Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuka maksaa yrittäjän eläkkeen

Lähettäjä: Mitö 
Päivämäärä:   26.11.24 06:00:59

Mulla on sellainen mielikuva että yrittäjillä on aika kovat maksut kaikessa ja esim.saikut menee aikalailla omasta pussista mahdollisesti.
Ja eläkkeetkin maksetaan.
Miesystävä tuossa kerran manaili että kun tässä maksetaan yrittäjienkin eläkkeet.
No, siihen totesin, että jos näin olisi niin ainakin ovat tehneet töitä, toisin kuin tyttönsä joka makailee yhteiskunnan elättinä.

Kumpi meistä on oikeassa vai onko kumpikaan?

Re: Kuka maksaa yrittäjän eläkkeen

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   26.11.24 06:03:19

Yrittäjä vastaa itse yrittäjäeläkkeensä maksamisesta.

Lähettäjä: meeri 
Päivämäärä:   26.11.24 06:36:34

Minimimaksu on 9010,28€ vuodessa. Tulojen mukaan maksetaan.
ihan yrittäjät itse- ei sinun miehesi...

YEL- maksusta löytyy paljon tietoa googlettamalla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.24 06:44:59

Yrittäjät maksaa ihan itse, ja monille onkin vanhemmiten yllätys kun ei yrittäjyyden alkuvuosina ole tullut maksettua joko ollenkaan tai sitä minimiä, että eläkekertymää ei juuri olekaan...

PS. Ihanan rakentava tyyli teillä keskustella, kun heti vedetään puolison lapsi negatiivisessa mielessä keskusteluun mukaan lytätäkseen toista <3

Päivämäärä:   26.11.24 07:11:43

Vuonna 2024 valtio vastaa arviolta 30 prosentista yrittäjän eläkelain YEL:n mukaan kertyneistä eläkkeensaajille maksetuista eläkkeistä. Maatalousyrittäjien MYEL:n mukaan kertyneistä maksetuista eläkkeistä vastaava valtion korvausaste on arviolta 86 prosenttia vuonna 2024. Valtio korvaa yrittäjäeläkelakien mukaisista maksetuista eläkkeistä sen osuuden, joka ylittää yrittäjiltä kyseisenä vuonna kerättyjen eläkemaksujen summan.

Lähde: eläketurvakeskus

Lähettäjä: Mitö 
Päivämäärä:   26.11.24 07:30:49

"PS. Ihanan rakentava tyyli teillä keskustella, kun heti vedetään puolison lapsi negatiivisessa mielessä keskusteluun mukaan lytätäkseen toista <3"
Ei se nyt ihan noin suoraviivaisesti ollut, totin vaan antamana perspektiiviä asiaan.
Mies on usein sellainen että maailma on täynnä vääyyksiä häntä kohtaan ja hän maksaa muut ei jne joten siksi mainitsin, että maksammehan monen nuorenkin kaikki ja koko elämisen asumineen kaikkineen. Tästä osasi ihan itse päätellä mitä MYÖS tarkoitin, en pelkästään.

Päivämäärä:   26.11.24 07:39:14

Kaikki maksavat itse eläkkeensä

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   26.11.24 07:43:48

Yrittäjä maksaa, mutta jos on aina maksanut minimiä, on kertymä onneton ja eläke niin pieni, että jää siinä muillekin maksettavaa.

Lähettäjä: Muija 
Päivämäärä:   26.11.24 08:02:51

Näin maatalousyrittäjänä on pakko maksaa vain minimi MeLa- maksua, kun ei oo varaa enempää maksaa. Eikä oikein tätäkään

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   26.11.24 08:04:39

Ei pysty yrittäjänä itselleen eläkettä maksamaan kuin minimin. Työterveyshuollosta puhumattakaan. Kaikki ns ylimääräinen raha tulee sijoitettua osakkeisiin ja kryptovaluuttaan. Näin saa huomattavasti paremman turvan eläkkeellä kuin jos saman rahan laittaa eläkemaksuihin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.11.24 08:06:05

Yrittäjät maksaa itse YEL maksua ja maatalousyrittäjät MYEL maksua. Miesystävä ei oikein ole perillä asioista.

Lähettäjä: Kim 
Päivämäärä:   26.11.24 08:27:04

Ja työnantaja maksaa työntekijän eläkemaksut

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   26.11.24 08:37:02

Kim: paitsi työntekijä maksaa kyllä itse osan suoraan palkasta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.