Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastus vain kentällä

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   22.11.24 01:04:10

Olen alkanut jännittää maastossa menoa.
Ratsastankin nykyisin omallani vain kentällä ja kerran viikossa hevonen menee metsään vuokraajan kanssa.
Tai käyn itse taluttaen maastossa.
Onko muita jännittäjiä? Harmittaa, tämä alkoi kun hevonen muutaman kerran säikähti maastossa ja otti lähdöt. Pysyin kyydissä mutta nyt jännittää ja hevonen vaistoaa sen.

Re: Ratsastus vain kentällä

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   22.11.24 07:08:28

Joo, mä oon mennyt muutaman vuoden vain kentällä. Ei ne hevoset maastossa "vaihtelua" kaipaa, jos jännittävät. Rutiinieläimiä ovat, miksi haluaisivat pelkäämään. Kropalle olisi toki hyvä mennä erilaisilla pohjilla ja pitkää suoraa ja mäkiä ym, mutta minkäs teet. Jos ei uskalla niin ei uskalla.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   22.11.24 08:09:00

No mitä sitten? Hevosesi kuitenkin pääsee maastoon. Jatkat ratsastamista kentällä ja talutusmaastoja. Sitten, jos tuntuu, että huonot kokemukset alkavat jäädä taka-alalle, voit kokeilla pikkulenkkiä selästä käsin.

Lähettäjä: Kissa 
Päivämäärä:   22.11.24 08:15:16

Tuohan on aivan hyvä tilanne. Hevonen pääsee liikkumaan muuallakin kuin kentällä ja sinun ei tarvitse jännittää lähtöjä. Jos itse kaipaat maastoilua, niin voithan aloittaa uudestaan vaikka kesähelteillä, kun hevonen on oletettavasti vetelämpi. Itsekään en hirveästi tykkää maastoilla talvella, kun on pimeää, liukasta, tilsoja, uraiseksi jäätynyttä tietä jne. eikä missään pääse menemään reippaammin. Kävellään sitten vaan, onhan sekin hyväksi, ja otetaan isompaa laukkaa sen mitä maneesi sallii.

Lähettäjä: Kaffe 
Päivämäärä:   22.11.24 08:52:29

Hevosesi oletettavasti tarhaa ja lisäksi KAIKKI sen ratsastus on ulkona. Jonkun kanssa se käy joka viikko metsässäkin. Lakkaa stressaamasta, hevosesi viettää hyvää elämää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.