Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaikkien naisten ulkonäköä kehutaan - miksi

Lähettäjä: monille iso asia? 
Päivämäärä:   26.11.24 15:51:11

Olen ihmetellyt, miksi monille, ellei useimmille, naisille on jotenkin tärkeä ja kaikkeen liittyvä asia se, että on joku jossakin joskus kehunut ulkonäköä. Tarkoitan niitä, jotka ihmettelevät kun ei miehet ole kiinnostuneita "vaikka on kehuttu kauniiksi", miksi ei löydy parisuhdetta "vaikka miehet kehuu ulkonäköä", miksi milloin mitäkin jota perustellaan sillä, että "miehetkin on kehuneet".

Miesten kehut nyt ei ole mikään ehdoton fakta sinun, minun tai naapurin irman viehättävyydestä. Opiskeluajoista alkaen melko laajan kaveripiirin omaavana aikuisena ihmisenä olen todennut, että samalla tavalla on kehuttu kauniiksi, kaunottareksi, upeaksi jne niin oikeasti kauniita kuin "rumiakin", on naama tai kroppa ollut sitten millainen tahansa. Olen baarissa kuullut vierestä, kuinka sen enempää kasvoiltaan kuin vartaloltaankaan viehättävää naista on kehuttu baarin kauneimmaksi naiseksi ja hän ei todellakaan sitä olisi ollut missään baarissa. Myös minua on kehuttu ja paljon, mutta en silti kuvittele olevani missitasoinen, vaikka missikisoihin on ehdotettu osallistumista useamman kerran. Kehut eivät myöskään ole ns. tehneet vaikutusta, oikeastaan päinvastoin. Monet naiset nyt vain kokevat ulkonäön kehumisen suurimmaksi kohteliaisuudeksi ja tärkeimmäksi ominaisuudekseen (varsinkin parisuhteessa) ja miehet tietävät, että kehumalla naisen ulkonäköä suurin osa on innoissaan ja haluavat tutustua.

Miksi joillekin (randomien) miesten kehuille annetaan niin paljon arvoa, vaikka juuri sinä tai minä emme ole kehujille mitenkään erityisiä vaan samalla tavalla he ovat kehuneet vähän ketä tahansa aikaisemmin ja tulevat kehumaan myöhemminkin? Me näytämme silti samalta; emme kaunistu siitä jos joku kehuu, emme myöskään rumennu jos ei kehu. Jos sinkkuus on ongelmana, siihen vaikuttaa taatusti jokin muu asia kuin ulkonäkö, vaikka kuinka "miehet olisi kehuneet". Jos viehättävä ulkonäkö olisi pariutumisen kannalta erityisen tärkeä asia, niin eikö silloin olisi parisuhteessa jos on niin paljon miehet kehuneetkin......

Re: Kaikkien naisten ulkonäköä kehutaan - miksi

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   26.11.24 15:57:15

Ei tuolla viitata konkreettisiin kehuihin. Se on kiertoilmaus sille, että on omasta mielestään ihan ok näköinen. Usein siis näissä sinkkuus- ja kelpaamisasiayhteyksissä sillä tarkoitetaan vain sitä, että omasta mielestä ei pitäisi olla ulkonäöstä kiinni, jos tavallinen perusnätti riittää

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.11.24 16:02:18

"Me näytämme silti samalta; emme kaunistu siitä jos joku kehuu, emme myöskään rumennu jos ei kehu."

Tämä.

Jos katsoo aamulla peiliin, että onpa kamala kurppa niin ihan samanlaiselta kurpalta edelleen näyttää vaikka työmatkalla olisikin joku ukko huudellut perään, että mitä kaunotar. Tai jos on huono iho ja viivahuulet, ei ne muuksi muutu vaikka baarivonkaaja kehuu kännissä.

