Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kinkkukriisi

Lähettäjä: Vaimmoihiminen 
Päivämäärä:   26.11.24 17:11:32

Mies ei tahtoisi jouluksi kinkkua vaan mieluummin muutaman kokonaisen broilerin, sauerbratenia ja itävaltalaista gulassia.

On ollut pitkään saksankielisissä maissa töissä eikä innostu enää kinkusta.

Uskaltaisitteko itse jättää kinkun pois joulupöydästä?

Re: Kinkkukriisi

Lähettäjä: Kanukki 
Päivämäärä:   26.11.24 17:12:49

Haluatko siis itse kinkkua vai mikä on ongelma?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   26.11.24 17:16:19

Miksei pöydässä voisi olla kinkkuakin, jos sille on syöjiä?

Lähettäjä: Heikki 
Päivämäärä:   26.11.24 17:21:30

Voi kuule, luulisi sivistyksen jo löytäneen sinutkin. Luomukinkku on eri asia mutta tavis Hk / Atrian keskitysleiriolosuhteissa eläneen eläimen ruho juhlapöydässä on isolla osalla jo menneen talven lumia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.24 17:23:54

Sehän riippuu ihan siitä, kenelle joulu järjestetään. En missään nimessä jättäisi kinkkua kaikilta pois vain yhden ihmisen halujen takia, mutta voisin helposti jättää kinkun pois, jos se ei maistuisi kenellekään tai olisi vain yksi syöjä, jolle olisi aika se ja sama onko kinkkua vai ei.

Päivämäärä:   26.11.24 17:24:49

Mitä uskaltamista siinä on? Jos kukaan ei jouluaterialla kinkkua kaipaa, niin pois vaan. Itse valmistin yhtenä jouluna kalkkunaa. Se virhe ei tule toistumaan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.11.24 17:28:40

Kannattaa varmaan kysyä joulupöytään tulijoilta.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   26.11.24 17:28:54

Ei meillä ole ollut kinkkua pöydässä sitten ysärin.

Lähettäjä: mp 
Päivämäärä:   26.11.24 17:29:03

Laita hanhi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.11.24 17:34:15

Mikä siinä pelottaa? Miksi ei uskaltaisi?

Jos taas itse haluat kinkkua niin tee itsellesi kinkku ja mies tekee itse omansa

Lähettäjä: Löperö 
Päivämäärä:   26.11.24 17:34:34

Mitkään vaihtoehtolinnut eivät maistu yhtä hyvälle kuin broileri. Olen kokeillut, niin metsästetyt kuin kaupasta saatavat.

Tuo broileri on hyvä vaihtoehto. Siitä voi tehdä helposti ja nopeasti monenlaista, eikä tule niin kalliiksikaan.

Päivämäärä:   26.11.24 17:41:39

"Luomukinkku on eri asia mutta tavis Hk / Atrian keskitysleiriolosuhteissa eläneen eläimen ruho juhlapöydässä"

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että luomusika on yhtään eettisempää kuin muut tehdastuotetut lihat? Olot ovat yhtä huonot kuin parsinavetan lehmillä. Ja Ihan samaan teurastamoon ne päätyvät.

Lähettäjä: Heikki 
Päivämäärä:   26.11.24 17:49:54

Kannattaa katsoa Areenasta se kotimainen dokumentti, jossa kuvattiin vuorotellen tehosikalan ja kourallisen luomulehmämäärän arkea. Sikamainen juttu, jos muistan oikein nimen. Vuosia sitten itse sen katsoin sieltä, joten liekö yhä katsottavissa?

Vuoden ympäri ulkoilumahdollisuus ja erittäin harvalukuinen lössi niitä sikoja siellä vs. tehotila, josta se ämmä kehtasi sanoa ääneen, että me täällä pidämme valot pois huoltotoimia lukuunottamatta, niin pysyvät lamaantuneina. ("Rauhallisina")

Silmät kannattaa maailmalla pitää auki, . hyvä.

Lähettäjä: Haej 
Päivämäärä:   26.11.24 17:50:02

Koko kysymys on kummallinen
Tietysti laitat niitä ruokia, joita joulupöytään tulevat syövät. Jos kukaan ei syö kinkkua, et laita kinkkua. Itselle kinkku on joulussa se tärkein, ja joulu ei olisi joulu ilman sitä.
Eli laittaisin sen perinteisen joulupöydän laatikoineen ja jotain miehen toivomaa lisäksi. Varmaam kannattaa puhua sen miehen kanssa, vai yksinkö kaiken teet,ja mies vain tila, kuin ravintolassa konsanaan?

Lähettäjä: Kanukki 
Päivämäärä:   26.11.24 17:51:09

Heikki: eikö ole ihanaa päästä ämmittelemään toisia naisia!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.11.24 18:07:05

Meillä oli tuossa koronavuosina yksi joulu, jolloin yllättäen jouduttiin jäämään jouluksi kotiin ihan vain oman perheen kesken ja silloin oli hyvä vähän tuulettaa vanhoja tapoja. Kinkkua ei kaivannut kukaan, sen sijaan oli naudan sisäfilettä. Itse huomasin silloin, että en edes kaipaa niitä perinteisiä jouluruokia, kunhan on vain vähän juhlavampaa ruokaa nätisti katettuna. Ihan pizzalinjalla en joulua halua viettää vaikka perinteitä olen valmis ravistelemaan.

Lähettäjä: noraX 
Päivämäärä:   26.11.24 18:09:56

En ihan ymmärrä miksi kysyt ”uskaltaisitko”. Ketä sinä pelkäät ja miksi? :(

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.11.24 18:15:56

Meillä ei ole vuosiin ollut joulupöydässä kokonaista kinkkua.
Ankka tai kalkkuna, ja mulle ja mun isälle kaupasta muutama joulukinkkuviipale. Muut eivät kinkusta perusta, niin miksi ihmeessä pitäisi kokonainen kinkku paistaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.11.24 18:17:26

Minä taas en mitään luomua osta, vaan kotisikalan possua. Joulupöytään sikuli ei kuitenkaan meillä kuulu.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.11.24 19:14:01

Kinkkua voi olla pieni pala ja sitten broileria ukolle.

Lähettäjä: Jos multa kysyt 
Päivämäärä:   26.11.24 19:24:53

En uskaltaisi. Kyllä tulisi sanomista kaikilta että missä kinkku on. Tykkään itsekin.
Broileri on turhan arkista ja naudasta en ainakaan tykkää kun peuranlihaan on tottunut ja se on paljon parempaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.