Lähettäjä: Huomauttelu
Päivämäärä: 22.11.24 16:21:14
En halua syödä seurassa, varsinkaan tilanteessa, jossa joku muu maksaa ruuan (esim. työpaikan pikkujoulut, leiriin/kurssiin kuuluu ruoka tms). Olen pienikokoinen (150 cm) ja hieman ylipainoinen, joten ei myöskään ole mitään syömishäiriötä. Teen toimistotyötä. Tulen siis täyteen paljon pienemmästä ruoka-annoksesta kuin 2m pitkä fyysistä työtä tekevä mies. Ravintoloissa annokset ovat isoja eikä aikuisille myydä lasten annoksia.
Ryhmäruokailuissa (varsinkin toisten maksamana) saan usein kuulla huomautuksia, että lautanen pitää syödä tyhjäksi ja ole epäkunnioittava ruuan maksajaa kohtaan, kun jätän ruokaa syömättä. Jos taas kyseessä on joku buffer ruokailu, jossa itse saa annostella ruuan, minulta kysellään, miksi syön niin vähän, enkö pidä tarjolla olevasta ruuasta. Ja olen epäkunnioittava ruuan maksajaa kohtaan, kun syön vain vähän.
Tätä kommentointia tulee ”kaikilta”, työkavereilta, harrastusporukalta, sukulaisilta jne.
En enää syö ryhmässä. Minusta näkee kyllä, etten näännytä itseäni nälkään. En jaksa niitä kommentteja.
”Paras” kommentti taisi olla, kun meillä oli töissä illalla koulutus ja tilattiin Kotipizzat toimistolle. Jokaiselle oma normaalikokoinen pizza. Söin oman pizzani niin, että kaksi palaa söin kokonaan ja kahdesta palasta jätin reunat syömättä. Yhden työkaverin piti sitäkin kommentoida ”kiva nähdä, että sä joskus syöt kunnolla”.
|