Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ikuiset opiskelijat

Lähettäjä: Opiskelija 
Päivämäärä:   27.11.24 13:08:58

Onko täällä ikuisia opiskelijoita? Kertokaa tarinanne. Miksi opiskelette? Mihin pyritte? Mikä on tavoite? Onko monen tutkinnon suorittaminen tuonut hyötyä työelämässä? Onko toiset ihmiset kommentoineet negatiivisesti/positiivisesti?

Mitä tutkintoja teillä on? Ikä? Vieläkö aiotte opiskella lisää ja jos niin mitä?

Re: Ikuiset opiskelijat

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   27.11.24 14:55:11

Nojoo täällä on :D.

Peruskoulun jälkeen lukio, sit amis, sit amk ja nyt sit yliopistossa. Töitä oon tehnyt samaan aikaan enemmän ja vähemmän, nyt yliopistotutkinnon aikana kokoaikaisesti. Ei oikein huvittais opiskella mut vääriä valintoja on tullut tehtyä. Eikä edelleenkään ihan oikea ala ole, mutta sentäs oikealla suunnalla 

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.11.24 15:11:28

Minulla on kolme ammattittutkintoa, mutta olen kyllä myös tehnyt töitä koko ajan, eli minua ei varmaan perinteisessä mielessä lasketa tähän. Lisäksi olen tehnyt lukuisia yhyitä opintokokonaisuuksia ja opiskellut eri aiheista mm kasvatustiedettä, tapahtumatuotantoa, ravitsemustiedettä, palvelumuotoilua, bioanalytiikkaa jnejne. Opiskelu on minulle oikeastaan harrastus ja olen pystynyt myös nivomaan opintojani työelämään mukavasti, esim yhden ammattitutkinnon sain tehtyä nykyisellä työpaikallani palkallisena. Olen myös valinnut useita kursseja ihan vain mielenkiinnon kohteiden mukaan ja halunnut oppia aiheesta x lisää. Ensimmäisestä ammattitutkinnostani en ole hyötynyt - päivääkään tehnyt niitä töitä.

Lähettäjä: macadamia 
Päivämäärä:   27.11.24 15:21:46

Täällä yksi. Sanoisin ehkä, että olen jäänyt siihen koukkuun. Eka kävin peruskoulun jälkeen amiksen, sitten päädyin ammattikorkeaan jossa innostuin opiskelusta ja nyt yliopistossa homma jatkuu. Tykkään myös käydä myös ihan ns out of the box yksittäisiäursseja kiinnostavista aiheista, vaikka tuskin niitä koskaan missään työssäni hyödynnän. Toki helpommalla pääsisi, kun ei olisi valinnut kuluttaa töiden jälkeen vähäistä vapaa-aikaa ja uhrata yöunia opiskelujutuissa, tosi usein mietin miksi ihmeessä kidutan itseäni näin. Mutta jostain kumman syystä uuden oppiminen palkitsee ja aina ihan silmät kiiluen valitsen itselleni lisää opintoja. Hulluutta kai tämäkin.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   27.11.24 15:24:56

Lukion jälkeen amk, sit amis ja nyt taas amk. Ikää kohta 60.

Lähettäjä: Kaukana 
Päivämäärä:   27.11.24 15:39:38

Lukion jälkeen suoritin insinöörin opinnot, taisin siinä samalla kokeilla suorittaa myös oppisopimuksella ammattitutkinnon, mutta se jäi puoleen väliin, koska työni loppuivat.

Inssiopintojen jälkeen olen suorittanut avoimessa jotain yksittäisiä kursseja, ja nyt taas ammattikorkeakoulussa suorittamassa yhtä tutkintoa. Tutkinto tällä hetkellä puolessa välissä. Opiskelen töiden ohella.

Ensimmäisellä inssitutkinnolla en ole tehnyt mitään. En tiennyt mitä halusin elämälläni tehdä, ja vanhempien painostuksesta suoritin vain jonkun tutkinnon. Tämänhetkiseltä tutkinnolta toivon, että pääsen paremmille ansioille ja että pääsisin tekemään etätöitä. Toisaalta, keksin tällä hetkellä monta muutakin tutkintoa jotka haluaisin suorittaa, valitettavasti osa on kyllä sellaisia, että niitä ei voi töiden ohella suorittaa. Saa sitten nähdä, että tyytyykö tähän, vai lähteekö vielä kouluttautumaan lisää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.