan raskaana.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   2.12.24 10:27:49

Ymmärrän aloittajaa täysin. Niin kaksipiippuinen juttu!

Itseni tuntien varmaan kirjoittaisin viestin, sitten silmät kiinni painaisin äkkiä ''Lähetä'' ja sen jälkeen puhelin jonnekin piiloon ettei tule katseltua, vastaako mies jotain.

En varmaan itse pystyisi olemaan lähettämättä viestiä.

Päivämäärä:   2.12.24 10:28:26

Hanna: ei tiedä, ei tiedä kukaan muukaan kun on niin alussa, mutta kerron kyllä jos tulee oltua ensi vuonna tekemisissä ja kaikki on sujunut sinne saakka hyvin.

Päivämäärä:   2.12.24 10:31:16

Eikä meidän suhteessamme olisi muutenkaan oikeasti järkeä, mies on huomattavasti vanhempi ja on jo aikuiset lapset. Itse haluan lapsen enkä lähtisi tällä hetkellä suhteeseen kenenkään kanssa, joka ei lapsia halua tai on ne jo tehnyt. Mutta en ole koskaan sukupuolesta riippumatta tavannut ihmistä, jonka kanssa on ollut niin mahtavaa jutella ihan kaikesta töistä lukemiseen ja matkustelusta lapsiin ja eläimiin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.12.24 10:32:17

Luottaisin omaan perstuntumaan, että nyt ei kannata viestitellä.

Päivämäärä:   2.12.24 10:42:55

"Onhan se mies ihan täysivaltainen aikuinen kansalainen, joka tekee itse päätökset omia toimiaan koskien. Ei ulkopuolisen tarvitse murehtia vaimoa, mieshän ihastui jo. Joulun toivottamisessa ei ole mitään pahaa eikä ole aloittajan vastuulla mitä mies tekee tai miltä vaimosta tuntuu."

Olen tässä vähän eri mieltä. Minusta aina olisi hyvä miettiä, miltä omat teot tuntuu toisista ihmisistä. En ole uskonnollinen, mutta "älä tee toiselle mitä et toivo itsellesi tehtävän" (tai miten se käsky nyt menikään) on minusta oikein hyvä ohjenuora elämään. Jos mies on päättänyt olla vaimonsa kanssa eikä halua olla ystävä* aloittajan kanssa, silloin kannattaa jättää toinen rauhaan.

Ja tässä kannattaa miettiä myös omaa itseään. Aloittajakin on ollut mieheen ihastunut ja kuulostaa että on vähän sitä edelleen. Miksi muuten miehen kuulumiset kiinnostaisi, vaikka mies ei edes halua olla aloittajan ystävä. Eli kannattaa miettiä, kuinka paljon haluaa itse ruokkia tätä ihastusta sillä, että kyselee kuulumisia. Helposti kun se kuulumisten vaihtaminen vaihtuu pidemmäksi keskusteluksi ja sitten tulee halu laittaa uudestaankin viestiä.

* Mieshän siis ei ole aloittajan ystävä, koska aidossa ystävyydessä voitaisiin kyllä tavata kun siltä tuntuu. Jos joudutaan jättää tapaamiset välistä tai pitää ne hyvin lyhyinä kahvihetken mittaisina, vain siksi, ettei tunteet herää liikaa/ ettei tulkita pettämiseksi, niin ei kyse silloin ole ystävyydestä.

Lähettäjä: juuli 
Päivämäärä:   2.12.24 10:52:20

No mikä ettei voisi kysellä satunnaisesti kuulumisia? Ihmisten tilanteetkin vaihtuu,varattu ei ole aina varattu.

Päivämäärä:   2.12.24 11:10:48

Olen edelleen ihastunut mieheen ja tulen varmaan aina olemaan, mutta kaikkea ei voi saada, ja olen ihastunut siksi (ihastun todella harvoin) että hän on ihmisenä mahtava.

Tuntuu toisaalta hassulta että asiaa pitää miettiä kun kyseessä on mies. Minulla on jokunen naispuolinen samalla tavoin töiden kautta tuttu eikä tarvitse miettiä kehtaanko laittaa viestiä. Juuri perjantaina laitoin yhdelle töiden kautta tutulle viestiä pitkästä aikaa, toivotin hyviä eläkepäiviä ja sovittiin että mennään lounaalle kun menen käymään hänen asuinkaupungissaan. Miksi naisten ja miesten välisten suhteiden pitää olla monimutkaisia :/

Päivämäärä:   2.12.24 11:12:28

"Tuntuu toisaalta hassulta että asiaa pitää miettiä kun kyseessä on mies. Minulla on jokunen naispuolinen samalla tavoin töiden kautta tuttu eikä tarvitse miettiä kehtaanko laittaa viestiä."

Haloo, ei tämä johdu siitä että hän on mies, vaan siitä että sinä olet ihastunut häneen.

