Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä mieltä olette?

Lähettäjä: Sisaren käytös 
Päivämäärä:   1.12.24 23:51:20

Aikuisia ihmisiä ollaan. Välit olleet aina hieman vaikeat mm. kateuden vuoksi. Veljelläni on uusi naisystävä, jonka kanssa sisareni juoksee jatkuvasti jossakin. Alkuaikoina yritin päästä mukaan koska sehän on täysin luonnollista, mutta sisareni sanoi etten ole tervetullut koska he haluavat mennä keskenään. Näiden tapahtumien jälkeen itse en ole nähnyt koko naisystävää, eikä minua kutsuta mihinkään. Veljeni tekee paljon reissutyötä, eikä ole asiaa oikein ollut kommentoimasta. He ovat myös kolmistaan käyneet mm. illanvietossa, johon minua ei ole kutsuttu, näen näistä aina somessa.

Minut on siis suljettu täysin ulkopuolelle. Uskon tämän johtuvan siskoni ainaisesta kateudesta ja katkeruudesta johonkin, vaikka aina olen ollut hänelle hyvä. Olen täysin loppu tähän tilanteeseen. Olen asiasta maininnut, mutta kuulemma haluan vain tahalleni loukkaantua. Tämä loukkaa minua vielä enemmän. En siis muka saa loukkaantua vaikka minua loukataan. Olen harkinnut myös välien katkaisua koska olen väsynyt tällaiseen lapselliseen pelleilyyn.

Re: Mitä mieltä olette?

Lähettäjä: yo 
Päivämäärä:   1.12.24 23:53:46

Miksi tunget sinne, minne sinua ei haluta? Kuulostaa enemmänkin you problemilta.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   2.12.24 00:10:39

Minä pistäisin välit poikki. Tuntuisi nololta roikkua väkisin mukana porukassa joka on selvästi osoittanut että minua ei siinä joukossa kaivata. Pitäköön tunkkinsa.

Inhottava tilannehan tuo on, mutta sisko ja veli ovat tehneet kantansa selväksi. Tai ilmeisesti lähinnä sisko, mutta muut menevät perässä - kannanotto sekin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.12.24 00:22:12

"Olen harkinnut myös välien katkaisua koska olen väsynyt tällaiseen lapselliseen pelleilyyn."

He ovat tehneet näin, koska kyllästyivät teinipelleilyysi. Eivät aikuiset ihmiset roikota enää sisaruksiaan mukana jonnekin kaverille mennessään, kuten ehkä lapsuudessa joutui tekemään.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   2.12.24 00:24:07

Ihan uteliaisuudesta kysyn - miksi sinun pitäisi olla mukana, jos sisaresi ja veljesi tapaavat? Minusta sinä vaikutat siltä kateelliselta nyt enemmän kuin sisaresi.

On ikävää, jos sinua ei pyydetä mukaan, mutta sisaruksista toiset voivat olla läheisempiä kuin toiset. Ja se voi myös johtua omasta käytöksestäsi, jos sinua ei pyydetä mukaan.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   2.12.24 00:24:25

Jos et ole koskaan ollut läheinen siskosi kanssa, ei minusta ole mitään syytä tuppautua siskon ja hänen uuden ystävän seuraan. Vaikka ystävä sattuisi olemaan veljesi tyttöystävä, hän on silti erillinen ihminen eikä mitenkään velvollinen hengaamaan kanssasi. Ei ole mitenkään ”luonnollista” että sinusta tulisi veljesi tyttöystävän kaveri jotenkin automaattisesti tai että sinä kuuluisit automaattisesti porukkaan. Anna siis siskosi olla ja elää omaa elämäänsä.

Jos sinulla on hyvät välit veljeesi, oletko kutsunut häntä tyttöystävineen kylään tai muuten tapaamaan sinua? Voithan kehittää suhdettaso veljeesi ja sitä kautta hänen tyttöystävään ilmankin siskoasi.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   2.12.24 00:27:01

Niin ja tuollainen välien katkaiseminen on minusta tosi teinimäistä ja teatraalista. Jos siskon kanssa välit ei ole hyvät, suhdetta ei tarvitse väkisin yrittää ylläpitää, mutta ei tarvitse myöskään draamailla ja katkaista välejä. Pitää asiallisen etäiset välit ja on yhteyksissä jos on tarvetta.

