Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keittiöpsykologit hoi, miksi mua ärsyttää tämä

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   26.11.24 13:22:56

Heti alkuun. Kevyesti kirjoitettu teksti ja vähän vitsillä. Asia ei mun arkeen vaikuta eikä muutenkaan, ihmettelen vain omaa reaktiotani.

Tutustuin mieheni kautta yhteen pariskuntaan. Tunnen tämän pariskunnan miesosapuolen paremmin kuin naisen. Mies on tosi ihana ja huomaavainen, kaikin puolin kiva ihminen. Nainen on mielestäni aika pinnallinen, vähän ilkeäkin. Periaatteessa ihan mukava, mutta kuitenkin. Tuntuu vähän feikiltä.

Miks mua ärsyttää aina kuulla heidän kuulumisia tai nähdä heidän ig päivityksiä :D tulee aina sellainen ärsyyntynyt fiilis.

Joo he ostivat juuri asunnon, menivät naimisiin ja saivat lapsen. Mut niin mekin ostettiin juuri talo, mentiin kihloihin ja olen jo tukevasti raskaana. Kateellisuus ei ekana tule mieleen, olen oikein onnellinen tässä elämäntilanteessani.

Aina ihmetyttää tämä oma reaktio :D.

Re: Keittiöpsykologit hoi, miksi mua ärsyttää tämä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.24 13:28:19

Heijastat naiseen omia huonoja kokemuksiasi. Hän muistuttaa sinua mahdollisesti monistakin ikävistä ihmisistä, jotka ovat käyttäytyneet sua kohtaan väärin. Tää nainen kantaa harteillaan siis useamman ihmisen synnit. Heijastat omaa negatiivista suhtautumista naisesta. Ja sua kiukuttaa kun se koulukiusaaja/ epäreilu opettaja/ hemmoteltu pikkusisaruksesi (yms. kaikki kenet näät tässä ihmisessä) saa elämässään jotain hyvää.

Päivämäärä:   26.11.24 13:30:05

Tai olet tietyllä tapaa mustasukkainen. Jos pystyisit samaistumaan naiseen, tilanne ei haittaisi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.11.24 13:31:22

Nainen on sinusta väärällä tavalla naisellinen ja mies on liian hyvä hänelle. Eli siis sinusta nainen on huono eikä ansaitsiis niin hyvää miestä.

Päivämäärä:   26.11.24 13:36:27

Tuo nainen elää sellaista ig-elämää. Silmälasit pois joka kuvasta, vaikka ei näe käytännössä yhtään ilman. Tai jos sattuu jotain hauskaa, pyytää tekemään asian uudelleen jotta saa sen videolle :D tätä tarkoitan tuolla et tuntuu feikiltä. Lisäksi on yrittänyt alkaa tosi ”mehukkaasti” juoruamaan miehestäni minulle. ”Oletko kuullut tästä miehen exään liittyen sitä tätä…..” ei oikein kiinnosta tuollainen pahansuinen juoruilu enkä jäänyt tätä juorua kuuntelemaan.

On hänellä paljon kavereita toisin kuin minulla. Tavallaan taas mietin, kuinka aitoja ystävyyksiä ne ovat. Minä kyllä toivoisin että minulla olisi enemmän kavereita, mutta onneksi on pari ystävää jotka ovat kultaakin kalliimpia. Ja todellisuudessa, olen aika introvertti enkä varmasti saisi pidettyä isoa kaverilaumaa ympärillä näillä sosiaalisilla kiintiöilläni :D

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.11.24 13:37:30

No juu, juoruilevat akat ja pinnalliset instagram-influensserit ärsyttävät minuakin, siksi en ole heidän kanssaan tekemisissä.

Lähettäjä: whw 
Päivämäärä:   26.11.24 13:38:52

Sinua ärsyttää, kun pinnallisella ja ilkeällä ihmisellä menee elämssään hyvin, eikä elämä olekaan kamalaa vastamäkeä ja vaikeuksia? Haluaisit, että tuollaiselle ihmiselle karma kostaisi, ja sinua riepoo, kun hänellä näyttää (somen perusteella) menevän hyvin, ja on lisäksi saanut itselleen aivan ihanan ja huomaavaisen miehen. Ehkä haluaisit itse olla tuon ihanan miehen kumppani, kun omassa miehessäsi on vähän sanottavaa, joten olet siitä miehestä kateellinen, kun hän on valinnut sinun sijaan tuollaisen ilkeän ja pinnallisen?

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   26.11.24 13:49:59

Miksi noin paljon keskityt mollaamaan tätä naista? Ilmeisesti hän ei ole sinulle mitään pahaa tehnyt. Hänen tyylinsä, harrastuksensa, epävarmuutensa ja tapansa olla vain ärsyttävät sinua suunnattomasti ja siksi kirjoitat hänestä pahansuovasti ja ilkeäksi.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   26.11.24 13:51:04

Ärsyttävät ihmiset ärsyttää. Itse olen vaan lopettanut välittämästä.