Jätä se mies rauhaan, typerää roikkua varatussa miehessä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.12.24 11:15:54

Toivottaisin hyvää joulua ja toivottavasti uudet työtuulet ovat olleet suotuisia.

Näin mies saa päättää itse ottaako asian enemmän puheeksi vai ei. Eli alkaako itse keskustelemaan asiasta.
Itse olen sen verran aikuinen, että en näe tuota pahana, kun kyse on keskusteluista ja kuulumisten vaihtamista.
Toki en ole myöskään erityisen mustasukkaisia sorttia, ja elän enemmän meiningillä jos haluaa pettää, niin tekee sen joka tapauksessa ja sitten tulee lapikasta.

Lähettäjä: Rvh 
Päivämäärä:   2.12.24 11:19:29

Ihan itse ruokit omaa ihastustasi. Anna olla ja keskity syntyvään lapseen.

Päivämäärä:   2.12.24 11:19:42

Aloittajaa ei kiinnosta paskaakaan toisten tunteet. Mulle olis itsestäänselvää ajatella sen toisen naisen kannalta.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   2.12.24 11:21:34

"Ja varmasti tässä nyt epäillään taka-ajatuksia, niin niitä ei ole, elämässäni on muuten muut kuviot, olen itsellisesti raskaana ja elän elämääni, mutta tuo ihminen kosketti sisintäni tavalla, jota kukaan muu ei ole koskaan tehnyt..."

No onhan niitä taka-ajatuksia, kun toisessa viestissä sanot yhä olevasi ihastunut häneen. Pieni toivonkipinä kuitenkin sulla on sen suhteen, että jos sittenkin...

Päivämäärä:   2.12.24 11:23:57

Hicks: ei vaan se että koska on ihana ihminen, saa minut aina hyvälle tuulelle ja ansaitsee kaikkea hyvää ja toivon että työn vaihto kannatti, olisi oikeasti kiva kuulla kuulumisia. Jos en pitäisi hänestä, ei kiinnostaisi kuulumisetkaan. Ja kuten laitoin niin ikäeron takia suhde olisi mahdoton koska haluan itse lapsen.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   2.12.24 11:28:02

Mutta sähän olet jo raskaana eli saamassa lapsen. Mielestäni sä hieman nyt valehtelet itsellesi, kun kuvaat miehessä ihania ominaisuuksia, että siks vaan, kun se on mukava. Oikeesti sä samalla haluat myös vähän kokeilla kepillä jäätä.

Päivämäärä:   2.12.24 11:45:21

Hicks: kyllä mutta siksi en edes voisi alkaa parisuhteeseen kenenkään kanssa.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   2.12.24 12:06:59

Anna miehen olla. Hän on valinnut vaimonsa, joten älä mene sorkkimaan enää. Jos oikeasti olisikin kyse vain ystävyydestä, niin se olisi eri asia, mutta kun olet edelleen ihastunut ja selvästi elätät vielä toivoa, että jotain tapahtuisi, niin ole aikuinen ja kunnioita toisten avioliittoa. Jos siellä ero tulee, niin eiköhän se mies ota sinuun yhteyttä, jos haluaa.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   2.12.24 12:17:13

Miksi ihmeessä laittaisit?
Miksi ihmeessä roikut tuollaisessa tilanteessa? Mies on jo tehnyt kumminkin tehnyt selväksi ettei aio vainoaan pettää ja ei selvästikkään ole sinuun vaihtamassa. Mikä ihme kumma nykyään naisilla on, kun jäädään roikkumaan johonkin yhteen toivottomaan ihastukseen? Itse kiertäisin tuollaisen limanuljaska ukon kaukaa.
Maailma on täynnä vapaana olevia vallan ihania miehiä, kun tutustuu ja antaa mahdollisuuden. Se vaan ei tuollain roikkumalla ajatuksessa tapahdu.
I

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.12.24 12:19:38

T, miten sä nyt miehestä sait limanuljaskan?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.12.24 12:20:38

Hyvää joulua voi, ja kehtaa, aina toivottaa.

Lähettäjä: Lee 
Päivämäärä:   2.12.24 12:22:37

Kuten RR sanoi. Koita ap muistaa, että pitkissä suhteissa tulee väistämättä ihastuksia. Niille ei voi mitään, mutta sen verran voi, että toimii kuten tuo mies, ei ruoki ihastusta ja ottaa etäisyyttä. Kunnioita sitä!

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   2.12.24 12:37:02

Se sinun hyvän joulun toivotuksesta ei ole ystävältä ystävälle, vaan siihen sisältyy romanttinen lataus, ja se on samalla miehelle selvä viesti, että mietit häntä edelleen. Ihan oikeasti, anna sen miehen jo mennä ja lakkaa härkkimästä. Tuosta ei seuraa mitään hyvää kenellekään etkä sinä oikeasti tarvitse sitä tietoa, miten hänellä menee töissä.

Päivämäärä:   2.12.24 12:41:45

jos tuntuu että haluat, niin laita viestiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.