Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  OK - Pentua odottavia?

Lähettäjä: Pentu 
Päivämäärä:   26.11.24 09:58:08

Onko palstailijoissa muita, jotka odottavat koiranpentua vielä loppuvuodesta saapuvaksi? Oletko odottanut pitkään, vai onko ollut nopea päätös? Tuleeko narttu vai uros? Ensimmäinen koira vai vuosien kokemus? Onko hankittu paljon tavaraa valmiiksi, vai uskotko löytäväsi tarvittavat vasta pennun saavuttua? Mikä rotu, aiotko harrastaa jotain rotutyypillistä, oletko suunnitellut näyttelyitä?

Paljon kysymyksiä, meille on tulossa ensi viikolla pentu, enkä enää millään malttaisi odottaa. Koirakeskusteluja ei löydy mistään, niin oli pakko laittaa tänne, jos löytyisi samassa tilassa olevia hevosihmisten keskuudesta.

Re: OK - Pentua odottavia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.24 10:25:32

Oon vähän eri tilanteessa kun mulle yritetään tyrkyttää koiranpentua. :D toki siis toinen koira on haaveissa, mutta nykyisessä sen verran työnsarkaa (remmirähinä), että en halua sotkea toista kauhaa tähän soppaan. Herkästi mulla ois kaks remmirähisijää.

Toki nyt ois ihanteellinen aika ottaa koiranpentu, sillä mies tekee etänä suurimman osan ja käy viikoittain pari tuntia läsnä kerrallaan. Ja nohh, nykyinenkin koira tuli muutaman viikon varoajalla, joten jos en saa pidettyä päätäni niin kohta meillä varmaan on pentu :D Lähipiirissä on kans useampi koiranpentu, joten pentukuume on kyllä kova.

Lähettäjä: Penni 
Päivämäärä:   26.11.24 10:35:25

Piste: pennusta voi hyvinkin olla apua sen toisen epätasapainoon ja remmirutinat vähenee sen myötä :) Ainoastaan aggressiopohjainen remmirähinä on sellainen jonka kanssa miettisin vakavasti pennun hankkimista mutta sekään ei liity remmikäytökseen vaan isoon riskiin siitä että aggre kohdistuu esim kotona pentuun.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.24 10:45:30

Penni: Aggressiivinen tämä ei ole missään nimessä, vaan epävarma vastaantulevia koiria kohtaan (syy: päälle tulleet irtokoirat). Epävarmuus sitten purkautuu rähinällä.

Ehkä tähän voisi ratkaisu olla se terrieri, josta oon vähän haaveillut aina. Sieltä ei pitäisi ainakaan yhtään epävarmuutta löytyä! Nykyinen rotu on itsepäinen omantiensä kulkija, mutta kumminkin pehmeitä luonteeltaan ja eivät erityisen rohkeita.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   26.11.24 11:48:50

En enää odota pentua, se tuli viikko sitten. Oli vähän nopea päätös, tuli puheeksi että tuolla kasvattajalla on 12 viikkoisia pentuja vailla kotia, kysyin millaisia pentuja ja seuraavana päivänä pentu muutti meille.

En ollut varautunut pennun hankintaan mitenkään, hyvä kun edes joku koiranlelu löytyi, vanhat koirat kun ei ole leikkinyt aikoihin. Vuosien kokemus koirista ja kyseisestä rodusta, pentu on saksanpaimenkoira uros. Jäljelle ja näyttelyihin olisi suunnitelmissa kouluttaa. Jälkenä on jo houkuteltu lähtemään SRVA toimintaan sekä lemmikinetsintään.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   26.11.24 12:00:34

Ei tule tänä vuonna, mutta näillä näkymin kesällä. Ei siis ole vielä edes pistetty alulle ja varannut olen jo useampi kuukausi sitten juuri tästä nartusta. Näin se mulla yleensä menee.

Lähettäjä: _- 
Päivämäärä:   26.11.24 13:10:09

Odotan koiran juoksua alkavaksi ja toivon, että saadaan pentuja.

Lähettäjä: Pentu 
Päivämäärä:   26.11.24 13:16:10

Tiku82, meillekin tuli edellinen pentu tosi pienellä varoitusajalla; tiistaina kyselin kasvattajalta, että sulle on jäänyt tuollainen sinne, mahtaisikohan se muuttaa tänne meille? Lauantaina haettiin.

RR: mä olen varannut tämän helmikuussa. Pitkä aika on siis jo odotettu!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.