Kyllähän nuo kehut on tärkeämpiä ja isompi asia niille ei-niin-kauniille ja miehet tietää sen. Sitten kuvitellaan olevansa kauniimpia kuin ollaan eikä kelpuuteta samanlaisia taviksia kuin itse, mutta komistuksille ei kelvata koska oikeasti ei olla kauniita ja komistuksille on tarjolla oikeasti kauniitakin. Sitten aletaan ihmetellä miksi ei löydy kumppania, vaikka miehet on sanoneet kauniiksi. Niin, uskotko muutenkin aina kaiken, mitä joku sinulle sanoo.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.11.24 16:31:24

No minkähän näköisille naisille luulette ulkonäön kehumisen olevan hieno asia? Niille, jotka ei ole kauniita ja niille, jotka on tyhmiä. Miksi kukaan hyvännäköinen ja fiksu nainen olisi innoissaan jonkun vieraan äijän kehumisista, että kyllä mä nyt varmaan oon tosi kaunis kun toi äijä, josta en tiedä mitään, kehaisi :D

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   26.11.24 16:35:18

No miksi nyt ylipäätään kehutaan yhtään mitään? Kyllähän se kehu piristää aina, oli sitten oikeasti ruma kurppa tai ei.

Esimerkiksi minua kiusattiin ulkonäköni takia koko kouluiän, ja se jätti omaan itsetuntooni syvät jäljet. Sitten nuorena aikuisena olin ystäväni kanssa viihteellä, kun täysin tuntematon mies tuli kysymään ystävältäni, miten hän voi niin kauniina ihmisenä viettää aikaa tuollaisen rumiluksen kanssa (viitaten minuun). Eipä olisi tuollainen kommentti haitannut, jos itsetuntoni olisi ollut kohdillaan.

Pitkään olen tehnyt töitä sen eteen, että olen hyväksynyt oman ulkonäköni. Monesti olen miettinyt, että kukaan ei ole koskaan kehunut minua kauniiksi. Kyllähän se olisi itsetuntoa kohottanut hurjasti, jos edes yksi ihminen olisi minua joskus kehunut. Saatikka sitten, että niitä kehuja tulisi usein.

Ihan samalla tapaa kehut toimii muissakin asioissa kuin vain ulkonäössä tai parisuhdemarkkinoilla. Miettikää vaikkapa, että saatte jatkuvasti kehuja omasta laulutaidostanne. Kyllähän jokainen varmasti siinä kohtaa uskoo, että osaa oikeasti laulaa. Mutta sitten kun haettekin johonkin bändiin ja teille todetaan, että laulutaitonne on ihan surkea, niin varmasti jokaiselle herää kysymys, että miksi se on surkea, jos sitä on todella usein kehuttu.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.11.24 16:38:58

Se että joku random mies kehuu, aiheuttaa ihmisessä hyväksytyksi tulemisen kokemuksen. Ihmisellä on luontainen tarve tulla hyväksytyksi ja sitä on turha "järkeillä" pois

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.11.24 16:50:11

"Se että joku random mies kehuu, aiheuttaa ihmisessä hyväksytyksi tulemisen kokemuksen. Ihmisellä on luontainen tarve tulla hyväksytyksi ja sitä on turha "järkeillä" pois"

Vaan kun se mies voi kehua siksi, että haluaa baarista seuraa, ei siksi että oikeasti ajattelisi sinun olevan hyvännäköinen saati kaunis. Ja kehuu tai ei, näytät silti samalta kuin mitä peili tai valokuva näyttää. Jos sinulla on esim. vinksohampaat tai huono iho, ei ne kehumisesta paremmiksi muutu tai jos olet ylipainoinen persjalka, et hoikistu tai kasvata metrisiä jalkoja vaikka joku random kehuisikin. Samalta näytät.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   26.11.24 16:55:45

"Miettikää vaikkapa, että saatte jatkuvasti kehuja omasta laulutaidostanne. Kyllähän jokainen varmasti siinä kohtaa uskoo, että osaa oikeasti laulaa. Mutta sitten kun haettekin johonkin bändiin ja teille todetaan, että laulutaitonne on ihan surkea, niin varmasti jokaiselle herää kysymys, että miksi se on surkea, jos sitä on todella usein kehuttu."

Ulkonäön todellinen "tasokin" selviää sillä, että osallistuu johonkin missikisaan tai menee näytille oikeaan mallitoimistoon (siis sellaiseen, josta palkataan oikeisiin töihin oikeille asiakkaille oikeisiin näytöksiin tai oikeisiin mainoskuvauksiin, joita näkee medioissa ja joista maksetaan oikeaa palkkaa). Siellä sen kuulee, onko oikeasti kaunis vai vain "kaunis".

