Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tavaran lainaajat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.12.24 08:30:31

Kaveri lainasi erästä asiaa päiväksi, soitti illalla että voiko pitää vielä toisenkin ja se oli ok kun meillä ei ollut sille tarvetta.No, ei kuulunut muutamaan päivään ja kyseltiin perään ja pari päivää vielä olis tarve.
Viikon päästä soitti että oho, meni rikki, korjaan kyllä. Mutta sitä voi käyttää silti, palautan tänään ja käyn sit korjaamassa kun saan uuden osan .
Sanottiin että pidä vaan siellä sen aikaa, osia saa vaikka mistä nopeastikkin. Pari viikkoa kulunut ja mitään ei kuulu, ilmeisesti tarvii hakea se ja itse korjata.
Viimeksi palauttivat myös rikkinäisenä eikä puhuneet asiasta mitään.
Laittaisitteko laskun osasta ja korjauksesta vai odottaisitteko että itse tarjoaa rahaa ? Ja sitä ei tapahdu niin ei tarvi enää lainata.

Re: Tavaran lainaajat

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   2.12.24 09:11:58

Jos lainatavara menee rikki niin silloin se korjataan tai korvataan.

Mulla on iskuporakone, johon menee vakiomallin terät. Kaveri lainasi konetta ja kysyin, että onko sulla teriä siihen. Juu on, sanoi kaveri. Luotin, että ymmärtää miten iskuporakoneeseen laitetaan terä paikoilleen. No, ei osannut laittaa vaan väkisin alkoi vääntämään ja istukka meni jumiin, oli miehen kanssa sitten vasaralla hakannut, että saivat terän irti eikä mitään ilmoitusta mulle, että näin oli tapahtunut. Mä ihmettelin kun istukka ei kierry enää tiukaksi ja huomasin epämääräisiä jälkiä kyljessä. Kehtasi suuttua kun ilmoitin, että korjaaminen maksaa tämän verran ja uusi tämän verran, mitä tehdään?

Yllättäen en enää lainaa omia työkaluja kenellekään eikä mulla ole edes kalleimmasta päästä vaan ihan keskihintaista Makitaa.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   2.12.24 09:12:13

Nielisin tappioni enkä kyselis enää perään

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   2.12.24 09:27:44

Mitä ihmettä edellinen kommentoijaa, tottakai kysytään perään ja saa luvan korjata sen nyt oikeasti tai ostaa uuden samanveroisen. Ja tuolle ei ehkä kannata jatkossa mitään lainailla kun näyttää olevan heidän puoleltaan niin vaikeaa eikä kunnioiteta toisen omaisuutta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.12.24 09:36:45

Minä seuraisin hiljaa miten kaverisi itse hoitaa asian. Mutta en enään lainaisi jatkossa hänelle mitään. Jos kysyisi perusteluja lainojen kiellolle, niin sanoisin tulleeni varovaisemmaksi tavaroiden lainoille. Siksi ei. Eikä sitä itseasiassa edes tarvitse perustella.

Lähettäjä: elli 
Päivämäärä:   2.12.24 10:14:41

Jos jo viimeksi on palautettu rikkinäisenä joku lainattu asia ja ei puhuneet mitään, niin en olis enää uudelleen edes lainannut yhtään mitään kyseiselle henkilölle!

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.12.24 10:24:37

Ilmoittaisi, että tarvin sen asian ehjänä päivänä X, että joko hankkii uuden osan päivään Y mennessä ja tuo sinulle korjattavaksi tai maksaa korjauksen joka on oltava valmis päivään Y mennessä ja tuote palautettu päivään X mennessä.

Enkä enää ikinä lainaisi tuolle mitään.

Päivämäärä:   2.12.24 14:07:01

Ei ole salaista tietoa mikä lainattu asia on, sitä ei vaan juuri kukaan tiedä/tunne niin ajattelin etten mainitse.
Ja käyn tänään hakemassa, en jaksa asian kanssa pähkäillä.
Jos pyytää lainaan vielä niin sanon että ei ole käyttökunnossa edellisen lainan jäljiltä.

Lähettäjä: Muistelo 
Päivämäärä:   2.12.24 14:17:10

Hevostraileria lainattu kaksi kertaa, eri henkilöille, molemmilla kerroilla koppi rikottu. Korvasivat kyllä korjaukset. Toisella kerralla koppi oli korjaamolla pitkään, sinä aikana kävin pari kertaa kisoissa ja jouduin itse vuokraamaan trailerin. Silloin harmitti.

Nykyään meillä on periaate, että mitään ei lainata kenellekään. Ainoastaan jos on asia millä ei ole väliä jääkö sille tielleen.

Päivämäärä:   2.12.24 14:33:34

Mulla kesti oppia tämä 55 vuotta. enää ei lainata edes rikkalapiota saati jotain konetta, ei tutuille eikä sukulaisille.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   2.12.24 16:12:53

Älä lainaa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   2.12.24 17:07:20

Sama logiikka kun aikanaan lainattiin kaverille leffa vuokraamosta minun kortilla, kaveri palautti videon myöhässä ja seuraavalla kerralla sanoi että mulla on siellä velkaa, kun hän palautti videon myöhässä :D SIIS MITÄ VITTUA ?! :D

Tässä yksi tapaus, jolla ei ollut mitään muuta elämänsisältöä kuin oma napa. Olin nuorena niin tossu, etä hengasin tällaisten kanssa, kun ne näki minussa onnettoman urpon, jota voi juoksuttaa ja jolta saa jonkinlaista "ihailua" kun olin vielä lihavakin ja he tietenkin hoikkia ja kauniita. No tämä kaveri ei ole elämässä pitkälle valitettavasti päässyt tuolla asenteellaan. Ja itse olen nämä aktiivisesti ditchannut kun vihdoin sain itseluottamusta, kun elämä vei erilleen näistä "kavereista".

Ja asiasta, minulla todellakin on myös tosi huonoja kokemuksia tavaroiden lainaamisesta, juuri sen takia ettei kukaan halua minua kunnioittaa. Onneksi voin kunnioittaa itse itseäni "salaa" olemalla nykyään huomattavasti itsekkäämpi kuin nuorempana. Ah että on mukavaa, vaikka paljon "kavereita" on jäänyt ja "hienoja kontakteja" esim. hevospuolella tippunut kyydistä, siksi etten olekaan sellainen tossu kun heille on kerrottu!

Lähettäjä: Ukko 
Päivämäärä:   2.12.24 17:57:02

Todellakin korvaa sen esineen, haette kotiin heti ja toiste et lainaa mitään vaikka nyt korvaisikin. Meidän isällä tapana lainata toistuvasti tavaroita, usein ilman lupaa. Antaa niitä myös eteenpäin lainaan, sitten rikkoutuvat ja katoavat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.