Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä hyötyä psykiatrisesta osastosta on?

Lähettäjä: Poika 
Päivämäärä:   27.11.24 21:26:50

Murruin tänään hoitajan luona ja käynti meni itkuksi. Hän ehdotti minulle psykiatriselle osastolle menoa, on ehdottanut aikaisemminkin.

Osaisiko joku osastolla ollut kertoa, mitä hyötyä siitä on. Minulla ei ole äärimmäisiä tunteita eikä lääkitystä. Olen vain aivan äärimmäisen itsetuhoinen ja joudun taistelemaan koko ajan selvitäkseni eteenpäin.

Mitä minulle siellä osastolla tehtäisiin?

Re: Mitä hyötyä psykiatrisesta osastosta on?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.11.24 21:28:01

Joku muu ottaa vastuun elämästäsi.

Lähettäjä: poikanen 
Päivämäärä:   27.11.24 21:29:40

Miksi sinulla ei ole lääkitystä?

Päivämäärä:   27.11.24 21:32:27

"Minulla ei ole äärimmäisiä tunteita"

"Olen vain aivan äärimmäisen itsetuhoinen"

Päivämäärä:   27.11.24 21:33:28

Mihin se lääkitys olisi? Olen toimintakykyinen eikä minua esimerkiksi ahdista. Olen tavannut monta psykiatria, eikä kukaan ole ehdottanut lääkitystä. Vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen terapiaan on B-lausunto, mutta se tuskin menee Kelassa läpi.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.11.24 21:35:08

No joku syyhän siihen pitää olla, että haluat tappaa itsesi. Ei kukaan huvikseen mieti, että oispa kiva vetää ranteet auki, vaan kyllä sille joku juurisyy on (esim se ahdistus).

Lähettäjä: diipa 
Päivämäärä:   27.11.24 21:37:07

Ei siellä mitään kummallista tehdä, se on lähinnä säilytyspaikka. Saat huilata ja vetää happea arjesta hyvässä lykyssä. Mene ihmeessä jos pääset! Se on oikeasti niin harvinaista ylellisyyttä päästä sinne, että tilaisuus ei välttämättä koskaan enää toistu vaikka itkisit ja rukoilisit päästä sinne.
Tapaisit lääkärin, mennessä ja lähtiessä, juttelisit omahoitajan kanssa hetken päivässä, lääkäri suosittelisi jotain nappuloita ja täyttelisit masennuskaavaketta. Muuten se on vain hengaamista joten virikkeitä kannattaa ottaa mukaan, siis puhelin netillä nyt ainakin. Ja ruokaa saat säännöllisesti ja tapaat sosiaaliohjaajan jonka kanssa funtsit mm taloudellisia huolia jos niitä on.
Kyllä siitä voi oikeasti olla ainakin se hyöty, että jatkossa sinun on helpompi päästä avunpiiriin ja lääkärille jos tilanne äityy pahaksi.

Päivämäärä:   27.11.24 21:38:43

Mitä vastaan taistelet?

Päivämäärä:   27.11.24 21:41:10

Häpeää ja äärimmäistä henkistä yksinäisyyttä, en pysty kokemaan minkäänlaista yhteyttä muihin ihmisiin.

Häpeä on pahin pysäyttäjä. Sen vuoksi en selviä esimerkiksi lääkäriin fyysisten oireiden vuoksi, mutta ei häpeään ahdistusta liity vaan syvää arvottomuutta, tunne siitä, ettei minulla ole oikeutta elää. Menen koko ajan piiloon muita ihmisiä.

Päivämäärä:   27.11.24 21:43:44

Onhan tuokin äärimmäinen tunne.

Päivämäärä:   27.11.24 21:44:04

"Häpeää ja äärimmäistä henkistä yksinäisyyttä"

Mitä kävi sille "ei äärimmäisiä tunteita" -jutulle?

Päivämäärä:   27.11.24 21:45:35

Häpeään ei ole lääkitystä eikä yksinäisyys ole tunne.

Lähettäjä: poikanen 
Päivämäärä:   27.11.24 21:47:59

Onhan se nyt hitto soikoon äärimmäinen tunne jos miettii päiviensä päättämistä. :D

Lähettäjä: Tollo 
Päivämäärä:   27.11.24 21:53:29

Häpeä on tunne. Äärimmäinen häpeä ja itseviha on äärimmäinen tunne.

Päivämäärä:   27.11.24 21:54:06

Et sieltä osastolta mitään apua, menisit sinne sänkyyn makaamaan ja piiloutumaan muilta osastolla olijoilta, ei siellä joka päivä hoitajatkaan juttele ja se juttelu voi olla 5 min käytävällä kaikkien kuulten. Ja valta-asema menee joillekin hoitajille päähän, tuurista kiinni saatko empaattisen hoitajat itsellesi. Pakkohoidossa vaan pakkosyötetään lääkkeitä joista ei seuraa kuin kasa sivuoireita.

Lähettäjä: Iris 
Päivämäärä:   27.11.24 21:55:34

Kuka sinun arvon on varastanut? Miksi niillä ihmisillä, joilta haluat piiloutua, olisi suurempi arvo, kuin sinulla? Vaikea ymmärtää, miten ajattelu itsestä voi mennä noin pahoin solmuun? Älä kuuntele valheita. Olet arvokas.

Päivämäärä:   27.11.24 22:02:30

Totta kai yksinäisyys on tunne.

Lähettäjä: ?-?-? 
Päivämäärä:   27.11.24 22:06:09

Hoitaja yrittää pitää sinut hengissä, mutta omaan arvoon, häpeään, eksistentiaalisiin kysymyksiin ja eristyneisyyteen liittyvät ongelmat eivät ratkea sen enempää lääkkeillä kuin osastollakaan.

Osastosta voi olla se hyöty, että et kuole juuri nyt, mutta ongelmien käsittely vaatisi pitkän terapian, eikä sekään välttämättä auttaisi.

Päivämäärä:   27.11.24 22:40:49

Niin, se on paikka, joka antaa muille huoahdustauon, mutta sielläkin voi tappaa itsensä. Nekin pitäisi uudistaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.11.24 00:40:04

"VAIN" äärimmäisen itsetuhoinen? Vain..?

Miksi et kokeilisi jos tällaista mahdollisuutta tarjotaan? Jos menet sinne itse, niin ei siellä ole pakko pysyä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.