Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuosien takainen suhde häiritsee edelleen

Lähettäjä: Yökertomus 
Päivämäärä:   22.11.24 02:24:50

Olen saikulla ja haluan nyt purkaa ajatuksia. Jos tarina kuulostaa tutulta, se johtuu siitä, että se on tuttu. Olen avautunut tästä ennenkin. En välttämättä juuri täällä, mutta avautunut kuitenkin. Äsken päivitin sivun vahingossa ja kaikki teksti katosi, huoh. Kirjoitan pienemmissä erissä, täällä on muutenkin merkkirajoitus. En ikinä saanut selityksiä enkä closurea, klousausta tälle asialle, siksi se on jäänyt häiritsemään vuosikausiksi... ja uskon, että tämä nimenomaan on ollut miehen tarkoitus. Jotenkin uskon, että hän on halunnut, etten pysty lopettamaan hänen ajatteluaan, koska en ole saanut mitään selitystä ja lopullista päätöstä asiaan. Aika loogista, kun miettii? Minä en tällaisen kohtelun jälkeen edes kuvittelisi jatkavani mitään suhdetta. Haluaisin vain ja ainoastaan selityksen, ja sen jälkeen unohtaisin koko p askan lopullisesti. Seuraavassa viestissä menen itse asiaan...

Re: Vuosien takainen suhde häiritsee edelleen

Päivämäärä:   22.11.24 02:27:36

Oli mies, jolla on siskoja. En kerro lukumäärää enkä mitään ikiä tai muuta sellaista. He ovat ulkoisesti selkeästi sukua, mutta luonteet ja elämäntavat... En edelleenkään ymmärrä miten he voivat olla niin totaalisen eri puusta veistettyjä. En, vaikka olemme omankin sisarukseni kanssa ihan erilaisia. Mielestäni meissä on kuitenkin myös paljon samaa.

Päivämäärä:   22.11.24 02:29:58

Eksän siskot vaikuttivat aika tasapainoisilta ja sitoutuvilta. Sain käsityksen, että heillä on suht terveelliset elämäntavat, tosin tupakkaa joku tai jotkut heistä taisivat polttaa. Eksäkin poltti. Ehkä nykyäänkin, en tiedä. Eikä pelkästään polttanut, vaan myös poltteli. Kannabista. En koskaan pitänyt ajatuksesta enkä hyväksynyt. Se on niin täysin eri maailmasta minun elämäntapojeni kanssa.

Päivämäärä:   22.11.24 02:32:20

Olen tajunnut, että projektoin jotenkin siskojen luonteita ja elämäntapoja eksään. Toisin sanoen en halunnut uskoa, että hän on ihan oikeasti kuin eri puusta veistetty. Tähän väliin sanottakoon, etten ole naisiin päin, vaan pointti on se, että siskoissa oli sellaisia piirteitä, joita toivoin miehelle. Siksi heijastin siskoja eksään.

Päivämäärä:   22.11.24 02:34:09

Oli tosi vaikeaa hyväksyä, että eksä oli mikä oli. Niistä hyvistä piirteistä huolimatta. Halusin niin hirveästi olla osa heidän elämäänsä. Se tuntui niin oikealta.

Päivämäärä:   22.11.24 02:35:53

Tämän projektoinnin tajuaminen auttaa. Olen tarpeeksi aikuinen tajuamaan, että ihmiset eivät lähtökohtaisesti muutu. Sisin ja sellainen perusluonne... Joten voisin vaikka vannoa, että eksä on edelleen samanlainen. En minä olisi voinut olla onnellinen siinä suhteessa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.11.24 06:00:16

???

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.11.24 07:41:32

Lääkkeet?

Lähettäjä: Hötö 
Päivämäärä:   22.11.24 07:43:36

Hötölä on täynnä sekopäitä.

Päivämäärä:   22.11.24 07:48:31

"Hötölä on täynnä sekopäitä."

En ole sanonut että eksä on täällä.

Päivämäärä:   22.11.24 07:49:06

"Lääkkeet?"

Ostan tänään Ibumaxia tai Burana capseja. Eilen unohdin.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   22.11.24 07:59:35

En nyt kyllä rehellisesti sanottuna ymmärtänyt tästä yhtikäs mitään ;) Mutta ihmettelen aina tätä paasausta siitä, että suhteen loppumista pitäisi jotenkin jauhaa loputtomiin. Toisen ihmisen pään sisälle kun et koskaan pääse. Jos hän haluaa suhteen päättää, niin minkäs sille mahtaa. Anna ola.

Ihminen on hyvä jossittelemaan, joten on ihan normaalia, että pitkänkin ajan päästä joku ihminen tai tapahtuma palaa mieleen. Voihan sitä sitten spekuloida, että mitä jos. Mutta kun tosiasia on, että homma päättyi, niin ei se siitä jossittelemalla muutu. Nokka pystyyn, elämään muutta sisältöä ja kohti uusia onnistumisia tai pettymyksiä.

Jos nyt yhtään aloittajan sepustuksesta pääsin kärryille, niin ei tuo kummoinen helmi tainnut olla. Odotit parempaa perheenjäsenten tai ennakkovaikutelman perusteella, mutta ensivaikutelma petti.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   22.11.24 08:16:18

Exäsi ei ole velvoitettu mitään ”klousausta” sinulle antamaan. Todennäköisesti olet hänelle ex juuri siitä syystä, että olet niitä ihmisiä jotka haluavat aina ”puhua asiat selviksi”, mikä tarkoittaa sitä että jankkaat asioita niin kauan että saisit OMAN näkemyksesi jäämään totuudeksi. Tämä johtaa siihen että toinen vaikenee ja häipyy.

