Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alkoholittomuus on outoa ?

Lähettäjä: Alkoholiton 
Päivämäärä:   24.11.24 12:22:27

Se on jotenkin niin outoa, miksi pitää aina perustella sitä ettei alkoholin juominen kiinnosta ? Se tuntuu olevan niin perus asia suomalaisilla että alkoholi kuuluu elämään.

Taas kun sanoin ettei mua kiinnosta juhliin mennä kun siellä juodaan, voin käydä syömässä ja lähteä kotiin. Niin sanotaan "miten susta on tullu tommonen" "onko susta tullu niin vanha" "oot tylsä selvinpäin"
Mutta kun itse en saa siitä mitään iloa vaan päinvastoin. Koko ikänsä kun on katsellut oman isän tuhoavan elämänsä alkoholille niin ei oikein ole houkutellut. Ja en pidä siitä humaltumisen tunteesta ja kontrollin menettämisestä.

Miksi pitää aina perustella oma alkoholittomuus mutta alkoholistin juomista ei kyseenalaisteta ?

Re: Alkoholittomuus on outoa ?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.11.24 12:23:01

Kuulostaa siltä että olet huonossa seurassa kun valintojasi ei kunnioiteta.

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   24.11.24 12:27:01

”Kuulostaa siltä että olet huonossa seurassa kun valintojasi ei kunnioiteta.”

Tämä. Minun kaveripiirini on niin monimuotoinen, että siellä saisi ihmetellä jokaisen valintoja vuorotellen. Mutta onneksi osaamme käyttäytyä eikä kenenkään tarvitse perustella valintojaan mihinkään suuntaan. Ja juuri niin sen pitää ollakin.

Lähettäjä: Alkoholiton 
Päivämäärä:   24.11.24 12:28:13

Saan nämä kommentit omalta perheeltäni ja yhdeltä kaverilta 

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   24.11.24 12:31:12

Itse kokenut saman. Kaikki tyänantajan tapahtumat sisältää "kännäämistä". Aina tyrkytetään ja suureen ääneen painostetaan. Nykyään en osallistu näihin mihinkään. Ärsyttää kun ei saa olla sellainen kun on. Hauskaa voi pitää ilman alkoholia.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.11.24 12:31:54

Oma perhekin voi olla paska. Usein onkin.

Ei sinun tarvitse oikeuttaa juomattomuuttasi kenellekään, se on täysin ymmärrettävä valinta (joskaan ei tee sinusta sen parempaa ihmistä kuin ihmiset jotka valitsevat juoda, ei kannata tippua siihen koloon). Lähipiirisi käytös on asiatonta ja olen pahoillani että olet tuollaista joutunut katselemaan.

Ehkä voit kokeilla joskus tilanteen ulkopuolella sanoa asiasta, jos siis koet että haluat antaa heille mahdollisuuden muuttaa käytöstään? Kertoa miltä tuntuu kun he sanovat noin ja sanoa että toivot että he muuttavat käytöstään sen osalta?

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   24.11.24 12:38:44

Riippuu tosiaan seurasta.

Itse en käytä lainkaan alkoholia, eikä asia ole herättänyt sen isompaa mielenkiintoa perheessä, ystävissä, töissä tai harrastuksissa. Nuorempana käytin, välillä humalaan asti, välillä lasillisen pari, nykyään en ollenkaan. En pidä krapulatilasta enkä oikeasti ole löytänyt ikinä mitään hyvältä maistuvaa alkoholijuomaakaan.

Muutama vieraaampi kaveri on joskus esim. illanvieton jälkeen kysynyt asiasta, mutta ei kukaan ole jäänyt tilaamaan, on ihan riittänyt kun kerron, ettei taustalla ole sen kummempaa syytä, en vain välitä alkoholista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.