Päivämäärä:   26.11.24 16:58:09

No se on aivan se ja sama mitkä motiivit on kehujalla taustalla. Kyse on luintaisesta tarpeesta saada tunnustusta kanssaeläjiltä ja siinä hetkessä kehu on tällainen tunnustus. Ihminen kokee tulevansa nähdyksi hyväksytysi kun joku kiinnittää huomion sinuun

Päivämäärä:   26.11.24 17:00:49

Ja ulkonäöb kehuminen on kytköksissä siihen hetkeen. Voit hetken uskoa että se voisikin olla totta, ja joku syy siihen on joka tapauksessa miksi se sanotaaan juuri sinulle eikä vieressä olevalle leenalle. Sinut huomattiin syystä x, leenaa ei.

Lähettäjä: Ötökkä 
Päivämäärä:   26.11.24 17:11:35

”Miesten kehut nyt ei ole mikään ehdoton fakta sinun, minun tai naapurin irman viehättävyydestä.”

Eikä se kehu välttämättä edes tarkoita, että olisit tämän kehujan mielestä kaunis, ehkä hän vain tavoittelee kehulla itselleen hyötyä (esim. seksiä).

Sen sijaan ehdotonta faktaa kenenkään kauneudesta on vaikea muutenkaan antaa, koska kauneus on aina osin myös subjektiivinen ja omiin mieltymyksiin perustuva mielipide.

Aivan kuin vaikkapa makumieltymyksetkin.

Lähettäjä: Susiruma 
Päivämäärä:   26.11.24 17:15:39

Ei kehuta kaikkien naisten ulkonäköä ainakaan ilman taka-ajatuksia. Mun ulkonäköä ei ole kukaan koskaan kehunut ja se on ihan ymmärrettävää, koska olen susiruma.

Tai joku mies on kännissä kehunut tai ulkomaalainen mies kerran laivalla. Eiköhän noi helppona pitäneet eli kun vähän kehaisee niin pääsee petipuuhiin. Hyvät naurut olen saanut noista kommenteista. En todellakaan oleta, että pitävät mun millään tavalla hyvännäköisenä tai mitä sitten ovatkaan sanoneet.

Yksi poikkeus on, kun yksi ulkomaalainen tuttu sanoo mua hoikaksi. Huvittaa tuokin tällaista läskiä. En oikein ota selvää miksi tuota sanoo, kun tällä tuskin on taka-ajatuksia. Pitäisi varmaan sanoa sille, että hommaa hyvä mies jo silmälasit. Todennäköisesti vertaa mua vaimoonsa joka taitaa olla pulskempi.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   26.11.24 17:16:46

"joku syy siihen on joka tapauksessa miksi se sanotaaan juuri sinulle eikä vieressä olevalle leenalle. Sinut huomattiin syystä x, leenaa ei."

Koska hoikka leena on niin kaunis että ei tavispenan kanssa jatkoille suostu, kehutaan vieressä olevaa pullavanaamaista pönäkkää jaanaa kauniiksi, vaikka sen ulkonäkö ei miellytä yhtään.

Siinä sulle mahdollinen ja usein yleinenkin syy.

Lähettäjä: Ristus 
Päivämäärä:   26.11.24 17:18:38

"Ulkonäön todellinen "tasokin" selviää sillä, että osallistuu johonkin missikisaan tai menee näytille oikeaan mallitoimistoon (siis sellaiseen, josta palkataan oikeisiin töihin oikeille asiakkaille oikeisiin näytöksiin tai oikeisiin mainoskuvauksiin, joita näkee medioissa ja joista maksetaan oikeaa palkkaa). Siellä sen kuulee, onko oikeasti kaunis vai vain "kaunis"."

Paitsi että malleiksi ei välttämättä haluta (kasvoiltaan) mahdollisimman kauniita, lähinnä pitää olla varreltaan riittävän pitkä ja hoikka. Vartaloltaan he edustavat sellaista, joka ehkä valtaosan mielestä on hyvännäköistä, mutta kasvoiltaan mallin ei tarvitse olla kaunis. Eikä kaikkien mielestä se laihuuskaan ole välttämättä kaunista, aika kulttuurisidonnainen asia tämäkin, toki myös yksilölliset mieltymykset huomioiden.

