Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ketä muuta ei haittaa ettei ole lunta ja pakkast

Lähettäjä: Bruuttius 
Päivämäärä:   27.11.24 10:11:32

A vielä? Asun pohjoissavossa, ja minua ei haittaa. Ärsyttää auton puhdistus, raappaus ja jatkuva lämmitykseen laittaminen. Lumityöt ok, mutta jos kerrallaan tulee hirmu määrä ni ärsyttävää. Minä voisin mennä vaikka koko talven ja joulunkin tässä kelissä. :) koko joulu töissä ni ei joulufiilistä saa revittyä mistään.

Re: Ketä muuta ei haittaa ettei ole lunta ja pakkast

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.11.24 10:15:55

Täällä yksi! Ihanaa, kun ei ole kylmä ja lunta ja jäätä. Pimeyskään ei haittaa, kun tietää, että kohta päivä jatkuu.

Lähettäjä: cat 
Päivämäärä:   27.11.24 10:18:01

Minäminä! Olen henkilökohtaisesti aivan suunnattoman helpottunut kun ulkona on lämmin ja lunta ei ole. Toki luonto kaipaa pakkasta ja lumipeitettä.

Viime talven pituus, lumimäärä ja varsinkin älyttömät pakkaset keskitalvella jättivät sellaisen trauman varsinkin talon lämmityksen suhteen, että mielelläni lykkään kylmyyttä vielä vähän eteenpäin.

20v ollaan tässä talossa asuttu ja ikinä ennen ei ole tuollaista ollut mitä viime vuonna, talo meinasi ihan tosissaan jäätyä 1,5 viikon hirmupakkasten aikana.

Lähettäjä: Jenna 
Päivämäärä:   27.11.24 10:20:52

Tää vesisade ja pimeys ja kurapaska on aivan pärseestä.
Tulispa pakkasta ja lunta.

Lähettäjä: Bruuttius 
Päivämäärä:   27.11.24 10:22:06

Sehän jäi uupumaan! Sähkölaskut tosissaan pienemmät olleet, ja toivottavasti ovatkin M viime vuonna oli tosissaan hirmu pakkaset ja se näkyi laskussa sähkölämmitteisessä talossa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.11.24 10:24:16

Ei haittaa yhtään! Viime talvena tuli lunta ainakin kahden talven tarpeiksi, nyt vaan nautin kun on lämmintä ja sulat tiet.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   27.11.24 10:27:25

Nyt voi taas käydä ajelemassa kun on sulat tiet. En ole talvirenkaita ostanut enkä osta.

Lähettäjä: Liika vesi 
Päivämäärä:   27.11.24 10:32:09

Hienoa jos siellä ei tulvat haittaa sua. Iloitsetko kurateistäkin?
Sunnuntaina oli vielä hieno pikkupakkassää ja lunta kivasti. Ottaisin sen mieluummin kuin tämän nykyisen...
Täällä on hieman haasteellista kun tulvii niin että rumpuja pitää uusia, tiet murenee, pellot veden valtaamia. Hyvä kun pääsee täältä johonkin. Joillain on vielä pahempi tilanne ollut. Toivottavasti helpottaa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   27.11.24 10:32:19

No ei todellakaan haittaa, ei tarvis ikinä olla.

Päivämäärä:   27.11.24 10:48:32

Rakastan tätä!! Ei sen lumen kanssa säätämistä, kolausta, auton rapaamista, sisälle tulevaa sotkua. Lenkillä voi käydä ilman nastalenkkareita, kauheaa puvustusta ja ilman että keuhkot kärsii. Sähkölaskut pysyneet maltillisina ja talo mukavasti lämpimänä ilman ylimääräistä säätämistä. Ja maisemakin on kevyinä kuura-aamuinan todella kaunis. Kaikki on helpompaa ilman sitä pakkasta ja lunta.

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   27.11.24 10:57:43

Tykkään kyllä lumesta, mutta ei minua oikeastaan haittaa tämänhetkinenkään tilanne.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   27.11.24 10:58:34

Mua ei haittaa ollenkaan. Toivottavasti on koko talvi plussaa.

Päivämäärä:   27.11.24 11:00:28

Napapiirin yläpuolella on vihdoinkin lunta ja pakkasta - 17. Ihanaa, tätä lisää!

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   27.11.24 11:03:10

Ei haittaa minuakaan.

Lähettäjä: Finja 
Päivämäärä:   27.11.24 11:11:54

Täällä yksi, joka ei kaipaa yhtään lunta eikä pakkasta - enkä varsinkaan loskaa tai sohjoa, jota se talvikeli täällä tuppaa enimmäkseen olemaan. Lisäksi olen todell herkkä kylmälle ja pakkanen on keholleni tuskaa, joka talvi olen varma että sormeni tipahtavat tai menevät kuolioon. Tämä olisi aika hyvä.

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   27.11.24 11:17:24

Kallea.

:))

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.11.24 11:18:06

Ei haittaa ettei ole -20 astetta ja kolmimetrisiä kinoksia. Se haittaa että kaikki on kuraista, harmaata ja märkää. Lisäksi tämä muutaman asteen plussan puolella oleva kostea ilma tuntuu kylmemmältä kuin pari pakkasastetta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.