Päivämäärä:   22.11.24 08:23:15

"Exäsi ei ole velvoitettu mitään ”klousausta” sinulle antamaan. Todennäköisesti olet hänelle ex juuri siitä syystä, että olet niitä ihmisiä jotka haluavat aina ”puhua asiat selviksi”, mikä tarkoittaa sitä että jankkaat asioita niin kauan että saisit OMAN näkemyksesi jäämään totuudeksi. Tämä johtaa siihen että toinen vaikenee ja häipyy."

Mistä sinäkin luulet tietäväsi kumpi halusi erota? :D voin paljastaa että minä olin se joka otti asian esille. Että se siitä v*ttuilusta.

Päivämäärä:   22.11.24 08:24:49

"Jos nyt yhtään aloittajan sepustuksesta pääsin kärryille, niin ei tuo kummoinen helmi tainnut olla. Odotit parempaa perheenjäsenten tai ennakkovaikutelman perusteella, mutta ensivaikutelma petti."

Ja se onkin vaikeaa hyväksyä yhä edelleen tänäkin päivänä. Ei uskoisi että eksä on siitä perheestä lähtöisin.

Päivämäärä:   22.11.24 08:28:07

Jotenkin sitä aina uskotteli itselleen, että hän on sellainen ja tuollainen, koska hänen siskonsakin ovat. Todellisuudessa eksä aloitti minua riitoja ja sitten vaikeni pitkäksi ajaksi. Henkistä väkivaltaa. Silti oli vaikeaa laittaa piste sille kaikelle. Sitä halusi uskotella, että hän on miettinyt asioita ja toimii jatkossa paremmin. Ei sitä koskaan tapahtunut.

Päivämäärä:   22.11.24 08:28:29

*Monia riitoja

Lähettäjä: Hyvä luoja 
Päivämäärä:   22.11.24 12:04:18

Anna olla.

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   22.11.24 12:12:40

Eli mies ei ollut sellainen, kun halusit. Jätit miehen. Niin mihin et ikinä saanut vastausta ja siksi vaivaa edelleen? En ymmärrä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.11.24 12:14:52

Hötölässä ei ole merkkirajoitusta.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   22.11.24 12:23:16

Jos perheenjäsenet a ja b ovat tietynlaisia, ei mikään takaa että myös c olisi samanlainen. Aivan käsittämätöntä verrata sisaruksia ja pettyä jos mies ei ole yhtään kuin sisaruksensa!

Jospa nyt vaan olisit kiitollinen että olet eroon päässyt, etkä miettisi mitään clousauksia.

Lähettäjä: Ullis 
Päivämäärä:   22.11.24 12:25:33

Olet traumaterapian tarpeessa jos et saa mieheltä clousurea. Et voi antaa vaan olla, sua on sattunut niin kovasti että jossain taholla tuo pitää käsitellä. Nämä anna olla-huutelijat kantaa uusiin suhteisiin edellisten erojen taakkaa tietämättään kun eivät näe tarpeelliseksi käsitellä niitä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   22.11.24 12:29:41

Unohda menneet ja mene elämässä eteenpäin.
Ei kaikista tiedä etukäteen mitä oikeasti ovat. Monessa perheessä myös ns mustalammas.
Unohda ja älä kiusaa itseäsi enempää.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.11.24 12:31:51

Mihin sinä haluat selityksen? Että miksi mies ei ollutkaan samanlainen kuin siskonsa?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   22.11.24 12:37:38

Päästä irti, anna menneiden olla ja jatka elämääsi. Eksäsi ilmeisesti choustasi sinut joten mikään mitä itseksesi mietit ei liikuta häntä pätkän vertaa. Hän ei mieti sinua, älä sinäkään häntä. Elämässä ei ole kokonaisia tarinoita ihmissuhteissa. Ne alkavat ja loppuvat ja se on voi voi johtaa s siitä ei yhdessä sovita. Hän jatkoi elämäänsä, jatka sinäkin. Mun aviopuoliso teki saman, häipyi ilman selityksiä pitkän liiton jälkeen ja ei pitänyt mitään yhteyttä edes lapsiinsa ennenkuin vuosien kuluttua. Neuvoni on, unohda exä, et tule koskaan saamaan selityksiä. Päästä irti ja elä eteenpäin.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   22.11.24 14:10:11

Kun joku vaan häipyy niin kyse on yleensä sen henkilön omista peloista ja traumoista jotka jostain syystä aktivoituivat. Joidenkin ainoa reaktio sellaiseen on paeta, eivät osaa puhua, käsitellä ja tukeutua muihin. Syy ei edes välttämättä ole sinä, jokin vain katkaisi kamelin selän.

Kun itse jäät asiaan vuosiksi kiinni, niin siinä on kyse omista traumoistasi. Ei exästäsi. Et tarvitse exääsi asian käsittelemiseen, mutta traumaa ei ehkä olisi syntynyt sinulle, jos exä aikanaan olisi osannut käsitellä asian kanssasi. Hän ei osannut, joten sinun täytyy käsitellä asia toisin.

Lähettäjä: xc v 
Päivämäärä:   22.11.24 14:20:29

Miekkosnaisella taas lääkkeet päässy loppumaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.