Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaupoista varastaminen.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   21.11.24 19:02:19

Maikkarin jutun mukaan kaupoista lähtee SATOJA MILJOONIA joka vuosi ohi kirjanpidon. Minkä takia noin iso summa ei herätä meidän eduskuntaa eikä päättäjiä??

Re: Kaupoista varastaminen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.11.24 19:07:37

Mitä se eduskunta asialle tekee?

Lähettäjä: Ratkaisu? 
Päivämäärä:   21.11.24 19:28:05

Mikä olisi aloittajan mielestä hyvä muutos, joka eduskunnan pitäisi tehdä?
Näpistyksestä vankilatuomio? (Tulee yhteiskunnalle kalliiksi)
Alle 15v:t rikosoikeudelliseen vastuuseen?

Päivämäärä:   21.11.24 19:41:48

Siis vaikka 500€ sakko jokaisesta varkaudesta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.24 19:43:38

Kaupasta varastavilla on jo luottotiedot menneet ja laskut ja sakot menee ulosottoon jonon jatkoksi.

Päivämäärä:   21.11.24 19:45:52

Tulee vain lisääntymään jatkossa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.11.24 19:45:53

Hallitus tekee tällä hetkellä parhaansa lisätäkseen kaupoista varastamista.

Valtava osa varkauksista on ruokaa ja välttämättömiä taloustarvikkeita. Kaikessa kalliimmassa on jo hälyt ja pelit ja vehkeet.

Lähettäjä: *o* 
Päivämäärä:   21.11.24 20:03:53

"Valtava osa varkauksista on ruokaa ja välttämättömiä taloustarvikkeita. Kaikessa kalliimmassa on jo hälyt ja pelit ja vehkeet."

Kyllä jokainen köyhä tarvitsee ruoakseen valmisleipiä, sisäfilettä ja juustoja (jotka on ne yleisimmät alkoholin lisäksi mitä yritetään viedä). Jos joku nälkäänsä vie niin tuskin on ensimmäisenä kiinni siinä kalliimmassa tarvikkeessa missä usein on hälytarroja.

Päivämäärä:   21.11.24 20:18:35

Ovatkohan kaikki asiakkaiden tekemiä varkauksia vai häviääkö tuotteita muuallekin?

Päivämäärä:   21.11.24 20:30:06

itsepalvelukassoilla voisi myydä vain valmiiksi pakattuja tuotteita. esim paistopiste, hedelmä, irtokarkit yms itse punnittavat ja laputettavat tuotteet ei käy. ja jos ostaa esim nipun patukoita tmv pientä, vahdissa oleva kassa kiinnittäisi erityistä huomiota ja tarvittaessa saisi pyytää näyttämään tuotteet. itsepalvelukassalle portti, josta kassa päästää pois yksi kerrallaan.

Päivämäärä:   21.11.24 20:30:06

Entisenä kaupan työntekijänä saatiin lähes päivittäin joku varas kiinni. Millon kukakin asialla teinit, narkkarit, ulkomaalaiset, alkoholistit ja ihan tavalliset tyypit. Inventaariosta sen näki mikä oli todellisuus varastamisen suhteen..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.11.24 20:32:10

Jos näkisin jonkun varastavan kaupasta ruokaa, en olisi nähnyt yhtään mitään.

Päivämäärä:   21.11.24 20:39:58

"Kyllä jokainen köyhä tarvitsee ruoakseen valmisleipiä, sisäfilettä ja juustoja (jotka on ne yleisimmät alkoholin lisäksi mitä yritetään viedä). Jos joku nälkäänsä vie niin tuskin on ensimmäisenä kiinni siinä kalliimmassa tarvikkeessa missä usein on hälytarroja."

No kyllä se valmisleipä on ihan ensimmäinen mitä sieltä nälkäinen varastaa, kun se on se mitä sieltä nälkäinen ekana menee ostamaankin?

Eiköhän se yleisin kuitenkin ole alkoholi? Ainakin kaupassa olevat kaverini eivät koskaan ole maininneet sanallakaan muusta vaikka noista tapauksista kertovat. Sen lisäksi olen nähnyt kun ihan hyvätuloisen näköinen keski-ikäinen nainen jäi kiinni käsilaukku täynnä suklaapatukoita.......

"
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 21.11.24 20:30:06

itsepalvelukassoilla voisi myydä vain valmiiksi pakattuja tuotteita. esim paistopiste, hedelmä, irtokarkit yms itse punnittavat ja laputettavat tuotteet ei käy. ja jos ostaa esim nipun patukoita tmv pientä, vahdissa oleva kassa kiinnittäisi erityistä huomiota ja tarvittaessa saisi pyytää näyttämään tuotteet. itsepalvelukassalle portti, josta kassa päästää pois yksi kerrallaan."

Itsepalvelukassoilla on kamerta jotka kuvaavat koko ajan mitä siinä kassalla tehdään, kamera on mm. suoraan ylhäällä niin näkevät repunkin jos sen siinä avaat.