Veljesi ei ilmeisesti ole edes tehnyt mutään väärin. Ei ole hänen velvollisuutensa hoitaa sinun ja siskosi välejä eikä saada tyttöystäväänsä kaveeraamaan kanssasi. Joten välien katkaiseminen on entistä turhempaa.

Päivämäärä:   2.12.24 00:31:21

En minäkään ymmärrä mitään ”välien katkaisua”, ihan turhaa ihmissuhdepeliä sellainen. Ikävää, että jäät ulkopuoliseksi, mutta yritä unohtaa koko juttu ja etsiä elämääsi muuta seuraa ja mielekästä tekemistä ja keskity niihin. Voi myös olla hyvä idea kutsua veljeäsi kylään ja koettaa lähentyä hänen kanssaan.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   2.12.24 00:34:50

Ymmärrän myös välien katkaisun, mutten aloittajan mainitsemasta syystä. Se on typerää. Jos välit katkaisee, niin siinä on oikeasti oltava joku kunnollinen syy, ei se, ettei pyydetty mökkireissulle/ syömään/ illanviettoon.

Lähettäjä: Lapsellista 
Päivämäärä:   2.12.24 08:40:22

Ja se syy olisi asiallista kertoa

Olen itse tilanteessa jossa syytä ei tule eikä edes puhu enää minulle. Ainoastaan saan arvailla. Päättelen itse tilanteen niin että vastapuoli on suvaitsematon ja lapsellinen joten antaa olla jos ei halua puhua.

Päivämäärä:   2.12.24 09:18:30

"Alkuaikoina yritin päästä mukaan koska sehän on täysin luonnollista"

Sinulla on vaikeat välit siskoosi ja veljen tyttöystävä on uusi ja vieras ihminen sinulle. Miksi olisi luonnollista, että sinä liittyisit jotenkin tähän nimenomaisen kuvioon? Miksi et voi tutustua uuteen ihmiseen ilman siskoasi? Miksi sinun täytyy viettää aikaa molempien kanssa yhdessä, jos kerran siskosi kanssa on hankalaa?

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   2.12.24 09:49:23

Mun vanhempi sisko on aikaisemmin aina kohdellut minua hyvin, ollut läheinen, tullut usein käymään kun asun yli 400km päässä. Sitten hänessä alkoi ilmeta narsistisia piirteitä, vaati minulta melko kohtuuttomia asioita enkä halunnut suututtaa niin suostuin niihin. Pikku hiljaa käytös muuttui aina ilkeämmäksi, haukkui mulle mun miestä (toisaalta ihan aiheestakin koska mies oli määräävä ja alkoholisoitunut) ja kerran ulkomailla sukulaisten edessä haukkui minut niin että nousin pöydästä ja lähdin itkien ulos. Serkku kysyi häneltä miksi hän on niin ilkeä mua kohtaan.
Minä kuitenkin purin hammasta koska en halunnut suututtaa siskoa. Näin meni muutama vuosi ja sitten hän sanoi ettei enää tule käymään luonani jos mies asuu täällä. Ok, ei siinä mikään koska mieheni alkoholismi paheni. Kohta viisi vuotta sitten sain miehen vihdoinkin ulos talosta, olen tehnyt remppaa ja saanut talostani tosi kodikkaan. Mutta siskoa ei ole näkynyt vaikka olen kutsunut monta kertaa. Ottaa yhteyttä vain silloin kun itse tarvitsee apua jossakin.
Kolme vuotta sitten toinenkin vanhempamme menehtyi ja tämän jälkeen sisko on muuttunut entistä ilkeämmäksi.
Kun hän halusi jotakin tavaroita entisestä lapsuudenkodista niin sanoin aina että ota vaan, jos minä halusin jotain niin se piti kuulemma ensin arvioittaa minkä arvoinen on, tai toisaalta hän otti ne mistä minä olin kiinnostonut. Myi osan tavaroista mitä minä halusin muka laskujen maksuun. Vaikka olisi ollut muita paljon arvokkaampia vaihtoehtona.
Mä oon nyt saanut tarpeekseni siskosta.
Kun saadaan kuolinpesä myytyä ja pesänjako päätökseen niin en aio enää olla siskon kanssa missään tekemisissä. Hän on jo 63v ja minä 57. Voin hyvin elää loppuelämäni ilman hänen ilkeää läsnäoloaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.