Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joulunvietto uusioissa

Lähettäjä: Tiivi 
Päivämäärä:   27.11.24 17:14:09

Mieheni on eronnut kota 3 vuota sitten. 2 lasta. Exään pitää yhteyttä ja tietty lapsiin päivittäin. Asuvat lähekkäin, ei vuoroviikkoja. Mitä tykkäisit, jos miehesi lähtisi exän perheen luo jouluksi? Hekin asuvat lähellä.

Re: Joulunvietto uusioissa

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   27.11.24 17:21:22

Olisi erikoista, jos minua ei otettaisi mukaan. Ihanaa, jos vanhemmat pystyvät eron jälkeen pysymään ystävinä. Ystävyyteen kuuluu vahvasti myös puolisoiden huomioiminen vaikka lapset etusijalla tietysti ovatkin. Jos minä kutsuisin ex puolisoni kotiini viettämään joulua, niin kyllä hänen puolisonsa saisi tietysti tulla mukaan mikäli lapsetkin puolison tuntisivat hyvin.

Lähettäjä: Mrs 
Päivämäärä:   27.11.24 17:21:23

Luojan kiitos itsellä ei ole mitään uusioperhe säätöjä, mutta jos olisi
niin mies saisi viettää jouluaan haluamallaan tavalla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.11.24 17:30:15

Meillä eronkin jälkeen kokoonnumme katsomaan kun mies ottaa käpykakun, vertailevat kokemuksiaan uuden puolisoni kanssa ja me naiset vollotamme perinteikkäästi makuuhuoneessa pilatun käpykakun kohtaloa ja hylätyksi tulemisen tunnetta. Onneksi joulu on vain kerran vuodessa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.11.24 17:32:13

Eksän perheen luokse? Siis ex anoppilaan jouluksi? Menkööt. takaisin ei tarvitse tulla.

Lähettäjä: Ei nyt sentään 
Päivämäärä:   27.11.24 18:02:24

Ei kai kukaan nyt eksän luo mene viettämään joulua ja jätä vaimoa kotiin, jos on jo uusi vaimo. Jos molemmat on kutsuttu ja uutta vaimoakin huvittaa lähteä, niin mikäs siinä, mutta muuten lapset saisivat viettää joulua molempien vanhempien kanssa erikseen näiden luona.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.11.24 18:08:10

Asutteko yhdessä vai puhutko miesystäväsi avo/aviomiehenä. Jos vaan seurustelette voi hyvin mennä

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   27.11.24 18:13:11

Oleellista tosiaan ensinnäkin se, mitä tarkoittaa exän perhe. Siis exän vanhempien luo ovat menossa, vaiko exän ja hänen uuden kumppaninsa ja mahdollisten uusien lasten luo? Outoa, jos uusi vaimo ei ole samaan porukkaan tervetullut. Jos siis on vaimo eikä mikään tuore tyttis.

Päivämäärä:   27.11.24 18:39:32

Puhun miesystävästäni. Avioliitto ei kuulu elämääni.
Ja exän perhe on exän sisarukset perheineen.
Itse olen yksin joulun tai jos sattuu joku tuttu okemaan seuraa vailla ni suten sitten.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.11.24 18:46:44

No tietty jos mies lähtee sinne koko jouluksi ja jättää aloittajan yksin jouluksi niin lapikasta.

Päivämäärä:   27.11.24 18:51:10

"Jos vaan seurustelette voi hyvin mennä"

niin voi. Ja olla tulematta takaisin. Miksi ihmeessä tyttöystävä on ok jättää yksin jouluna? Ai niinku joo, ettehän te kato oo oikeasti yhdessä, jos ette asu yhdessä, oot ihan vaan joku random pano. Nii just.

Lähettäjä: Tonttu 
Päivämäärä:   27.11.24 18:54:47

Etkö siis halua mennä miesystäväsi mukaan?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   27.11.24 18:56:15

Jos näin olisi tehty erosta asti joka joulu, niin mitäpä sitä hyvää käytäntöä rikkomaan. Jos nyt ensimmäistä kertaa eron jälkeen päättävät viettää yhteisen joulun, niin saattaisin hieman ihmetellä motiiveja, mutta jos motiivit ok, niin senkun menisi.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   27.11.24 18:58:05

Riippuu vähän suhteesta ja sen tilanteesta. Yhdessä mä oon joulua viettäny kun seurustelu ollu vakavaa, fwb-suhteen ollessa kyseessä en. Jos tuore suhde ja asutaan erikseen eikä lapset vietä arkea aloittajan kaa, niin sit ymmärtän miestä. Jos taas lapsiarkea eletään ja suhde vakava ja yli vuoden pitkä, niin sit en.

