Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kumppanin huono itsetunto OM

Lähettäjä: Fg 
Päivämäärä:   21.11.24 13:02:10

Pidempi seurustelusuhde takana ja olemme molemmat noin kolmekymppisiä ja lapsettomia. Lapsia kuitenkin olisi haaveissa.

Miehellä on ollut alusta asti huono itsetunto. Kokee olevansa aina huonompi kuin muut, ei ansaitse omasta mielestään mitään, epäonnistumiset romuttaa mielen useaksi päiväksi. Esimerkiksi jos harrastuksessa tulee epäonnistuminen tai töissä joku antaa palautetta, saattaa olla monta päivää mieli maassa ja mykkäkoulua, joka vaikuttaa jo parisuhteeseen.

Olen itse yrittänyt tsempata ja kehua paljon ja varsinkin onnistumisista ja hyvistä hetkistä, mutta siitä ei ole juurikaan ollut pidemmän päälle apua kuin hetkeksi. Mieheni on kuitenkin todellisuudessa fiksu, rehti ja hyvä tyyppi mistä saakin paljon kehuja esim. kavereiltani, vanhemmiltani, harrastuksissa yms. Ei kuitenkaan itse näe tätä ollenkaan, vaan pitää itseään tyhmänä pikkupoikana, joka ei osaa mitään.

Tämä on alkanut vaikuttamaan suhteeseen isosti ja mies luottaa minuun, että en häntä pettäisi, mutta omien sanojensa mukaan ”ei luota muihin miehiin.” Eli jos joku mies katsoo minua ”sillä tavalla”, pahoittaa mielensä ja kerran entinen työkaveri oli laittanut treffipyynnön Instagramissa mihin vastasin ”ei kiitos” ja tämä treffipyyntö sai miehen täysin tolaltaan. Vetäytyy ja mököttää ja kunnes pumppaan hänestä ulos, että mikä vaivaa ja saa kakistettua, että hän on niin ruma pikkupoika mitä kukaan ei halua ja nyt varmasti vaihdan hänet parempaan ja kaikki ihmiset käyttävät häntä hyväksi ja ponnahduslautana parempaan.

Alan olla loppu tähän jatkuvaan mielialojen pompotteluun ja miehen tsemppaamiseen. Ymmärtää itse nämä asiat, mutta ei ole osannut niitä korjata, joten hakeutui terapiaan. On aikoinaan koulukiusattu, minkä sanoo vaikuttavan. On myös hyvin uhriutuvaa tyyppiä. Ei osaa itse sanottaa tunteitaan eikä kommunikoida, vaan mököttää kunnes minä avaan keskustelun.

Välttelen kaikkia tilanteita tietoisesti missä mies voisi ns. epäonnistua, kuten uusien urheilulajien kokeilua tai melkeimpä jo koirienkin kanssa lenkkeilyä. Meillä kaksi koiraa, joista toinen rauhallinen löntystelijä ja toinen todella räväkkä ja vietikäs. Mies tuppaa suuttumaan aina lenkillä, kun tämä toinen koira ”ei tottele” ja välillä riuhtonut koiraa hihnasta, mihin olen joutunut puuttua. En enää kestä sitä mökötystä ja kiukuttelua, vaikka se ei suoranaisesti minusta johdu tai liity minuun. Sitten alan liian helposti aina tsemppaamaan miestä ja kehumaan, että vaikka et saanutkaan maalia sählyssä ja joku muu sai, niin se ei tee sinusta huonoa ihmistä. Sitten alkaa itkemään ja joudun lohduttamaan. Sama kaava toistuu viikottain.

On myös helposti kateellinen ja kateellinen esimerkiksi minulle siitä, koska olen matkustellut ja kun hän taas ei ole käynyt ikinä ulkomailla. En enää viitsi kertoa ulkomaanmatkoista mitään tai siellä olleista tapahtumista, koska tämäkin päättyy mököttämiseen tai vähintään toteaa, että hän ei ole ikinä kokenut mitään tuollaista. Ei voi siis ikinä sanoa, että ”kuulostaapa kivalta.”