(Itsehän ajattelen, että monet mallit ovat ehkä hyväkroppaisia - elleivät ole jo liian laihoja -, mutta monet eivät omaan silmääni ole kasvonpiirteiltään kauniita. Se naapurin Irma saattaa ihan hyvin olla mielestäni kasvoiltaan kauniimpi, vaikka olisikin 8 cm liian lyhyt malliksi...)

Päivämäärä:   26.11.24 17:20:37

No mitä sit, siinä hetkessä sinut huomiotiin ja leena ei joten sinä sait tunnustusta olemassaolostasi, leena ei.

Päivämäärä:   26.11.24 17:23:13

Jos olen kauniin kaverin kanssa baarissa ja mies ignooraa kaverini ja kehuu minua, miksi ihmeessä pitäisi ensimmäisenä ajatella että tuo kehuu koska olen rumempi? Miksi ei voi vainn kiittää ja ottas siitä se positiivinen ajatus. Se että joku kehuu, ei velvoita sinua mihinkään, mulle on ihan sama mitä motiiveja kehujalla on tsustalla enkä halua sitä edes tietää.
Jos olisi oikeastikin susiruma, tuskinpa noita kehumistapahtua tulisi jatkuvasti vastaan kuten yllä olevakin kirjoitti.

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   26.11.24 17:25:26

"Se naapurin Irma saattaa ihan hyvin olla mielestäni kasvoiltaan kauniimpi, vaikka olisikin 8 cm liian lyhyt malliksi..."

Jos sinulle kauneuteen riittää, että pelkkä naama on kaunis niin silloin varmaan joo. Minusta kauneus on kokonaisuus, johon kuuluu sekä kroppa että naama. Vaikka olisi kuinka kaunis naama niin ei sillä pidennetä tai kavenneta persjalkoja, saada kapeaa vyötäröä tai siroa luustoa. Tai hyvällä kropalla kauniita kasvonpiirteitä. Toki erityisen hyvällä vartalolla tai kasvoilla voi kompensoida toista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.24 17:28:31

Jotenkin irvokasta kehua jotain "julkkiskaunotarta", jonka naama on kuin kirveellä veistetty saati sitten plastiikkakirurgien työnäytteitä. Kai siitä tulee ajatus, että kehua pitää, olipa minkä näköinen tahansa.

Päivämäärä:   26.11.24 17:34:49

"Jos sinulle kauneuteen riittää, että pelkkä naama on kaunis niin silloin varmaan joo. Minusta kauneus on kokonaisuus, johon kuuluu sekä kroppa että naama. Vaikka olisi kuinka kaunis naama niin ei sillä pidennetä tai kavenneta persjalkoja, saada kapeaa vyötäröä tai siroa luustoa. Tai hyvällä kropalla kauniita kasvonpiirteitä. Toki erityisen hyvällä vartalolla tai kasvoilla voi kompensoida toista."

Itse asiassa minulle kauneus tosiaan tarkoittaa enemmän kasvonpiirteitä, hyvännäköisyys tai seksikkyys sitten enemmän vartaloa ja/tai kokonaisuutta.

Sitä paitsi; lyhyt ihminen voi olla kapeavyötäröinen ja siro! Ja seksikäs, hyvännäköinen ja kaunis. Lyhyt ihminen voi olla sopusuhtainen ihan yhtä lailla kuin pitkä voi olla sopusuhtainen.

Pituus ei siis tosiaankaan kerro juuri mitään kropan mallista...

Lähettäjä: LOL 
Päivämäärä:   26.11.24 17:37:13

"No mitä sit, siinä hetkessä sinut huomiotiin ja leena ei joten sinä sait tunnustusta olemassaolostasi, leena ei."

Tällaisillako asioilla ei-kauniit naiset itsetuntoaan kohottaa? Kun mies ei uskalla lähestyä kaunista naista todennäköisten pakkien saamisen vuoksi, saadaan itselle jotain kiksejä siitä että kuvitellaan olevansa jotenkin parempia kuin kaunis nainen kun mies tuli kehumaan itseä eikä kaunotarta? Noin katkeria todella ollaan kauniille naisille? Huomioi minut, ei Leenaa :D Jepjep, sellaista delulua.