Päivämäärä:   21.11.24 20:47:27

Silloin kun olin kaupassa töissä, niin eniten varastettiin sisäfileitä, pikakahvia, omega-3 vitamiineja ja sähköhammasharjan päitä. Nämä paljastui aina kun saldot heitteli. Karkki ja kalja varkaudet paljastui useammin rysän päältä, kun tekijät ei olleet kovin ovelia.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   21.11.24 20:51:41

Onko siellä kameran toisessa päässä joku kyyläämässä koko ajan. Onko.

Lähettäjä: kookos 
Päivämäärä:   21.11.24 21:19:26

Tuo sama summa menee tismalleen vuodessa varkauksien estämiseen, valvontajärjestelmät, hälyttimet, kamerat jne. joten tilanne on plus miinus nolla. Varkaudet vähenee vain sillä, että ihmisten tulot vastaa hintoja. Nyt hinnat ovat kuin Norjassa mutta ihmisten tulot ja ostovoima kuin Bulgariassa, aika heikko yhtälö. Varkaudet tulee lisääntymään räjähdysmäisesti ihan normaalin perusruuan suhteen. Joku kauppa itki joutuvansa laittamaan hälyttimet jo alle 2 euron nakkipaketeihin.
Sen verran kaupat tekee vuosittain kasvavaa voittoa, että jos näen jonkun varastavan ruokaa, en todellakaan anna ilmi. Ja ennemmin kuin kuolen nälkään jos niin paha tilanne tulee (ja tuleehan se vielä tässä kehitysmaassa), todellakin olen valmis alkamaan myös itse ruokavarkaaksi.
Mitä kehittymättömämpi maa, sen rikollisempi kun jotenkin jokainen yrittää vain selviytyä elossa.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   21.11.24 21:41:16

Entinen vasemmistoliiton puheenjohtaja sanoi hyväksyvänsä varkaudet, jos nälkäänsä varastaa! Onko oikein?

Päivämäärä:   21.11.24 21:52:24

Ei ole oikein! Itse olen saanut kotikasvatuksen että ei saa varastaa mitään. Jotenkin tämän kaiken keskellä ihmettelen millä rahalla nämä kaupat rakentaa uusia kauppoja joka paikkaan?

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   21.11.24 22:34:19

Kaupat takoo aivan tajutonta voittoa joka vuosi, vähentää väkeä ja otetaan tilalle kaikenmaailman itsepalvelut. Tuotteiden hinnat vedetään tappiin että saadaan lisää voittoja voittojen päälle, mutta tuottajille ei haluta maksaa mitään. Ja kehtaavat vielä itkeä. Onhan se nyt kamalaa jos Herra Iso Herra ei saa kultaista uima-allasta kartanoonsa.

Lähettäjä: Myyjä 
Päivämäärä:   21.11.24 23:09:59

Onko ikinä käynyt mielessä, että niissä hinnoissa maksetaan myös varastetut tavarat. Mitä enemmän varastetaan, sitä enemmän maksaa ne, jotka eivät varasta. Nälkään ei Suomessa köyhinkään kuole, ellei itse sitä itselleen aiheuta, joten sillä on aivan turha perustella oikeutta varastaa.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   21.11.24 23:42:13

Totta kai hinnat nousee sitä mukaa kun tavaraa lähtee varkaiden matkaan, mutta siitä huolimatta kaupat tekee ennätysvoittoja. Että kyllä niitä hintoja olisi varaa laskea ihan reippaastikin, mutta kun se kultainen uima-allas...

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   22.11.24 00:12:45

Minä olen ollut paikalla, kun K-Raudan kassalla jäi kiinni yksi rouva kaksi moottorisahaa hameen alla.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   22.11.24 01:47:49

"Onko siellä kameran toisessa päässä joku kyyläämässä koko ajan. Onko. "

Riippuu kaupasta. Itse olin tavaratalon valvomossa 10vuotta töissä siviilipukuisena. Työhön kuului ainoastaan kameravalvonta. Virkapukuiset vartijat oli erikseen.
Eli meillä oli aina joku kameroita katsomassa.
Kameroita oli sisällä ja ulkona yhteensä 102 kpl, jokunen kiinteä , loput zoomattavia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.11.24 06:05:06

Miten pääsee kauppaan kameravalvojaksi?

Päivämäärä:   22.11.24 09:52:44

Vartijat niitä valvontakameroita seuraa. Mars vartijakurssille siitä ;)

Miksi sähköhammasharjojen vaihtopäät on niin h-tin kalliita?? Ymmärrän hyvin että köyhät pöllii niitä.

Lähettäjä: Myyjä 
Päivämäärä:   22.11.24 12:09:53

Sinne vaan niitä voittoja käärimään : ja muut kateelliset. Se, että jotkut cittari-kauppiaat tai Kesko itsessään käärii niitä isoja voittoja, ei todellakaan tarkoita sitä, että edes suurin osa työnantajista pääsisi työllään varsinaisesti rakastumaan. Että varastakaa nyt sitten edes niiltä, joilla sitä varaa on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.