Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten luoda wilma tunnukset, ohjaa vain

Lähettäjä: Kirjautumis sivull 
Päivämäärä:   25.11.24 18:52:00

Lapseni käy kahta eri koulua (kummatkin samassa kaupungissa). Toisesta koulusta tuli lappu ja viesti ettei lapsella ole wilma tunnuksia. Sain avainkoodin tunnusten luomiseen jne. En ole tuon koulun kohdalla wilmaa juurikaan tarvinnut, mutta tunnit ja arvioinnit kyllä näkyvät apissa joten olen luullut kummankin koulun asioiden hoituvat saman wilman kautta/ yksillä tunnuksilla. Näin ei ilmeisesti sitten kumminkaan ole vaan minun pitäisi luoda uudet wilma tunnukset.

Mutta miten tuo tapahtuu? Google kertoo vain samat ohjeet mitä on paperissakin jonka lapsi toi kotiin. Ko ohjeita kun noudattaa niin sähköpostin tuleva linkki ohjaa vain sisäänkirjautumissivulle enkä pääse kohtaan johon avainkoodi, lapsen tiedot ymv tulisi laittaa.

Selittäkää joku minulle rautalangasta tämä wilma asia/ tunnusten luominen vai voiko siinä vain olla jonu tilapäinen häiriö ymv.

Re: Miten luoda wilma tunnukset, ohjaa vain

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.11.24 18:52:54

Yritätkö kännykällä vai koneella?

Päivämäärä:   25.11.24 18:55:05

Selaimen kautta kännykällä. Tietokonetta meillä ei ole eli se ei ole mahdollista ellei töissä joskus jää luppoaikaa, mutta olen aika 100% varma, että olen selaimessa kännykällä luonut nuo edellisetkin tunnukset.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.11.24 19:54:19

En tunne Wilmaa valitettavasti kovin hyvin (viimeksi käytin silloin kun olin itse lukiossa) mutta ainakin Helsingin ja Espoon Wilman etusivuilla oli linkki wilma-tunnusten yksityiskohtaiseen luontiohjeeseen. Olisiko oman kaupunkisi Wilmassa jotain sellaista?

Näytti ainakin noilla ohjeissa olevan linkki jonnekkin connect-sivulle johon laitetaan sähköposti, ja sitten sähköpostilla tulee linkki tunnusten luontiin.

Päivämäärä:   25.11.24 19:58:25

Eikun olitkin saanut jo sähköpostiin linkin, pahoittelut. Sitten en osaa auttaa enempää :( Ehkä järjestelmä huomaa, että sähköpostiosoitteella on jo tunnus? Onko tuo koodi joku lapsikohtainen liittämiskoodi? Ainakin Helsingissä oli erillinen ohje "liitä lapsi olemassaolevaan tunnukseen". Jos ajatuksena on, että sitten sinulla on "kaksi lasta" Wilmassa, eli sama lapsi kahdessa eri koulussa.

Toivottavasti joku muu tietää enemmän!

Päivämäärä:   25.11.24 20:00:41

Minulla on siis juuri se ohje missä mennään connect sivulle, sinne syötetään sähköpostiosoite ja sähköpostiin tulee linkki. Sähköpostiin tullutta linkkiä kuin klikkaa niin menee wilman sisäänkirjautumis sivulle eikä ohjeen mukaiselle sivulle mitä kautta saisi luotua tunnukset. Tai ainakin ohjeen mukaan pitäisi aueta ohan erilainen sivu.

Päivämäärä:   25.11.24 20:06:03

Selvä. Syötitkö sinne saman sähköpostiosoitteen, kuin mitä käytät vanhalla Wilma-tunnuksellasi? Arvelisin, että järjestelmä ei salli kahta tunnusta samalle osoitteelle, ja linkki menee siksi kirjautumissivulle. Tämä on kyllä sitten tosiaan ihan vain arvailua, ei tietoa.

Päivämäärä:   25.11.24 20:14:36

Jos ongelmana on sama sähköposti, niin ratkaisuja voisivat olla esim.

1. Käytä eri sähköpostia tai tee sähköpostille "alias", eli samaan sähköpostiin osoittava toinen osoite, jolla voit luoda tunnuksen.

2. Selvitä esim. koulun tai osaavan ht-nettiläisen kanssa saisitko lisättyä lapsen olemassaolevalle tunnukselle. Tämä olisi varmaankin käytännöllisempää, ettei tarvitse pelata kahden tunnuksen kanssa.

Päivämäärä:   25.11.24 20:16:29

Ellei sitten tässä ollut tarkoitus luoda lapselle omaa Wilma-tunnusta, jolloin se kannattaa tehdä lapsen sähköpostilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.