Päivämäärä:   26.11.24 17:38:50

sivusta: Esimerkiksi Selena Gomez on vain 165 cm ja näin ollen liian lyhyt malliksi, mutta onko hän sinusta ruma tai "huonokroppainen"? Ja Emilia Clarke vieläkin lyhyempi (persjalkaisempi??), 157 cm. Eivät siis kauniita naisia laisinkaan?

Päivämäärä:   26.11.24 17:45:27

"Lyhyt ihminen voi olla sopusuhtainen ihan yhtä lailla kuin pitkä voi olla sopusuhtainen."

Missä mainitsin pituuden? Persjalkainen voi olla yhtä hyvin pitkä kuin lyhyt, koska persjalkaisuus tarkoittaa jalkojen pituutta suhteessa henkilön pituuteen.

"lyhyt ihminen voi olla kapeavyötäröinen ja siro!"

Edelleen, mikä ongelma sulle on lyhyys? Jos se kasvoistaan kaunis, pituudesta riippumatta, on tanakka ja rotevatekoinen, hän on vain kasvoistaan kaunis, ei kokonaisuutena kaunis minun mielestäni.

Sinä olet ainoa, joka jankkaa jostakin pituudesta tai oikeammin lyhyydestä. Mistä lie syystä.

Lähettäjä: puuh 
Päivämäärä:   26.11.24 17:46:10

Aloittaja, miehet ovat näissä aikeissa yksinkertaisia otuksia. Eivät he normaalisti lähesty rumana pitämiään naisia helpon seksin toivossa, koska jos he kokevat jonkun naisen epämiellyttäväksi, he eivät halua seksiä tämän kanssa. Sen sijaan miesten käsitys kauneudesta ja seksikkyystä on laajempi ja armollisempi kuin naisten. Ihan on luonto ohjannut tikanpojan puuhun ja madaltanut kynnystä, kuka on pantava, verrattuna siihen mikä naisen mielestä on.

Miksi ihmeessä joku aloittajan kaltainen, oletettavasti heteronainen, kuvittelee edes, että hänen kauneuskäsityksensä voi olla sama kuin heteromiehellä? Jos sinun mielestäsi joku nainen on ruma, miksi kuvittelet, että muidenkin mielestä olisi?

Yleensä heteronainen mieltää kauniiksi piirteet, joita hänellä itsellään on. Jos olet itse siro, pitkä ja tumma, voi toki tuntua absurdilta ja ärsyttävältä, jos joku mies kehuu kauniiksi pientä, uhkeaa blondia - kärjistettynä esimerkkinä. Ethän itse näe tässä naisessa mitään viehättävää, jos oma kauneuskäsityksesi on sitä, millainen itse voisit parhaimmillasi olla.

Itse tykkään kehuista, ne piristävät päivää aina. Se ei suinkaan estä minua seisomasta omilla jaloillani ja keskittymästä muihinkin asioihin elämässäni. Ja kyllä, jos joku kehuu, uskon että hän sitä kehuaan tarkoittaa. Suomalaiset ovat niin tuppisuita muutenkin.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   26.11.24 17:47:15

"Persjalkainen voi olla yhtä hyvin pitkä kuin lyhyt, koska persjalkaisuus tarkoittaa jalkojen pituutta suhteessa henkilön pituuteen."

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   26.11.24 17:51:12

Liian aikaisin; piti kommentoida että persjalkaisuus ei siis todellakaan liity henkilön pituuteen vaan jalkojen ja kokonaispituuden suhteeseen. Esim. 80cm jalat ovat normaalipituiset 160cm pitkällä, mutta 175cm pitkä on todella persjalkainen samanpituisilla jaloilla. Persjalkaisuus ei myöskään liity painoon, tosin kovin paksut jalat näyttävät lyhyemmiltä kuin hoikat, mutta hoikalla voi olla suhteessa lyhyet jalat ja lihavalla taas pitkät senteissä mitaten.

