Lähettäjä: ---- o
Päivämäärä: 28.11.24 04:09:36
Minulla on asunto-osake, jonka olen 80% omistanut 20 v. Olen koko tämän ajan maksanut kaikki sen kulut, ylimääräiset yhtiövastikkeet, remontit, perusvastikkeet, uudet keittiökalusteet, maalit, lattiat, KAIKKI.
Sanomattakin selvää, ettei ole jotain vuosien takaisia remonttikuitteja säästössä, omaan piikkiin paransin asuntoa, mitään hyvityksiä en saanut, kun asuin asunnossa itse.
Nyt olen laittamassa asuntoa vuokralle ja toinen osakas on sitä mieltä, että hänelle kuuluisi osa vuokrasta, koska hän ei ole penniäkään asunnosta saanut saati maksanut tässä kahdenkymmenen vuoden aikana.
Olen tässä ehtinyt maksaa mm julkisivuremontin, ison osan putkiremonttia, remontoinut asuntoa tuntuvasti aiemmasta jnejne. Asunto ei siis todellakaan ole se sama, mitä aikoinaan oli, vaan paljon paremmassa kunnossa.
Nyt, kun vuokraan ulkopuoliselle, on toinen osapuoli sitä mieltä, että hänelle kuuluisi oma osuus (viidennes) vuokrasta. Yhtään tikkua ristiin hän ei ole asunnon eteen laittanut kahdenkymmenen vuoden aikana. Ei vastikkeisiin remontteihin, mihinkään. Tarvitsen hänen nimellisen allekirjoituksensa vuokrasopimusta varten.
Ja kyllä, on hyvinkin lähisukulainen kyseessä!
|