Lähettäjä: arjen onnea
Päivämäärä: 26.11.24 12:30:43
Olen voinut alakuloisesti syksyn tullen ja harkinnut hakeutuvani avun piiriin masennuksen johdosta. Minulla on taustalla kaksi aiempaa masennuskautta. Tilanne kuitenkin tuntuu erilaiselta, joten en ole vielä kokenut sitä tarpeelliseksi.
Nyt kuitenkin olen onnistunut ehkä pääsemään asian ytimeen.. Arjestani puuttuu täysin ilon hetket. Saatan mennä useamman päivän läpi, etten hymyile kertaakaan. Nyt kun olen kiinnittänyt asiaan huomiota ja tarkkaillut tilannetta, olen oikeastaan aika järkyttynyt tilanteesta. Ei ihme, että arki on raskasta ja kurjaa, koska siinä ei ole mitään iloa.
Se ehkä viittaa masennuksen oireisiin, ettei mikään ratkaisu tunnu mielekkäältä kun koitan miettiä mistä saada lisää iloa arkeen. Mikään ei kiinnosta, mikään ei tunnu vaivan arvoiselta.
Miten lähteä purkamaan tilannetta? Olisi varmaan syytä opetella löytämään elämän pieniä iloja arjesta ja pienistä hetkistä, mutta miten tätä lähteä työstämään?
Olen yksineläjä ja teen etätöitä. Tietysti oma rakas puoliso olisi iso haave, mutta oikeaa yhteyttä ei ole löytynyt deittailusta huolimatta kohdalle.
Myös vertaistuki kelpaa. Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville!
|