Lähettäjä: puuh 
Päivämäärä:   26.11.24 17:51:31

Ai niin, ja olen parisuhteessa ja sen alkukipinä oli se, että miellytin hoikkana ja petite-kokoisena naisena miehen silmää. Tuli sitten bonarina päälle, että olimme muutenkin yhteensopivia, mutta siitä se alkoi. Joten kyllä, ulkonäöllä on merkitystä parisuhteen kannalta, mutta se ,mikä kenellekin on kaunista ja seksikästä, vaihtelee tosi paljon. Ja miehet näkevät naiset ihan eri silmin kuin me naiset.

Päivämäärä:   26.11.24 17:51:54

sivusta: Lainataanpa vähän:

"Se naapurin Irma saattaa ihan hyvin olla mielestäni kasvoiltaan kauniimpi, vaikka olisikin 8 cm liian lyhyt malliksi..."

Jos sinulle kauneuteen riittää, että pelkkä naama on kaunis niin silloin varmaan joo. Minusta kauneus on kokonaisuus, johon kuuluu sekä kroppa että naama.

Mitä oikein tarkoitat tuolla kommentillasi, ellet viittaa Irman lyhyyteen? Koska en kertonut Irmasta mitään muuta, kuin että hän on 8 cm liian lyhyt malliksi.

"Edelleen, mikä ongelma sulle on lyhyys? Jos se kasvoistaan kaunis, pituudesta riippumatta, on tanakka ja rotevatekoinen, hän on vain kasvoistaan kaunis, ei kokonaisuutena kaunis minun mielestäni."

Minähän en puhunut Irman rotevuudesta tai siroudesta yhtään mitään, mainitsin hänen ainoastaan olevan liian lyhyt malliksi.

Lähettäjä: sivuhuomio 
Päivämäärä:   26.11.24 17:56:35

Vaikka joku nainen ei sinun mielestäsi ole kaunis, niin hän voi silti ihan aidosti olla maailman kaunein ihminen jonkun muun mielestä.

Lähettäjä: ?????? 
Päivämäärä:   26.11.24 17:57:41

"Jotenkin irvokasta kehua jotain "julkkiskaunotarta", jonka naama on kuin kirveellä veistetty saati sitten plastiikkakirurgien työnäytteitä."

Missä kateus- ja katkeruusharhoissa sinä elät jos kuvittelet, että kaikki julkimokaunottaret ovat kolhopiirteisiä tai kauneusleikeltyjä?

Päivämäärä:   26.11.24 18:00:44

"Tällaisillako asioilla ei-kauniit naiset itsetuntoaan kohottaa? Kun mies ei uskalla lähestyä kaunista naista todennäköisten pakkien saamisen vuoksi, saadaan itselle jotain kiksejä siitä että kuvitellaan olevansa jotenkin parempia kuin kaunis nainen kun mies tuli kehumaan itseä eikä kaunotarta? "

Oho mitä ihmettä, jos ystäväni huomioidaan baarissa, niin ajattelen hänessä olevan joku ominaisuus mistä tämä mies juuri pitää ja mitä minussa ei ole. Suprise suprise myös miestenkin naismaku vaihtelee toinen tykkää uhkeasta, toinen sirosta, yks blondista ja joku toinen brunetista, jollekin maistuu hippityylinen toine
haluaa klassisen kaunottarin .ja itse en henk koht. Ajattele ulkonäköä "paremmuus" asiana, tosi ahdas ajatusmaailma sinulla. Ja siis sinun mielestä lähtlkohtaisesti miehet menevät baarissa kehumaan rumia, koska heiltä saa pesää. No mites jos mies kehuukin kaunista ihmistä? Pitäisikö hänenkin loukkaantua koska mies nyt kehuu jotta irtois, ei siksi että on oikeasti nätti.

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   26.11.24 18:02:23

Mun mies kehuu mua kauniiksi ja motiivit tiedetään, seksin perään se turjake on :D Mutta ei kiinnosta motiivit, tulee itselle kaunis ja haluttu olo ja se on tärkeintä!

Mutta koitan tietoisesti löytää jokaisesta jotain kaunista, haluan ohjata ajatusmaailmaani siihen suuntaan enkä etsiä ihmisistä vikoja. Edes niistä joista kehujen löytäminen on haastavaa. Voi olla vaikka pataruma, mutta on valtavan kauniin väriset silmät!

Päivämäärä:   26.11.24 18:03:55

"Mitä oikein tarkoitat tuolla kommentillasi, ellet viittaa Irman lyhyyteen? Koska en kertonut Irmasta mitään muuta, kuin että hän on 8 cm liian lyhyt malliksi."

