Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaukojunalla lentokentälle

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   22.11.24 06:31:42

Uskaltaako ihmiset useamman tunnin kaukojunilla mennä lentokentälle? Kuinka monta tuntia varaatte ylimääräistä että kerkeäätte vaikka vr on myöhässä?

Re: Kaukojunalla lentokentälle

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.11.24 06:33:15

Omalla riskillä. Voi tulla lumisade tai muuta ongelmaa. Niistähän ei sitten pääse ulos, eli ihan oman harkinnan varaan jää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.11.24 07:09:20

12h ennen lennon lähtöä..

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   22.11.24 07:30:37

Lapista joo edellisenä päivänä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.11.24 08:03:22

Tällä hetkellä kaikki junat on sekaisin. Jos junassa on yksikin vaihto niin riski kasvaa Jos eka juna esim myöhästyy vaihdosta. Katsoisin junavuoroja ja mitä pidempi matka niin sitä aiemmin lähtisin.

Esim itsellä on 2h junamatka lentokentälle ja otan aina yhden aiemman junavuoron kuin millä on mahdollista ehtiä lennolle Jos jotain sattuu. Pitkällä matkalla ottaisin varmaan 3 x aiemman vuoron kun millä on mahdollista ehtiä lennolle. Lapista päivää ennen.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   22.11.24 08:45:56

Eilen olin juuri junassa henkilön kanssa, joka myöhästyi lennolta kun juna oli nelisen tuntia myöhässä. Tosin ihmettelen, että ei tuolla kelillä lähtenyt pitkältä esim. edellisenä päivänä kun sää oli tiedossa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.11.24 09:19:32

Kun siihen junamatkaan menee jo kuusi tuntia, niin mieluummin tulen edellisenä päivänä ja olen ystävillä tai hotellissa yötä. Käytännössä aamujunalla ehtii vasta iltalennoille joten sellainen 3x aikaisemmin otettu juna olisi jo edellisenä päivänä. Ja jos oikein huonosti käy niin mikään aikaisempi juna ei auta, jos raiteelle jumii ihan mihin suuntaan vaan kulkeva juna pitkäksi aikaa, ohi ei pääse, kiitos näiden yksittäisten raiteiden.

Päivämäärä:   22.11.24 10:14:35

Ostin junaliput hyvissä ajoin ennakkoon mutta taidan jättää käyttämättä ja mennä valaa autolla. Onpahan varmempi!

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   22.11.24 10:30:29

Onhan ne lentokoneetkin olleet myöhässä kun lunta tullut paljon lyhyessä ajassa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   22.11.24 10:32:53

En uskaltaisi luottaa, vaikka kokemusta ei tietenkään näin vantaalaisena ole.

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   22.11.24 10:40:24

Olen joskus mennyt, mutta stressaavaa se on (junamatka n. 5h), vaikka ajoissa lähtisikin. Nykyisin menen edellisenä päivänä ja olen ystävillä / hotellissa yötä niin ei tarvitse stressata, jos tuleekin joku ongelma.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.11.24 11:33:12

Tällä kelillä varsinkaan ei todellakaan kannata lähteä.

Junamatkustamiseen kannattaa aina varata ekstra-aikaa kun siellä saattaa raiteilla olla ihan mitä tahansa, ihmisiä, hirviä, puita, tai sitten kiinalaiset käyvät katkomassa merikaapelin. En ikinä sovi kiireaikatauluja, nytkin on edessä 5h junamatka ja sen jälkeen kaksi tuntia vapaata aikaa kaupungilla ennen menoa, jossa olen varoittanut että olen paikalla "jos VR suo". Olen niin paljon matkustanut junalla että en stressaa myöhästymisistä, varsinkin kun niihin on etukäteen varautunut.

Hyvin harvoin ne junat oikeasti ovat mitenkään merkittävästi myöhässä, istuin yli 100h junassa viime vuonna ja tasan yhden kerran juna oli myöhässä sen 1h+ että sai vähän korvauksia, silloin oli ihminen tappanut itsensä ja siksi liikenne seis. Mutta ei se "hyvin harvoin" lohduta jos missaa lennon!

Helsingissä on halpoja ja hyviä hostelleja joissa on myös 2h huoneita jotka voi varata kokonaan omaan käyttöönsä. Cheapsleepin dormi oli minulle erittäin mieluinen, sinne voisi mennä ihan vain huvikseen. Easyhostellissa oli ihan asiallinen 2h huone. Ja upea aamusauna!

Hintaa dormipaikalla on n. 20e ja huoneella jotain 40-50e.

Päivämäärä:   22.11.24 11:47:15

Kiitos .vinkistä! Ensi kerralla olen viisaampi ja varaan junan jo edelliselle päivää!

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   22.11.24 11:59:27

Edellisenä päivänä jos menee niin aina varmempi. Ja takaisin ei myöskään kannata junaa ottaa millään 2h lähdöllä, sillä myös lennot voi olla myöhässä.

Lähettäjä: häk 
Päivämäärä:   22.11.24 12:05:39

Kesällä menin, ja otin sellaisen junan joka oli perillä 4h ennen koneen lähtöä.

Talvella en tiedä uskaltaisiko muuta kuin edellisenä päivänä, kun tuntuu olevan ihan herran hallussa milloin myöhästelevät.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.