Päivämäärä:   26.11.24 13:57:50

Jos olisit oikeasti onnellinen elämäntilanteessasi, ei sinulla pitäisi olla mitään syytä kiinnittää noin paljon huomiota siihen, miten muut elämäänsä elävät. Senkään, että jonkun kanssa kemiat ei kohtaa ja muutenkin arvot on erilaiset, ei pitäisi mennä noin syvälle sinun tunteisiisi. Onko omassa elämässäsi sittenkin jotain, minkä haluaisit olevan toisin, tai mihin haluaisit muutosta?

Päivämäärä:   26.11.24 14:04:33

No sepä se, että joo en erityisesti pidä tästä naisesta. Ihan mukava, mutta meillä on erilaiset arvot. Mut eikai tämän pitäisi kummemmin ärsyttää kun ei hän elämässäni isommin vaikuta :D. Välillä toki nähdään mut ei kovinkaan usein.

Oma mieheni on aivan ihana, meillä löytyy se henkinen ja fyysinen yhteys. Ei kyllä ole hänestä pahaa sanaa sanottavana, päinvastoin, arvostan häntä suuresti. Ja vaikka tämä kaverimies on tosi ihana tyyppi, ei hän kyllä sytytä henkisesti tai fyysisesti. On vaan sellainen erityisen reilu ja huomaavainen tyyppi, jotenkin nuo piirteet oikein korostuvat hänessä positiivisesti.

En oikein keksi muuta kuin nuo kaverit ja ero määrissä, hänellä niitä riittää ja mulla ei. Mut sit taas tunnen itseni ja tiedän, että vaikka olisi kiva jos olisi paljon ihmisiä ympärillä, en saisi kovin monesta kaveri- tai ystävyyssuhteesta pidettyä huolta.

Päivämäärä:   26.11.24 14:30:42

No, itselläni hieman vastaavassa tilanteessa (tosin live-elämässä, ei some) kyse oli siitä, että se toisen saama ihailu ja huomio osui itsessä kipeään pisteeseen siitä, että en ollut koskaan elämässä kokenut vastaavaa saman tasoisista saavutuksista. Minua ei siis lapsena kotona oikeastaan koskaan kehuttu paitsi jostain ihan todella isoista asioista (esim. L:n kirjoittamisesta ylioppilaskirjoituksista, mutta E oli jo "no, olisi se voinut paremminkin mennä") saattoi tulla "kiva juttu, hyvin tehty" ja siinä se. Joten huomasin ärsyyntyväni, kun sama kaveriporukka ei ragoinut omiin saavutuksiini mitenkään, mutta kehui toista ihmistä samasta (mielestäni vaatimattomammasta) suorituksesta ja oikein ihasteli sitä. En loogisella tasolla moista kehua ja ihastelua edes kaivannut, mutta jokin siellä lapsuuden vaille jäämisen kokemuksessa kaiketi pisti. Helpotti, kun ymmärsin sen ja nykyään ei ärsytä.

En siis oikeasti edes kaipaa tai halua huomiota, varsinkaan pinnallista sellaista, siksi sen tajuaminen ei ollut ns. itsestään selvyys, että ärsyyntyminen johtui siitä. Joten voi olla, että toisen naisen saama huomio somekavereilta ärsyttää tämän vuoksi, vaikket oikeasti edes (some)kavereta kaipaa ja tiedät sen olevan pinnallista. Erityisesti ärsytystä voi lisätä, että tuo somettaminen ei kuulu omiin arvoihisi.

Lähettäjä: Mies5 
Päivämäärä:   26.11.24 14:46:31

Olet salaa mielesi sopukoissa mustasukkainen miehestä ja tämä nainen ei mielestäsi häntä ansaitsisi, vaan pitäisi olla vähintään kaltaisesi ihminen. Ja ennen valituksia muistutan siitä, että tämä on kyökkipyskolookin vastaus.

Lähettäjä: Aaltoviiva 
Päivämäärä:   26.11.24 16:00:56

Kovin usein se, mikä toisessa ärsyttää on sellaista, mitä emme uskalla itsessämme tuoda esiin. Sanot häntä ilkeäksi, ehkä olet itse liiankin mukautuvainen etkä pysty säilyttämään omia rahojasi? Tai ehkä se on tuo somehuomio, kaipaisit itsekin huomiota muttet oikein uskalla tuoda itseäsi yhtä rohkeasti esiin? Tai ehkä hänen puolisonsa huomioi häntä jollain sellaisell tavalla, mitä itsekin kaipaisit?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.11.24 16:22:18

Sinua ärsyttää kun nainen ei täytä sinun muodostamaa lokeroa, hänen ig näyttää sinulle että hän vähät välittää SINUN mielipiteistä koska toimii eri tavoin kuin sinä. Sinä et poseeraisi igssä, sinä et näyttelisi feikkielämää ja silti joku muu tekee niin. Eli tapa toimia eri tavalla kuin sinun mielestä on "oikein" saa sinut ärsyyntymään.
Ja tästä väärästä toiminnasta pitäisi saada vähintäänkin rangaistus eikä palkinnoksi ihanaa miestä ja kavereita

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.