Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laittautuminen toisia naisia varten?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.11.24 20:53:44

Tuntuuko muistakin edes jonkin verran laittautuvista naisista, että se oma laittautuminen on enemmän toisia naisia kuin miehiä tai edes puhtaasti vain itseäänkään varten? :D
Itse esim. en jotenkin osaa edes ajatella, että yksikään heteromies olisi hirveän kiinnostunut vaikkapa kynsistäni tai edes noteeraisi niitä. Mutta naiset ja homot huomaavat aivan eri tavalla, jos kynsiä/hiuksia/meikkiä on laitettu, ja muistavat tästä useammin myös kehua. Usein se voi toimia myös keskustelunavauksena.

Mietin vain, kun täällä ja muualla netissä on usein näitä kommentteja siitä, miten miehet eivät tykkää kun naiset laittautuvat tavalla xyz, niin onko motiivini laittautua muka oikeasti jotenkin poikkeuksellinen :D Toki joskus laittaudun omaa aviomiestäkin varten, mutta hän ei sitä välttämättä edes huomaa, niin se tuntuu aika turhalta.

Re: Laittautuminen toisia naisia varten?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.11.24 21:01:36

Ei, kun jokainen maalaa naamaansa vain itseä varten, ei muita.

Päivämäärä:   28.11.24 21:10:14

Meikkaan sen takia, että itselläni on itsevarmempi olo. Ei siinä sen kummempia. Olisi kiva olla luonnonkaunis ja tuntea itsensä itsevarmaksi ilman meikkiäkin, mutta en tunne. Voin hyvin mennä kauppaan ilman meikkiä kun ei siellä tarvitse asioida muiden kanssa, mutta töissä ehdottomasti kevyt ehostus päällä.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   28.11.24 21:12:11

Jos olet varattu ja tutun/kaverin vaimo/nainen, niin en todellakaan oleta että minua tai muita miehiä varten olisit laittautunut. Jos niin ajattelisin, niin mistähän se kertoisi(?)

Päivämäärä:   28.11.24 21:33:01

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 28.11.24 21:01:36

Ei, kun jokainen maalaa naamaansa vain itseä varten, ei muita."

En ole meikannut kymmeneen vuoteen, mutta en kyllä ikinä ole itseäni varten meikannut muutoin kuin siinä mielessä, että peitin sillä epävarmuuttani ja yritin peloissani sopeutua joukkoon.

Nyt harkitsen samaa, voisi seinäruusuuntua kokonaan kun laittaisi jonkun ihan perusmeikin joka päivä naamaan. Suojamuurina ihmisiä vastaan, varsinkin naisia. Mies löytyy ennestään, varmaan häntäkin miellyttäisi jos meikkaisin joskus.

En usko, että kukaan koskaan meikkaa ihan vaan itseään varten. Paitsi ehkä joku meikki minkä tekee läpällä ennen suihkua eikä ole tarkoituskaan näyttää ikinä kenellekään niitä kokeiluja.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   28.11.24 21:46:29

Myöhempi piste: Tuo lainaamasi viesti on sarkasmia. Kirjoittaja ei oikeasti tarkoita, että kaikki meikkaavat vain itseään varten.

Päivämäärä:   28.11.24 21:52:02

Kun juhliin mennään, niin minä pukeudun hyvin, käyn parturissa jne. Ihan vaan koska juhla on juhla ja kaikkua osallustujia kunnioitetaan ykköset päällä. Juhannuksena poltetaan kokkoa eikä silloin pukeuduta shakettiin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.11.24 21:57:16

Olen myöskin vähän sitä mieltä, että eihän kukaan laittaudu TÄYSIN itseään varten - eikä se laittautuminen tapahdu missään tyhjiössä. Siis jos asuisit yksin autiolla saarella tai olisit maailman viimeinen ihminen, niin meikkaisitko? Tuskin. Tai jos kukaan läheisesi ei olisi ikinä meikannut, niin tuskin sinäkään olisit.