Alan olla loppu tähän jatkuvaan negatiiviseen ilmapiiriin. Miten tämmöiseen tilanteeseen voisi edes koskaan lapsia hankkia?

Re: Kumppanin huono itsetunto OM

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.24 13:05:44

Sullahan on siinä jo lapsi.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   21.11.24 13:08:25

Ensimmäinen asia: Et todellakaan tee lasta tuollaisen ihmisen kanssa. Lapsi oppii saman käyttäytymismallin ja huonon itsetunnon saa kaupan päälle.

Lähettäjä: Plop 
Päivämäärä:   21.11.24 13:20:10

Mistä ihmeestä olet tuollaisen helmen löytänyt? Hyi kamala

Lähettäjä: Plop 
Päivämäärä:   21.11.24 13:22:04

Olen itse hyvin peruspositiivinen ihminen. Olen jo nuorena oppinut tiputtamaan välittömästi negatiiviset ihmiset pois elämästäni. En olisi tuollaisen kanssa tuntiakaan

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.11.24 13:29:20

Ei tuollaiseen tilanteeseen voikaan hankkia lapsia. Jos mies ei kestä edes koiran riehumista niin lapseen kohdistuvat toiveet, unelmat ja pettymykset vievät varmaan suoran hautaan.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   21.11.24 13:29:32

Herrajumala nainen, älä nyt todellakaan hanki tuollaisen ihmisen kanssa lapsia...

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   21.11.24 13:35:37

Jatkan vielä: miehen täytyisi tuossa tehdä ITSE se isoin työ, jos haluaa joskus negatiivisuudesta ja huonoitsetuntoisuudesta eroon.

Sinun EI pidä tehdä sitä työtä toisen puolesta, vaan se on vain ja ainoastaan miehen oma homma ja pitää lähteä hänen aloitteestaan. Ilman sitä ei tule mitään. Vuosia se tulee ottamaan.

Been there, done that. Olin itse lähes samanlainen kuin miehesi, siis n. 20-vuotiaana vielä. Mulla oli kuitenkin pientä sisua päästä siitä huonosta itsetunnosta eroon, ja tein kaikkeni sen eteen. Vuosia siihen meni, mutta nyt yli 3-kymppisenä olen jo ihan erilainen ihminen kuin silloin. =)

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   21.11.24 13:44:01

Fg, nyt kiireesti patistat miehesi hakemaan apua! Mikään muu ei nyt auta! Kyllä elämässä pitää sietää vastoinkäymisiä!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.11.24 13:48:28

Jestas, en kyllä jaksaisi olla kenenkään cheerleader viikottain, toki suhteessa kuuluu tsempata mutta se kuuluisi mennä molempiin suuntiin.

Lähettäjä: elli 
Päivämäärä:   21.11.24 13:55:40

Aloittaja sanoi, että mies on jo hakeutunut terapiaan. Onko siitä ollut mitään apua? Onko miehellä itsellään motivaatiota muutokseen?
JOS aiot parisuhdetta jatkaa, niin suosittelisin hankkimaan ihan sulle itsellesi apua myös. Olet nimittäin jo pitkällä siinä, että muokkaat ja varot omaa käytöstäsi, ettei mies nyt vaan pahoittaisi mieltään jne. Masentuneen kumppanin kanssa käy tuo sama ja siitä on itselläni kokemusta. Nyt jälkeenpäin tietäisin paremmin, ja hankkisin itselleni edes vertaistukea esim. FinFamilta.

