Lähettäjä: -
Päivämäärä: 27.11.24 11:49:39
Ikäihminen muuttunut selkeästi muistamattomaksi, ei kuitenkaan ole vielä vaarallinen itselleen: muistaa perusasiat ja pystyy huolehtimaan itsestään. Mutta toiselee samoja asioita ja kertoo samat jutut jatkuvasti. Ei muista käytyjä keskusteluja enää myöhemmin. Suuttuu ja väittää, että muut muistavat väärin. On muutenkin muuttunut negatiiviseksi, vihaiseksi ja ilkeäksi. Joissain asioissa toimii todella vastuuttomasti ja esineeksi päästää kaikki kaupustelijat sisälle. Rahan käytöstä tullut holtitonta, vaikka ennen ollut talousasioissa järkevä. Jos näistä asioista yrittää keskustella, niin raivostuu samantien. Ei ymmärrä huolta yhtään. On yritetty keskustella, että menee käymään muistitesteissä mutta tästä vasta sota syttyy. Ei itse huomaa mitään muutosta tapahtuneen. Ja luulen myös, että pelkää menettävänsä ajokorttinsa. Ajaminen sujuu hädintuskin, ja sekin pelottaa. Itse on mielestään hyvä kuski, mutta muissa on vikaa liikenteessä.
On yritetty puhua, että kävisi varmuuden vuoksi lääkärissä ja sairautta voisi jarruttaa. Mutta ei suostu. Pitääkö tässä odottaa että jotain kauheaa tapahtuu? Vaikea muutenkin motivoitua olemaan ilkeäksi ja pahasuiseksi muuttuneen ihmisen tukena.
|