Jonkun luetunymmärtämistä ei saa paremmaksi sen enempää kuin persjalkoja pitemmiksi, mutta
"Minusta kauneus on kokonaisuus, johon kuuluu sekä kroppa että naama. Vaikka olisi kuinka kaunis naama niin ei sillä pidennetä tai kavenneta persjalkoja, saada kapeaa vyötäröä tai siroa luustoa."

tarkoittaa sitä, mitä siinä lukee: pitkät hoikat raajat, kapea vyötärö ja siro luusto. Näistä mikään ei edellytä pituutta vaan on mahdollista niin 160cm kuin 180cm pitkällekin. Ei tietenkään samalla painolla/koolla/mitoilla koska eri kokonaispituus, mutta samoilla mittasuhteilla.

Lähettäjä: Miksu 
Päivämäärä:   26.11.24 18:04:17

” Oho mitä ihmettä, jos ystäväni huomioidaan baarissa, niin ajattelen hänessä olevan joku ominaisuus mistä tämä mies juuri pitää ja mitä minussa ei ole. Suprise suprise myös miestenkin naismaku vaihtelee toinen tykkää uhkeasta, toinen sirosta, yks blondista ja joku toinen brunetista, jollekin maistuu hippityylinen toine
haluaa klassisen kaunottarin .ja itse en henk koht. Ajattele ulkonäköä "paremmuus" asiana, tosi ahdas ajatusmaailma sinulla. ”

Tämä! Jokaisella on erilainen maku, toisen mielestä ruma tosiaan voi olla toisen mielestä upea kaunotar. Miehet on ihmisiä, ei samanlaisia robotteja.

Lähettäjä: valli 
Päivämäärä:   26.11.24 18:05:52

"Tällaisillako asioilla ei-kauniit naiset itsetuntoaan kohottaa? Kun mies ei uskalla lähestyä kaunista naista todennäköisten pakkien saamisen vuoksi, saadaan itselle jotain kiksejä siitä että kuvitellaan olevansa jotenkin parempia kuin kaunis nainen kun mies tuli kehumaan itseä eikä kaunotarta? "

Tämä kommentti kertoo kyllä vain ja ainoastaan sinun itsesi huonosta itsetunnosta

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   26.11.24 18:11:22

Jos siitä saa itselleen jotakin, että itseä kauniimpi nainen ei saa joltakin mieheltä huomiota vaan minä, niin kyllä se kertoo vain ja ainoastaan "rumemman" naisen huonosta itsetunnosta. "Minut huomioitiin, ei tuota kaunotarta". On kyllä katkeraa.

Päivämäärä:   26.11.24 18:17:14

Itsehän korostin sitä miten kehuun lähtökohtaisesti tulee suhtautua, en sitä että minkänäköinen sai kehut ja kuka ei. Jos minua joku kehuu otan sen ainostaan sen hyvällä ja ajatuksena että minut huomattiin, tulin nähnyksi hyväksytyksi isossa ihmisjoukossa. Jos et sattunut huomaamaan en sanonut (leenan, joka ei saanut kehuja) olevan kaunis. Leena voi olla yhtä ruma kuin tämä jota kehuttiin. Siksi kehut voi ottaa merkkinä tulla huomatuksi, koska sinut huomattiin, leenaa ei vaikka leenakin on yhtä ruma

Päivämäärä:   26.11.24 18:20:43

Kuten sanoin kehuminen kauniiksi on lähtökohtaisesti merkkin siitä että on tullut nähdyksi. Jos baarissa on pöydällinen rumia naisia ja sitten pöytään istuu rane joka kehuu yhtä näistä naisista kauniiksi, miksi juuri tämä nainen ei saisi olla asiasta hyvillään, kun tuli huomatuksi koko porukasta..? Vai pitäisikö tämä kohteen ajatella "no hitto, olempa sysiruma ihminen kun tuo mies lähestyi meistä kaikista rumista naisista minua, minun siis on oltava aivan saakeli ruma"

Lähettäjä: Tosisennu 
Päivämäärä:   26.11.24 18:22:59

Kyllä minulle on monikin mies sanonut, etteivät lähesty tosi kauniita naisia koska kokevat ettei sellaiset ole kiinnostuneita tavismiehistä. Että ei se kehuva mies välttämättä ajattele kehumansa naisen olevan kaunein nainen maailmassa tai edes baarissa tai tinderissä tai missä onkaan, mies ei vaan lähesty kaunottaria epävarmuutensa vuoksi.

