Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käyttekö kauppaa kotitöistä tms?

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   25.11.24 12:45:54

Alkuun oli jotenkin niin, että minä hoidin vauvaani ja uus mies koiraansa. Lapsen isä oli kpää. Mulla meni pasmat vähän sekaisin kun mies kertoi että oli yöllä herännyt vauvan itkuun ja vaihtanut kakkavaipan kun ei raaskinut mua herättää. Sanoi sitten että haluaa toimia enemmän kuin perhe ja että mä saan auttaa koiran kanssa vastineeksi. Ihan normaalia ja fiksua kai, mutten vaan ollut sellaiseen tottunut. Kerran teki iltapalaa (ihan vaan voileipiä) ja pyysin tuomaan sohvalle mulle. Sanoi että juu, mutta mun pitää viikonloppuisin keittää hänelle aamukahvit (vaikken ite kahvia juokaan). Kun vein kerran sänkyyn, niin kokkas mulle ihan ravintolatason illallisen. Jossain kohtaa sit piti tyhjentää sen koiran anaalirauhaset. Sanoin että joo, mulla pienemmät sormet ja kysyin että hoitaako vauvan vaipanvaihdot ens viikolla. En tiedä onko normaalia, mutta me ainakin saatiin kotityöt balanssiin näin. Mites muut?

Re: Käyttekö kauppaa kotitöistä tms?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.11.24 12:48:03

Isot ja ikävät asiat me kyllä tasataan että jos minä teen tämän niin teetkö sinä tuon, mutta jos pitäisi jokaisesta aamiaisesta ruveta jankkaamaan niin jo lähtisi järki. Ihan normaalisti meillä tasoittuu arki ilman varmistelua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.11.24 13:24:02

"Isot ja ikävät asiat me kyllä tasataan että jos minä teen tämän niin teetkö sinä tuon, mutta jos pitäisi jokaisesta aamiaisesta ruveta jankkaamaan niin jo lähtisi järki. Ihan normaalisti meillä tasoittuu arki ilman varmistelua."

Näin.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   25.11.24 13:58:53

Jep kuulostaa kyllä todella vaikealta tollanen mitä aloittaja kirjoitti!

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   25.11.24 14:00:05

No ei käydä. Se tekee joka ensin ehtii tai osaa paremmin tai joku asia, esim. tiskit häiritsee. Joskus keskustellaan jos tiukat aikataulut, että käy sä kaupassa ja mä siivoan sill aikaa jne.

Mutta ikinä ei käydä kauppaa näistä jutuista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.11.24 14:03:51

Ymmärrän aloituksen niin, että mies olisi valmis tekemään paljonkin, mutta koska ap ei oma-aloitteisesti ole, niin häntä joutuu vähän vaihtokaupalla johdattelemaan.

Lähettäjä: Anja 
Päivämäärä:   25.11.24 14:04:40

No ei tuolla tavalla sanallisesti kauppaa, mutta ihan alusta asti ollaan hommat hoidettu tasapuolisesti ja sanattomalla sopimuksella. Esim viikonloppuna minä tein ruuan, hän pesi koneessa, ripusti kuivumaan ja viikkasi koneellisen pyykkiä. Taisi sanoa kyllä ääneen että mä hoidan noi pyykit kun sä teit ruuat (kun olin menossa tyhjäämään pyykkikonetta). Aina on hoitunut kaikki kotihommat tasapuolisesti ilman mitään sanomisia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.11.24 14:20:15

"Ymmärrän aloituksen niin, että mies olisi valmis tekemään paljonkin, mutta koska ap ei oma-aloitteisesti ole, niin häntä joutuu vähän vaihtokaupalla johdattelemaan."

Tällainen olo minullekin aloittajan viestistä tuli, kun hän heti alussa jakaa vauvan hoitamisen itselleen ja vastuun koirasta miehelleen. Ehkä mies olisi tosiaan valmis tekemään enemmän ristiin ja yrittää tätä tuoda esiin, jos aloittaja vaikuttaa jähmettyneen johonkin tiettyyn kotitöiden jakoon?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.