Päivämäärä:   27.11.24 18:59:45

Onko tämä se mies, joka sanoi että lapset ja ex on hänen perheensä ja aloittaja on tyttöystävä, joka ei kuulu sukujuhliin?

Lähettäjä: hjahh 
Päivämäärä:   27.11.24 19:00:35

Eivät ole ystäviä, toinen haluaa palata yhteen, kumpi? näin se menee aina näissä.

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   27.11.24 19:48:46

Heh meilläpä vasta erikoinen tilanne onkin.
Olen aikuinen, mutta nuorin ”lapsi”. Vietämme jouluni isäni vanhempien luona, jonne tulee äitini ja siskopuoleni (jolla eri isä). Nykyään myös äidin uusi mies tulee. Isäni käy myös, mutta lähtee sitten illaksi tyttöystävänsä ja hänen perheensä luo toiselle paikkakunnalle. :D

Joten tältä pohjalta en pitäisi alottajan miehen joulua outona, ellei tämä ole ensimmäinen tällainen joulu.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   27.11.24 19:56:18

Meillä miehen kans uusioperhe, mulla kaks lasta, hänellä 1. Joka toinen joulu olemme perheenä lasten kanssa joka toinen joulu lapset toisilla vanhemmillaan ja olemme miehen kans kaksin

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.11.24 20:04:59

Alluttaja on miehelle naisystävä, perhe menee edelle. En viettänyt yhtään joulua miesystävän kanssa vaan perheeni. Hän vietti oman sukunsa kanssa

Lähettäjä: Maika 
Päivämäärä:   27.11.24 20:14:09

No ei todellakaan ole ok. En ymmärrä miksi pitää leikkiä perhettä ja käydä exänsä sukulaisilla. Joo ei tarvi riidoissa olla mutta MIKSI. Varsinkin, kun on jo uusi kumppani, jonka kanssa viettää joulua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.11.24 20:20:54

Joulu on lasten juhla.
Jos on vain tyttöystävä tai uudehko avopuoliso niin ei mitään järkeä tuosta jouluksi mukaan. Onko aikuisen pksko tunkea itsekkäästi joka paikkaa niin että kaikilla muilla on kiusallista... Minä en 29v avioliiton jälkeenkään juuri käy anopin juhlissa, me tullaan toimeen mutta tunnelma on aina tosi väkinäinen. Pärjään hyvin ilman sen lanttulaatikkoa, voin tavata ystävää tai vaikka käyn ratsastamassa sillä aikaa kun mies ja lapsen on sen mummon joulupöydässä. Kotona tietty on oma joulu myös ja mun vanhemmilla myös. Mutta joka paikkaan ei tarvitse mennä pakonomaisesti tunkemaan.

Päivämäärä:   27.11.24 20:28:25

Oliko kyse siitä, aloittaja tunkee väkisin mukaan vai kyse siitä, onko sen miehen pakko tunkea ex suvun joulun viettoon. En usko, että aloittajan ja puolisonsa oma joulun vietto olisi kiusallista. Mutta perseestä on, jos jätetään yksin jouluna.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   27.11.24 20:31:02

Silloin kun erotaan ei enää olla perhe entiselleen.
Kukaan tuttuni ei vietä eksiensä tai heidän sukulaisiensa kanssa joulua. Joko vuorottelevat vuosittain taikka jakavat joulun.
Tietenkin varsinkin naispuoliset eksät haluavat kurittaa nykyistä puolisoa ja polkea maanrakoon.

Päivämäärä:   27.11.24 20:32:00

Avioliitto ei kuulu aloittajan elämään mutta omistamisenhalu, kontrollointi ja isän mustasukkainen erottaminen lapsistaan kyllä.
Että hyvää joulua vaan. Miten se joulu muka eroaa aikuisella lapsettomalla muista päivistä, syö piparia jonain muuna päivänä?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   27.11.24 20:35:40

No jokainen varmana haluaa viettää joulua omien lastensa kanssa. Todella sairasta jos se jotenkin häiritsee ja varma tapa pilata suhde on alkaa mustasukkaiseksi miehen lapsille. Ettehän ole edes naimisissa niin miksi jonku random deitin takia hylkäisi omat lapset ?

