Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä islanninvillapaidan alle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.24 23:12:23

Sitähän voi pitää takin asemasta kevyellä pakkassäällä. En vain oikein keksi mitä sinne alle sitten laittaisi. Jossain luki että tuulenpitävä paita, mikä sellainen on? Ainoa tuulenpitävä asuni lienee vanha sadetakkini. Muovista ei tuuli mene läpi.

Re: Mitä islanninvillapaidan alle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.11.24 00:38:47

Pitkähihainen merinovilla-kerraston paita. Yhdistelmää ei tosin voi sitten käyttää jos pakkasta ei ole vähintään -10C

Lähettäjä: Ruokaterroristi 
Päivämäärä:   22.11.24 00:40:52

Leikkeleitä.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   22.11.24 01:38:04

Ihan tavallista hupparia tai jos tuulee, niin joku välikauden ulkoilutakki.

Ei käyttö rajoitu kevyisiin pakkassäihin. Itse käytän lettlopista tehtyjä paitoja syksystä kevääseen, myös niillä kovimmilla pakkaskeleillä ja suomenlampaan villoista tehtyjä ympäri vuoden. Aluspukeutuminen vaan kelin mukaan.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   22.11.24 01:46:11

Voi hyvänen aika.
Flanellipaita.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   22.11.24 01:47:26

Tuulta pitävällä siis tarkoitetaan tässä mitä tahansa mikä estää tuulen pääsyn suoraan iholle. Neulos päästää tuulta aina jonkin verran läpi, koska se ei ole tiivis, huopunut pinta estää tuulta löyhää enemmän. Mitään muovipussia sinne väliin ei tarvitse eikä kannata laittaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   22.11.24 05:39:38

Oon laittanut ihan vaan tavallisen puuvillaisen paidan (ei kovin tuulisella säällä siis).

Päivämäärä:   22.11.24 05:59:36

Jos islanninvillapaidan alla on vain joku flanellipaita tai puuvillapaita niin siinähän kuolee kylmyyteen ulkona.

Itsellä on SISÄLLÄ työhuoneessani 16 astetta ja mulla on päällä pitkähihainen, ihonmyötäinen viskoosipaita, sen päällä ohut merinoneule, sen päällä vielä löysempi neule ja sen päälle vedän vasta varsinaisen villapaidan.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   22.11.24 06:36:56

Kevyt kuoritakki, tuulitakki tms.

Päivämäärä:   22.11.24 06:42:52

Mulla on se puuvillapaita ja merinovillakerrasto. Myös eilisessä myrskyssä oli ulkona tuo ja mikä ihmeellisintä, sama setti on myös sisällä. Ja myös yli 30 asteen pakkasella oli viime talvena.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   22.11.24 07:44:05

Minulla on lenkillä paidan alla merinopaita ja ohut juoksutakki. Tarkenee hyvin parinkymmenen asteen pakkasella, kun paita on neulottu alafosslopista.

Päivämäärä:   22.11.24 09:58:32

Harvoin tuulee niin paljon että tuulistopperia tarvitsisi. Lähinnä jos on navakka tuuli tai vaikka pyöräilee. Hiihtaessa ja kävellessä alafosslopista neulotun paidan alla käytän trikoopaitaa ja joskus ohutta villasilkkipaitaa tai vielä hupparia kovemmilla pakkasilla.

Huomannut myös, että ilmankosteus vaikuttaa paljon. +2 astetta tuntuu huomattavasti kylmemmältä kuin -2. Kostea ilma menee luihin ja ytimiin.

Päivämäärä:   22.11.24 10:09:04

Eikö se ole tyhmän näköistä jos tollasen villapaidan alla on joku huppari kun se huppu sitten on siinä villapaidan päällä?

Päivämäärä:   22.11.24 11:17:06

Jos vähän hupparin ja villapaidan värejä katsoo sopiviksi, niin ei se sen tyhmemmältä näytä kuin huppari sellaisenaan tai hupullinen takki.

Mulla on villapaidan alla usein joku puuvilla/bambu/merinopaita ja lisäkerros sään mukaan. Jos kovin tuulee niin laitan usein ohuen fleecepaidan, mutta hengittävyys siinä kärsii. Kahta kerrosta enempää en ole alafosslopista tehdyn villapaidan alle tarvinnut edes kovimmilla pakkasilla täällä eteläisessä Lapissa.

Päivämäärä:   22.11.24 12:03:37

Punainen pitsikorsetti ja sukkanauhaliivit.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   22.11.24 12:11:16

Kun on villalle allerginen, tuntuu pahalta jo lukea tätä.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   22.11.24 12:25:47

Pitkähihainen paita, kevyttoppis ja villapaita, kylmillä ilmoilla vielä gollace väliin. Lämpimällä alle 10 jätä toppiksen pois

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.