Toisekseen, jos miehet olisivat valinneet kauneimman naisen ja pitäisivät omaa puolisoaan kaunottarena tai kaikkein kauneimpana, miksi niin monet varatut miehet kuitenkin seuraa silmämunat ja ties mikä muukin pitkänä kaikenlaisia instapyllistelijöitä heruttelemassa? Täälläkin ollut aiheesta mooonta keskustelua.

En minä ainakaan kuvittele, ettei minun mieheni olisi pitänyt ja pitäisi ketään minua kauniimpana. En minä nyt tyhmä ole, jos te olette niin sillehän ei voi mitään.

Päivämäärä:   26.11.24 18:27:30

Ai vain kauneinta maailmassa voi kehua kauniiksi? Tai että jos ei ole miss universumi, niin ei saa olla iloinen kun joku kehuu kauniiksi, mitä ttua nyt taas :D

Minä tiedän olevani aika kaunis, mutta tiedän ettänon olemassa myös muita kauniita ihmisiä. En tokikaan osaa laittaa heitä järjestykseen, koska ihminen voi olla niin monella tapaa kaunis

Päivämäärä:   26.11.24 18:27:57

Olipa taas oikea ankeuttaja aloitus xD mitäpä jos etsisit jotain iloa elämääsi jostain ja jättäisit muut ihmiset rauhaan.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   26.11.24 18:28:48

Kaksoispisteestä en tiedä, mutta kyllä minua on ainakin lähestyneet sellaisetkin turjakkeet, että olisin ollut paljon enemmän hyvilläni kun olisivat "huomioineet" kaverin mieluummin.

Lähettäjä: sony 
Päivämäärä:   26.11.24 18:30:37

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 26.11.24 18:27:57

Olipa taas oikea ankeuttaja aloitus xD mitäpä jos etsisit jotain iloa elämääsi jostain ja jättäisit muut ihmiset rauhaan.

Mietin aivan samaa. Aloittajalle ja muutamille kommentoijille toivoisi aidosti iloa elämään ja parempaa itsetuntoa ettei tarvitsisi tällaisilla päätään rassata :)

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   26.11.24 18:31:11

Olen kosmetologi ja en muista, että olin koskaan työssäni tai vapaa-ajalla nähnyt rumaa ihmistä.

En myöskään ymmärrä miksi toisen ulkonäön kehuminen olisi väärin? Oli sitten kedon kaunein kukkanen tai ei, niin keneltä se on pois jos kehutaan?

Päivämäärä:   26.11.24 18:31:51

Miksi? Mitä väliä sillä on millainen ihminen kehuu, lukuunottamatta jos tämä mies tulee iholle tai alkaa käyttäytyä muuten sopimattomasti. Minuun ihastutaan toisinaan, miehet joista itse en voisi vähempää kiinnnostua. Otan senkin silti vain ja ainostasn hyvällä, koska mikse se olisi jotenkin minulta poia

Päivämäärä:   26.11.24 18:39:51

Miksi aloittaja kuvittelee, että hänen näkemyksensä kauneudesta on oikeampi kuin muiden? Miksi kehumalla pitäisi olla taka-ajatuksia. N tiedä, miksi joku muu kehuu jotakuta toista kauniiksi, mutta minä kehun siksi, että haluan kehuin kohteen tietävän minun pitävän häntä kauniina. Kauneus ei ole laihuutta, hyvää ihoa tai muhkeita muotoja, kauneus on hehkua sisältäpäin, sitä että sisäinen ja ulkoinen ovat tasapainossa ja yhtä.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   26.11.24 18:40:15

Naiset naiset, muistaas lääkkeenne.

Henk.koht en halua huomiota, aikanaan vastentahtoisesti olen sitä saanut liiankin kanssa, ja olen aivan äärimmäisen allerginen kehuille - mielestäni niiden takana on aina joku hyötymistarkoitus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.