Lähettäjä: .
Päivämäärä: 27.11.24 20:39:57
Lapsi saa paljon joululahjoja isovanhemmilta. Lapsen isän puolen sisarukset ostavat joululahjoja ja arkena ostavat muutenvaan-lahjoja. Minun äidiltäni tulee jouluna jätesäkillinen lahjoja ja ostelee lapselle muitakin lahjoja ympäri vuoden.
Lapsen huone koostuu leluista. Lelut alkaneet valloittaa muitakin huoneita. Lapsi menee hämmennyksiin lelumäärästä, ei osaa aloittaa leikkejä koska mikään lelu ei ole erityinen lelu kun kaikkea on niin paljon.
Mummut ja pappa antavat lastenhoitoapua, kullanarvoista sellaista perheeseen jossa tehdään vuorotyötä joten en voi estää isovanhempia tuomasta lelukuormia, menisi näihin herkkisvanhuksiin välit. Olen tätä yrittänyt ja menivät tolaltaan.
Ongelma myös mies joka ostelee lapselle leluja koska kuulema on varaa. Miehellä muisto siitä että hänen leluja oli lapsena heitetty pois ettei anna hävittää mitään.
Lapsi ei tietenkään anna hävittää mitään. Vaikka näyttäisi arpajaisvoittona saatua halpamuovista hahmoa jolta kädet irronneet, ei saa hävittää kun se onkin yhtäkkiä se maailman rakkain lelu jolla leikitään ihan koko ajan vaikka oikeasti ei ole leikitty ainakaan viiteen vuoteen eikä tulla leikkimään.
Vuosi sitten joulun alla kun mies ja lapsi pois, karsin rikkinäiset roskiin ja muuta lelukamaa 4 jätesäkillistä autotallin nurkkaan ja kokeilin huomaako lapsi tai mies. Kumpikaan ei huomannut mitään muuta kuin että olin siistinyt paikat mikä kertonee lelujen määrästä eikä lapsi koko vuoden aikana ole kaivannut yhtä ainoaa lelua mitä siellä oli. Lapsi leikkikin hetken paljon innokkaammin kun huoneessaan oli väljyyttä.
Tuli mieleen tehdä tämä aloitus jos joku muukin kriiseilee samaa asiaa. Viikonloppuna meinaan karsia taas, vien autotalliin ja katsotaan kaivataanko mitään. Näytän lapselle kun on teini että mitäs näille tehdään, viedäänkö kierrätykseen. Toki jos jotain kaipaa niin etsin sen leikkeihin jo nyt mutta en usko.
Ymmärtäisivät edes laittaa säästöön nuo rahat lapsen tilille mikä kuluu tuohon joutavanpäiväiseen muovikasaan mutta ei. T. Paha äiti joka ei osta yhtään lelua lapselleen jouluksi.
|