Itselläni ainoa kokemus avioerosta on kun omat vanhemmat erosi. Olivat silti väleissä ja läheisiä meidän lasten kanssa. Mahduttiin samaan juhlapöytään. Kuitenkin oli selvää etteivät palaa yhteen, kun hyvät vanhemmat eroaa se yleensä on tosi harkittu teko

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   27.11.24 20:36:08

Jos olisin valinnut lapsellisen kumppanin niin olisi ihan ok että viettää aaton lastensa kanssa, vaikka siinä samassa olisi myös eksä ja tämän perhettä. Siinä mielessä pidän joulua myös lasten juhlana että olisi korkeampi prioriteetti että ne lapset saa viettää joulun lähipiirinsä kanssa kuin että minä pitäisi miestä kotona nyhräämässä kanssani.

Kun suhde vakiintuu niin sitten voi vaikka tuoda sen uuden kumppaninkin mukaan joulunviettoon, jos se ei vielä osapuolille sovi. Tässä oli kyse kuitenkin suht tuoreesta suhteesta ja lyhyistä välimatkoista niin luulisi että joulua ehtii viettää kaikkien kanssa vaikka eri päivinä.

Päivämäärä:   27.11.24 20:37:59

kyse siitä, onko sen miehen pakko tunkea ex suvun joulun viettoon.
Lapsien takia ymmärtäisin, mut nekin on jo teinejä. Eroa ei mielestäni ole kunnolla tehty tai jokin siinä mättää... En ole mutasukkaista tyyppiä ja viihdyn hyvin itsekseni.
Aika näyttää. Mutta pitääjö mun sitten olla "saatavilla", kun mies ei ole sukuloimassa vai voinko vaikka lähteä toiseen kaupunkiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.11.24 20:41:20

"Mutta pitääjö mun sitten olla "saatavilla", kun mies ei ole sukuloimassa vai voinko vaikka lähteä toiseen kaupunkiin?"

Älä nyt tyhmäksi heittäydy. Jos suhde on sitä, että sinä istut odottamassa milloin mies suvaitsee tavata, kannattaa suorilta erota eikä jäädä marttyyrinä odottamaan milloin saa kostaa miehelle lähtemällä väkisin reissuun juuri kun hän kaipaisi seuraa.

Päivämäärä:   27.11.24 21:01:42

” Mutta pitääjö mun sitten olla "saatavilla", kun mies ei ole sukuloimassa vai voinko vaikka lähteä toiseen kaupunkiin?”

No jos miehen suunnitelmissa on viettää joulu ex suvun kanssa ilman sinua, niin sinä voit lähteä vaikka Teneriffalle. Itse en edes miettisi kahta kertaa, soitanko vai en….

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   27.11.24 21:21:10

"No jokainen varmana haluaa viettää joulua omien lastensa kanssa. Todella sairasta jos se jotenkin häiritsee ja varma tapa pilata suhde on alkaa mustasukkaiseksi miehen lapsille. Ettehän ole edes naimisissa niin miksi jonku random deitin takia hylkäisi omat lapset ?"

Tietenkin lapset tulee aina ensin. Kuitenkin sivistyneet aikuiset osaa ottaa huomioon myös puolisot. Jos parisuhde on ns. vakiintunut, niin ei siihen papin aamenta tarvita, että puoliso katsotaan perheeseen kuuluvaksi. Johan ne lapsetkin alkavat jossain kohtaa ihmettelemään miksi uusi puoliso ei ole mukana joulun vietossa vaikka arjessa on läsnä paljon. Lapsilla voi olla uusioperheessä muitakin tärkeitä ja läheisiä aikuisia kuin biologiset vanhemmat.

Lähettäjä: Lähimaksu 
Päivämäärä:   27.11.24 21:24:38

Niin hurjaa kuin se onkin, juttelisin miehen kanssa niin saataisiin esimerkiksi välipäivien suunnitelmat selviksi. Viettäisin joulun kuten parhaaksi näen ja paremminkin olisin tyytyväinen siitä, että viettää joulun teinien kanssa ja pitää isäsuhdetta yllä.

Mikäli mustasukkaisuuteen olisi aihetta, niin se olisi ongelma muulloinkin kuin jouluna. Ei tosin jatkuisi suhdekaan.

Päivämäärä:   27.11.24 21:29:07

Onkohan munkin äiti random deitti, kun ei ole koskaan isäni kanssa mennyt naimisiin? Kuitenkin ovat jo 40 vuotta olleet yhdessä :D

Lapsille tässä tuskin ollaan mustasukkaisia, eiväthän he ole ongelma. Enemmän ehkä ongelma se ex anoppilaan änkäytyminen, jonne uusi puoliso ei mahdu. Ilmeisesti mies on näitä mä haluun kaiken tyyppejä. Halutaan ero, halutaan uusi tyttis, halutaan pitää ne vanhat sukuperinteet ja viettää pyhät niinkuin on aina vietetty. Rusinat pullasta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.