Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Te joilla ei sukua ei perhettä

Lähettäjä: Miet 
Päivämäärä:   24.11.24 23:04:46

Miten jaksatte psyykkisesti? Tuntuu että suomalaiset on erittäin perhekeskeisiä sillä tavalla että ulkopuolisista ei välitetä.
Itse olen perhekodissa kasvanut ja elämään ei jäänyt ketään. En saanut ystäviä opiskelusta, oli huono suhde. Sain töitä aika normaalilta alalta. Töissä tunnen katkeruutta kun ihmiset puhuvat juhlista/sukujuhlista/ajanvietosta sukulaisten kanssa. Mä kun täytin 30v, sain fb pari onnitteluviestiä työkaverilta.
Ahdistaa kovasti taas joulu. Vietän sen yksin ihmetellen ja ahdistuen lukien fb muiden perhejouluista.

Kohta joku ehdottaa että hanki mies jolla iso perhe. Ei sitä noin vain hankita, saatika tiedä etukäteen että sillä tälläistä olisi.

Olen jo monta vuotta kärsinyt tästä olosta kun ei ole perhettä, mikä voisi auttaa? Tuntuu että minulla ei ole arvoa tai väliä kun ei ole ketään joka minusta väittäisi :(

Re: Te joilla ei sukua ei perhettä

Lähettäjä: Bty 
Päivämäärä:   24.11.24 23:09:57

Minulla on paljon lapsettomia ystäviä. Aina löytyy joku, jonka kanssa juhlia. FB ei kiinnosta, jos haluan viettää synttäreitä niin ilmoitan ihmiselle, että minulla on synttärit päivänä X ja haluan mennä lasilliselle. Juuri sinä päivänä ei välttämättä löydy seuraa jos on esimerkiksi keskellä viikkoa, mutta minua ei haittaa vaikka juhlitaan jonain muuna päivänä. Pidemmille lomille ei kyllä usein seuraa löydy, koska kiinnostuksen kohteet ovat erilaisia, mutta menen sitten yksin. Ei ahdista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.11.24 23:10:34

Minulle tulee tuo tilanne kun ikäännyn. Minulla ei ole puolisoa, ei lapsia, ei sisaruksia. Olen todella läheinen äitini ja parin muun lähisukulaisen kanssa, mutta minä olen meistä se nuorin ja nämä muut jo vanhoja. Pieni suku, ei läheisiä nuorempia sukulaisia. Tulen siis viettämään täysin yksinäistä vanhuutta. En haluaisi edes ajatella koko asiaa. Toki voi olla, etten edes mitään vanhuutta tule näkemään jos tänne tulee sota mikä tässä maailmantilanteessa on ihan realistinen uhka. Koko tulevaisuus, niin maailman kuin omani, näyttää täysin synkältä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.11.24 00:43:25

Jaksan oikein hyvin. En erityisemmin pidä ihmisistä, vaan viihdyn parhaiten omassa seurassani. Muutama ystävä on, joita näen jokusen kerran vuodessa, ja töissä joutuu olemaan ihmisten kanssa tekemisissä, vaikkakin etänä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.