Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sähkösopimus vuokralaiselle

Lähettäjä: Tykki 
Päivämäärä:   25.11.24 11:58:06

Miten menee ku mulla on asunnossa jossa en asu niin mun nimissä määräaikainen sähkösopimus. Nyt siihen tulee vuokralainen jonka nimiin pitäs sähkösopimus saada. Raukeaako mun sopimus kun hän tekee itselleen oman sopimuksen?

Re: Sähkösopimus vuokralaiselle

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.11.24 12:33:45

Raukee.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.11.24 12:35:53

Ei se automaattisesti mihinkään raukea.

Miksi sinulla on sähkösopimus asuntoon jossa et asu? Se on ihan riittävä peruste katkaista määräaikainenkin sähkösopimus että muutat, tai "muutat" pois.

Lähettäjä: meijju 
Päivämäärä:   25.11.24 14:04:11

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 25.11.24 12:35:53

Ei se automaattisesti mihinkään raukea.

---
miten niin? Mä luulen että se nimenomaan raukeaa kun joku muuttaa sinne sisälle.

Lähettäjä: kiki 
Päivämäärä:   25.11.24 14:45:20

Varminta ilmoittaa itse sähköyhtiölle. Eipähän tarvitse miettiä menikö oikein vai ei. Ainakin omalla kohdalla hoitui yhdellä puhelinsoitolla. Minulla oli siis määräaikainen sähkösopimus, kun muutin mieheni kanssa yhteen. Minun asuntooni muutti vuokralainen. Soitin Fortumille ja ilmoitin, että päivästä x alkaen en itse asu enää asunnossa ja vuokralainen solmii oman sähkösopimuksensa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.11.24 14:57:17

Just niin kuin kiki kirjoitti.
Soitto sähköyhtiöön, että muutat pois. Ja vuokralainen tekee itselleen uuden sopparin.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   25.11.24 14:58:06

"Miksi sinulla on sähkösopimus asuntoon jossa et asu? Se on ihan riittävä peruste katkaista määräaikainenkin sähkösopimus että muutat, tai "muutat" pois."

On mullakin mun maalaistaloon, missä meillä on hevoset. Kaveri asuu siellä välillä ja mä välillä. Mulla on osoite muualla. Ollut koko ajan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.11.24 15:02:07

"Mä luulen että se nimenomaan raukeaa kun joku muuttaa sinne sisälle."

Näissä asioissa ei kannata olla ihan vain luulon varassa vaan oikeasti tarkistaa se asia. Yksi soitto sähköyhtiöön niin se selviää sillä ja voi olla asiasta varma. Ei sitten tarvitse olla Iltalehtisanomissa itkemässä vuoden päästä, kun on maksanut vuoden sähköistä, joiden luuli olleen katkaistu.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.11.24 15:08:41

Minulla on kahdessa eri elämäntilanteessa ollut jonkin aikaa asunto tyhjillään. Kyllä minä siellä sähköt silti pidin, vaikka kummassakaan ei ollut edes sähkölämmitystä. Toisessa asunnoista oli kylläkin sähköinen poistoilmanvaihto. Mutta ihan siksikin sähköt, että kivempi se on itse käydä asuntoa tarkastamassa ja näyttää mahdollisille ostajille tai vuokralaisille, kun saa valot päälle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.