Lähettäjä: Nii
Päivämäärä: 27.11.24 21:58:02
Moikka,
Minulla samaa vaivaa ollut teinistä asti ja olen nyt 30 v. Nykyään punastelen kyllä harvemmin ja huomaan esimerkiksi kahvin juonnin lisäävän tätä ja "paniikkikohtausta". Minut on siis joskus häpäisty luokan edessä niin pahasti, mistä lähti punastelu ja koko peruskoulu siitä melkein tuli kärsittyä. Toisilla on myös fyysisesti helpompi lunastus, verisuoniin liittyen jne. Itse kävin vuosien koulun asian suhteen, propralkin tuli kokeiltua. Itseäni on auttanut itsetunnon kehittäminen, urheilu ja se ettei tosiaan välitä mitä muut ajattelevat. Jos muilla on yhtään älliä niin eivät huomauttele jos punastelen. Punastelu ei oikeastaan nykyään häiritse minua itseäni, mutta on noloa punastella esimerkiksi miesten edessä, joskus joku on luullut että olisin muka ihastunut. Tämä on vain opitttu tapa niiltä nuoruusvuosina.
Mutta sanoisin että altista itseäsi kaikille tilanteelle. Älä anna öunastelun estää mitään mitä haluaisit tehdä. Liikuntaa ja terveellistä ruokaa. Jotkut ruoka-aineet voivat lisätä punastelua, kertoi minulle kerran yksi akupunktion tekijä. Hengitysharjoitukset kun punastelu iskee ..
|