Totta kai kauneusihanteet ovat sosiaalisia, kulttuurillisia, opittuja ja tilannesidonnaisia. Tytöt näkevät ehkä jo nuorena kun äiti laittaa huulipunaa töihin, ja some on täynnä kauniisti meikattuja naisia. Ei tuossa ole siis mitään kummallista, jos kokee laittautuvansa muita naisia varten. Naisethan ne varmasti enemmän kiinnittävät huomiota meikkiin kuin miehet, kun miehillä ei meikkaamisesta yleensä ole mitään kokemusta eivätkä miehet useinkaan edes tunnista, milloin nainen on meikitön ja milloin hänellä on kevyt meikki.

Onneksi meillä on kuitenkin jokaisella myös vapautta valita, miltä haluamme näyttää ja miten haluamme itseämme ilmaista. Joissakin kulttuureissa olisi varmaan epäsopivaa mennä ilman meikkiä esimerkiksi baariin, mutta Suomessa se on ihan ok. Suomalaiset ovat aika käytännöllisiä eivätkä useinkaan arvota ulkonäköä kaikista korkeimmalle.

Lähettäjä: Kuulintu 
Päivämäärä:   28.11.24 22:01:17

Olin tulossa sanomaan samaa kuin Jone noista juhlista. Juhliin pukeudutaan juhlan mukaisesti laitetaan hiukset paremmin, ehkä jokin korukin. Meidän perheestä kukaan ei meikkaa juhliinkaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.11.24 22:01:31

Näinhän se on. Meidän kaveriporukassa ainakin laittaudutaan tyttöjen iltaan (ei aina eikä kaikki) ihan samalla tavalla kuin oltaisiin menossa johonkin baariin vaikka kökittäisiin vain tyttöporukalla jonkun kotona.

Päivämäärä:   28.11.24 22:17:02

Oli hautajaiset. Vainaja oli vanha kommunisti, joka kuitenkin halusi kirkolliset hautajaiset, koska "varmuuden vuoksi". Pukeuduin tilaisuuteen muiden pukeutumista kunnioittaen. Siinä missä vainahan miesystävä pukeutui tumliin muita vapaammin, minä lainasin vähän hänen tyyliään. Puin mustat farkut ja mustan liivin, mutta en laittanut mustaa tai tummaa skrakaa, kuten muutama muu. Kunnioitin näin serkkuni äitivainaata jonka hautajaisiin kuului joku Peppi Pitkätossun laulu. Toisaalta pukeuduin hyvin, joten kukaan läsnäolleista ei voinut siitä loukkaantua.

Anteeksi, että tää on vähän kaukaa haettu, mutta ihmisillä on tapana pukeutua ja laittautua tilanteen mukaan kuten muutkin tekevät. Jos juhliin pukeutuu ja laittautuu vain kuin arkena jne, niin kyllä se on jostain poissa.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   28.11.24 23:05:14

Monet naiset laittautuvat joko itseään tai muita naisia varten. En ole koskaan kuullut kenenkään naisen sanovan, että laittautuisi miehiä varten.

Ja miehet ei todellakaan huomaa varsinkaan mitään kynsiä. Meikin huomaavat, jos on tosi tumma silmämeikki. Tai räikeä huulipuna.

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   28.11.24 23:17:53

Minä en ole meikannut. Öööö sen kun olin 19

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.11.24 23:23:25

Minä ainakin laittaudun muita varten, miehiä ja naisia. Haluan näyttää muiden silmissä hyvältä ja enhän minä juuri itseäni edes näe. Mutta toisaalta laittaudun niin, että näytän omasta mielestäni hyvältä eli oikeastaan muiden mielipide ei kiinnosta.

Lähettäjä: 50+ 
Päivämäärä:   28.11.24 23:59:13

Ei todellakaan tunnu. Saatan (ehkä) vähän laittautua muita miehiä varten, mutta en koskaan naisia.

Hetero, parisuhteessa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.11.24 00:01:40

En meikkaa käytännössä ollenkaan. Eikä työkaverinikaan. Ei mua suoranaisesti kiinnosta, mitä ihmiset miettii, ihan hyvä näin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.