Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työkaveri jättää töitä tekemättä

Lähettäjä: Kati 
Päivämäärä:   27.11.24 18:13:27

Mitähän olisi viisainta tehdä kun työkaveri jättää töitään minulle?

Olen eräässä laitoksessa töissä siivoojana ja teemme tiloja aamu- ja iltapäivisin eli jos hän on aamulla töissä minä tulen iltapäivällä.
Asiat ovat pieniä mitä hän jättää tekemättä mutta siltikin se vaivaa mieltä koska ne ovat tarkoituksellisia tekoja (tai siis tekemättä jättämisiä). Ilmiselvää ärsyttämistä.
Jos tätä tapahtuisi vain silloin tällöin niin se menisi unohduksen piikkiin mutta kun se on jatkuvaa.

Esimiehelle en vielä ole viitsinyt sanoa kun sitten siitä tulisi isompi haloo ja en halua että tämä lähtee käsistä.
Työkaveri on hyvää pataa laitoksen muiden työntekijöiden kanssa (he työskentelevät siis eri toimipisteillä muita hommia ja me siivotaan näiden tiloja) ja en halua että työkaverini yllyttää heitä mukaan tekemään lisää kiusaa minulle.
Näissä on hankaliakin persoonia ja en halua enempää ongelmia.

Tekisi mieli kostaa ja jättää samalla lailla tekemättä asioita mutta en siihenkään haluaisi alentua.

Pari kertaa olen hienovaraisesti sanonut että "hei, sulta taisi jäädä homma x tekemättä" ja hän on vaan todennut että "sori, taisin unohtaa sen."
Silti sama meininki jatkuu ja se tuntuu tahalliselta toiminnalta.

Tämä henkilö on kyllä ystävällinen ja hänen kanssaan on helppo puhua mutta kääntöpuolena on sitten se, että hän on erittäin utelias ja kova juoruamaan kaikista mahdollisista asioista ja henkilöistä joita talossa on.
Yritän olla aina varuillani hänen kanssaan etten kerro liikoja mistään yksityis- tai arkaluonteisista asioista.

Esimiehelle aion jutella jossain vaiheessa jos tämä ei lopu mutta olisiko kellään vinkkejä miten toimia ennen sitä?
Asiat eivät ole mitään isoja mitä jättää minulle mutta kaikki on periaatteessa minulle ylimääräistä työtä.
Aluksi haluaisin koittaa selvittää tätä ilman esimiestä joten vinkkejä kaipaan..

Re: Työkaveri jättää töitä tekemättä

Lähettäjä: >>> 
Päivämäärä:   27.11.24 18:15:10

Jätä tekemättä. Kun niistä tulee sanomista, voit sanoa hoitaneesi omat työsi ja työkaverisi jättämille töille ei ole aikaa.

Lähettäjä: Budhha 
Päivämäärä:   27.11.24 18:18:36

Heippalappuja kohteisiin ja nimellä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.11.24 18:20:11

Suoraan vaan esimiehelle. Olet jo sanonut tekemättömistä hommista työparille ja mikään ei ole muuttunut. Mitäpä muuta tuossa tilanteessa voi tehdä?

Päivämäärä:   27.11.24 18:21:51

Ne on juuri sellaisia töitä mitä ei voi jättää vaan tekemättä. Siis kuuluu myös minun vuorollani hoitaa.

Lähettäjä: Pellaaja 
Päivämäärä:   27.11.24 18:27:11

Pyydä uudet ohjeet, mikä kuuluvat aamu- ja mitkä iltavuorolle, ihan vaan kun on ollut epäselvyyksiä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.11.24 18:30:48

Otat valokuvat ja sanot pomolle, että työkaverin jäljiltä jatkuvasti hoitamatta. Tietyt tehtävät on vaan hoidettava.

Päivämäärä:   27.11.24 18:31:34

Meille kuuluu samat tilat mitä käydään läpi.
Työkaveri esim. jättää roskia viemättä.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   27.11.24 19:14:56

"Esimiehelle en vielä ole viitsinyt sanoa"

Tässä on sun suurin ongelma. Ratkaise se, niin elämä helpottuu.

Lähettäjä: keke 
Päivämäärä:   27.11.24 19:16:54

"Esimiehelle en vielä ole viitsinyt sanoa"

Tässä on sun suurin ongelma. Ratkaise se, niin elämä helpottuu.

Näin, ja kuten Ällö sanoi, otat kuvia, joissa näkyy aika, ja mitä ei ole tehty.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   27.11.24 19:44:17

Et sinä voi hoitaa tätä mitenkään muuten kuin esimiehen kautta. Ei ole sinun velvollisuutesi - tai edes oikeutesi! - ojentaa ns. samantasoista kollegaa, jos työt on toistuvasti tekemättä eikä pieni huomautus riitä, todisteet ylös ja esimiehelle.

Ei sen tarvitse edes tahallista kiusantekoa olla, ihan sekin riittää että on vähän huithapeli, jää suustaan kiinni kaveeraamaan ja sitten aika loppuu kesken tms. Mutta jos asiat jatkuvasti kaatuvat toisen niskaan, pitäähän sille tehdä jotain. Se ei kuitenkaan ole toisen rivityöntekijän paikka alkaa muita koulimaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.