Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihan hirveä kurkkukipu, mikä avuksi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.12.24 00:48:59

Etenkin vaivaa iltaisin kun pitäisi nukkua, enkä saa nukuttua. Päivälläkin toki. Ääni ihan pois pelistä. Lisäksi yskää.

Olen kokeillut hyöryhengitystä, kuumaa ja kylmää juomaa/ruokaa, Strepsilsejä, Zyxejä, Buranaa+Panadolia, suolavedellä kurlausta, hunajaa, inkiväärishotteja, sinkkiä.. Vähän lämpöä (37,9), ei kuumetta. Jatkunut 4 päivää.

Re: Ihan hirveä kurkkukipu, mikä avuksi?

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   2.12.24 00:53:23

Jäätelön syöminen turruttaa hetkeksi. Tsemppiä, itsellä ollut kurkku kipeänä nyt kuukauden. Ensimmäiset kaksi viikkoa oli kuin lasinsiruja olisi niellyt.

Lähettäjä: giina 
Päivämäärä:   2.12.24 03:26:07

Jos on angiina, ei lähde kun antibiooteilla. Lääkäriin.

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   2.12.24 05:35:53

Jos tavan särkylääke ei auta, kannattaisi kyllä suunnata lääkäriin varmistamaan että kyseessä ei ole paise tms.

Päivämäärä:   2.12.24 11:20:08

Lääkärissä käyty tänään eikä apua herunut. Kuulemma ei merkkejä paiseesta tai peitteitä, jotka viittaisivat angiinaan. 2 päivää sairauslomaa ja kehotus ottaa Buranaa..

Viime yönä nukuin ruhtinaalliset 1,5 tuntia pätkissä.

Kiitos tsempeistä, ihan kamalaa tämä..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.12.24 12:11:35

Mulla oli pari vuotta sitten äänihuulitulehdus, joka aiheutti niin hirveää kurkkukipua että syljin sylkeäkin lasiin etten joutunut nielemään mitään. Siihen auttoi ainoastaan hiljaa oleminen, mutta tämän diagnoosin jälkeen auttoi kyllä nopeasti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.12.24 12:46:27

Outoa jos ei otettu testejä. Ei minulla ollut mitään peitteitä kun todettiin angiina. Se oli sellaista, että nieleminen tosiaan sattui ihan hirveästi eikä eroa oliko yöllä vai päivällä.

Päivämäärä:   2.12.24 12:48:17

Jotain ihmeellistä nielutulehdusta on liikkeellä. Kuumeella ja kuumeetta. Viljelyssä ei löydy mitään. Tämmöistä nyt useammallakin tutulla ollut.

Päivämäärä:   2.12.24 13:18:37

Mua sattuu ihan nielemättäkin, ihan kun joku viiltäisi kurkkua ja sieltä molempiin korviin.

Päivämäärä:   2.12.24 20:10:07

Up

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   2.12.24 20:14:59

Mulla oli samanlainen tauti muutaman päivän, kurkkukipu oli jtn aivan infernaalista. Söin 600 buranaa, jäätelöä ja hunajateetä vuorotellen. Kertakaikkisen kauhea kipu. Sitten viidentenä päivänä kääntyi nuhaksi ja kurkkukipu hellitti. Kerran mulla on ollut angiina eikä silloin kurkku ollut edes kovin kipeä mutta kuume huiteli yli 39. Aloittajalle tsemppiä, sitä jätskiä nyt vaan rennosti menemään ja butranaa ja parasetamolia väliin!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.12.24 20:24:52

Ostin apteekista jotain uusia kurkkutabletteja, jotka sisälsi lidokaiinia. Tällä hetkellä ainut, joka oikeasti puudutti kurkun niin että pystyi olemaan.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   2.12.24 20:27:59

Mulla on kerran ollut herpeksen(HSV-1) aiheuttama suutulehdus joka aiheutti kovan kurkkukivun (+korkean kuumeen). Nielemään ei pystynyt ilman, että oli kyyneleet silmissä.
Mulla ei myöskään lääkäri tunnistanut oireita kun ei ollut selviä rakkuloita. Lopulta testattiin kaikki mahdollinen kun kuume oli viikon ollut 38,5-39,5.

Finrexin auttoi minulla parhaiten + 2 x 500 panadol & 400 burana 3 kertaa päivässä. ( ihan lääkärin ohjeella)
Finrexin vei kivun aina hetkellisesti pois ja sai syötyä edes vähän sekä auttoi nukahtamaan kun ei sattunut niin paljoa.
Lämmin soseutettu keitto sekä pirtelö/kylmä smoothie.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   2.12.24 20:42:20

Finnrexin on hyvä, samoin apteekista ostettavat puuduttavat tabletit.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   2.12.24 21:28:55

Mulla oli kesäkuussa kurkku jäätävän kipee ja nosti nopeesti kuumeenkin jonnekin 38,5 tuntumaan. Ei peitteitä, työterveyshoitaja otti kumminkin angiinatestin ja se näytti posia. Lääkäriltä sain puhelinajan, reseptin ja ohjeita, seuraavana päivänä lämpöä asteen verran vähemmän ja kurkku siedettävä.

Päivämäärä:   2.12.24 21:31:59

Itsellä oli kova kipu johon aloin turtua, ääni muuttui puuroksi ja kun älysin tutkia nieluni oli se lähes turvonnut umpeen. Nielupaiseet jotka sitten piti vetää auki. Hrrhhh se kipu oli kyllä jotain..

Päivämäärä:   2.12.24 21:41:57

Carmolis inkivääri yrttipastilli
Propolis-tipat <3

Nämä auttoivat tähän nyt kiertävään kammottavaan kurkkutautiin.

" samoin apteekista ostettavat puuduttavat tabletit."
Myydäänkö niitä enää kun se bafuxin-tmv lopetettiin?

Päivämäärä:   2.12.24 22:01:20

Mulla tavis flunssa sai aivan hirveen kurkkukivun, sellaisen että nieleminen pelotti kun sattui niin hirveesti. Ei ollut paisetta tai angiinaa. Apteekissa suosittelivat jotain desinfiointi imeskely tabletteja ja ne helpotti parin päivän päästä huomattavasti. Sitruunan makuisia oli mutten nimeä muista.

Päivämäärä:   2.12.24 23:18:25

Kannattaa kokeilla kurlata kirkkaalla viinalla pari kertaa päivässä, vaikka pahalta sekin tuntuu.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   3.12.24 00:08:20

Maitotuotteet, kuten jäätelö ja kaakao kannattaa jättää. Maito elättää bakteereita.

Lähettäjä: hiuu 
Päivämäärä:   3.12.24 05:01:50

Minttuviinaa snapsina kerran tunnissa.

Päivämäärä:   3.12.24 05:14:06

Mulla oli kerran kamala kurkkukipu, kyse oli mononukleoosista eli pusutaudista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.