Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tunnetko päättäjien ajavan omaa etuaSi?

Lähettäjä: tavallinen toope 
Päivämäärä:   24.11.24 17:40:19

Jotenkin vaan tuntuu että omat mielipiteet ei näy millään tavalla kyselytunnilla :(

Re: Tunnetko päättäjien ajavan omaa etuaSi?

Lähettäjä: AntiCIS 
Päivämäärä:   24.11.24 17:47:16

Monen tutun persukokkareen asioita ainakin pääministeri ajaa "en muuta keksinyt" ja "en jaksa vastata"

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.11.24 18:08:01

Voisko kansanmielipiteen saada muulla kun Politikkojen kautta,nää Ammatti politikot tulee kalliiksi eikä ole mitään tekemistä Demogratian kassa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.11.24 18:10:37

.., Miksi kirjoitat kummallisesti tietyt sanat isolla kirjaimella? Antaa vähän vajaan vaikutelman.

Ja joo, en koe.

Lähettäjä: merkkirivi 
Päivämäärä:   24.11.24 18:28:19

Varmaankin korostamaan sanoja kun ei jakseta alleviivata?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.11.24 18:31:02

Merkkirivi, typerältä se saa viestin vaikuttamaan. Tiwtysti sana demokratia on myös haastavaa kirjoittaa. En vaan pysty ottamaan tuolla tavoin kirjoittavan henkilön mielipiteitä vakavasti.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   24.11.24 18:34:06

En, enkä oletakaan heidän niin tekevän. He, kuten muutkin, ajavat omaa etuaan. Jonkun on hoidettava päättäjien tehtävät ja koska itse en edes halua siihen rooliin joutua, en voi valittaa. Voin vain tehdä parhaani kulloisissakin olosuhteissa ja äänestää vähiten huonoa vaihtoehtoa.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   24.11.24 18:37:08

Yleensä vaalikoneesta löytyy ehdokas, jonka mielipiteet ovat lähimpänä omiani. Ei kai kenelläkään ihan 5/5 voi olla, mutta mulle riittää, että itselle tärkeimmissä minua edustaa joku, jonka arvomaailma kohtaa omani. Lillukanvarret voi sitten olla mitä vaan.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.11.24 18:44:49

No siis en jaksa uskoa, että kovinkaan moni ihminen haluaisi lähteä mukaan politiikkaan, ellei hänellä olisi jotain näkemystä siitä, kuinka yhteiskuntaamme voisi muokata parempaan suuntaan. Eli mitä aloittaja tarkoittaa oman edun ajamisella? Toki on poliitikkoja, jotka ajavat esim. varakkaiden asemaa enemmän kuin köyhien, mutta eihän tämä silloin ole vain oman edun ajamista - vaan myös muiden varakkaiden (joita on toki Suomessa vain vähän). Ihan samalla tavalla se köyhien asemaa ajava ja lisäverotusta haluava puolestaan heikentää varakkaiden asemaa.

Vai meinaatko, että ihimiset lähtevät esimerkiksi kansanedustajiksi rahan takia? On paljon helpompiakin tapoja saada hyvää palkkaa, ilman että joudut olemaan koko kansan sylkykuppina :)

Sitä mieltä olen kyllä, että liian moni miettii sitä omaa kauttaan poliitikkona. Todella harva tuntuu edes kysyvän, miltä Suomen pitäisi näyttää 10 tai 20 vuoden päästä. Ja esimerkiksi lasten ja nuorten koulutuksesta leikkaaminen on ihan suora karhunpalvelus kaikille, koska ne lapset ja nuoret tulevat pyörittämään tätä maata muutaman vuoden päästä...

Sitten on toki poliitikkoja, jotka ihan suoraan levittävät misinformaatiota tai jopa paksuja valheita saadakseen kannatusta (Trump nyt on aika selvä esimerkki). Ehkä jotkut tosiaan lähtevät politiikkaan vallanhalusta ja ollakseen ihailtuja, mutta mielestäni tämä ei ainakaan Suomessa näy samalla tavalla kuin muualla maailmassa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   24.11.24 18:47:34

En.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.11.24 18:49:16

Ja siis, minusta nimenomaan ÄÄNESTÄJÄT ajavat vain omaa etuaan, ja se on ongelma. Ei osata yhtään katsoa asioita oman elämän ulkopuolelta tai ymmärtää muiden ihmisryhmien ongelmia.

Esim. Jenkeissä miesten on varmaan helppo äänestää abortin kieltämisen puolesta, he kun eivät voi tulla raskaaksi. Naiset ovat toki äänestäneet tämän puolesta myös, mutta uskallan väittää että he ovat naisia, joiden lapsiluku on jo täynnä tai jotka ovat aivopestyjä tällä uskonnollisella "elämä on pyhä" -soopalla.

Veikkaan että harva äänestäisi tuollakaan abortin kieltämisen puolesta, jos olisivat itse tai jos joku heidän läheinen olisi kokenut vakavia raskauskomplikaatioita ja ollut sen takia kuolemanvaarassa, olisi raiskattu tms.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.