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   21.11.24 13:55:51

Vaikka mies käykin terapiassa ja varmasti siitä hyötyy, niin tuon kaltainen perustavaa laatua oleva iso ongelma ei katoa silläkään. Sori nyt, mutta tilanteesi kuulostaa ihan hirveältä. Ainun ei kuulu toimia miehesi terapeuttina, eikä pienentää itseäsi, jotta toinen ei pahoita mieltään sinun onnistumisistasi tai kivoista kokemuksistasi. Kuulostaa myös uhriutujatyypiltä, joka lannistaa kyllä kumppaninsakin negatiivisuuden kierteeseen lopulta. Sinuna lähtisin suhteesta, älä käytä ainokaista elämääsi kumppanin elämän korjaamiseen vaan itseesi. On eri asia olla toisen tukena, kuin olla se toinen puuttuva jalka, jota ilman toinen ei (muka) pärjää. Parisuhteessa molempien tulee seistä tukevasti omilla jaloillaan, välillä toinen nojaa enemmän toiseen ja sitten taas toisinpäin. Mutta perusasiat pitäisi olla kunnossa. Nyt kuulostaa siltä, että sinä et voi nojautua kumppaniisi. Asetelma ei ole terve, eikä sen pohjalta synny tervettä parisuhdetta.

Päivämäärä:   21.11.24 14:02:32

"Sullahan on siinä jo lapsi."

Aloittajan kertomus veti sanattomaksi. Yksi ex oli vähän samanlainen, ei tosin läheskään noin vaikea, mutta se vähäkin oli minulle liikaa. En voinut edes kertoa käyneeni lenkillä tai että oli onnistunut lenkki, kun mies otti itseensä, että hänen kunto ei riitä mihinkään lenkkeilyyn ja minä siitä huolimatta hieron omaa onnistunutta suoritustani hänen naamaansa. En voinut myöskään sanoa esim. että "oli kiva nähdä kavereita pitkästä aikaa", koska mies otti itseensä, että hieron hänen naamaansa sitä, että minulla on enemmän kavereita ja hänellä ei ole ketään. Mies oli katkeroitunut elämässä oikeastaan kaikesta, kuinka hänen elämässään olisi potentiaalia ja se vain valuu hukkaan, kun märehtii kaikkea. Mitä mies sitten teki asialle? Ei niin kerrassaan yhtään mitään. Vähän aikaa jaksoin yrittää pienentää itseäni ja jätin kertomatta kaikkea, mistä mies voisi pahoittaa mielensä ja tuntea huonommuutta, mutta siitä huolimatta mies keksi aina jonkun syyn loukkaantua ja mököttää. Lopulta minulle riitti ja en kyllä enää ikinä aio tuhlata aikaani tuollaisen marttyyrin kanssa.

Päivämäärä:   21.11.24 14:06:46

Ja vielä lapsi tuohon?
Sitten mies uhriutuu kun lapsi onnistuu ja oppii uutta.
Saa lapsenkin itsetunnon samaan jamaan.
Ei, älä edes harkitse.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.11.24 14:08:10

Miehellä on luultavasti huonon itsetunnon lisäksi joku perustavanlaatuinen masennus tai muita ongelmia, jos hän on koko ajan tuollaisessa alhossa eikä kykene muuhun kuin vellomaan omassa surkeudessaan.

Lähettäjä: Kaffe 
Päivämäärä:   21.11.24 14:08:30

Voi apua. Joo, olet ollut reilu parikymppinen, kun olet tähän mieheen ihastunut ja on ymmärrettävää, että siinä iässä ei usein vielä osaa asettaa kovin korkeita kriteereitä. Mutta nyt olet kolmekymppinen ja alat huomata, että suhteesi ei ole hyvä eikä tasapainoinen ja se mies, johon joskus ihastuit, ei sittenkään ole mikään saalis.

Pitäisikö sinun siis uhrata loppuelämäsi miehelle siksi, että olette seurustelleet jo useamman vuoden?

Pitäisikö sinun hankkia hänen kanssaan lapsia, koska niistä on puhuttu ja molempien tulevaisuuden toiveena on lapsia?

Pitäisikö sinun uhrata hedelmälliset vuotesi tämän miehen katseluun, olla kuitenkin hankkimatta lapsia hänen kanssaan ja lopulta kyllästyä täysin ja jättää mies kuitenkin (ja siinä vaiheessa olet ehkä liian vanha löytämään äkkiä uutta miestä ja saamaan lapsia)?

Tai pitäisikö miehen kanssa hankkia lapset ja sitten jättää mokoma mököttäjä muutaman vuoden kuluttua ja repiä siinä lasten perhe rikki sellaisen asian takia, joka oli sinulle päivänselvä jo ennen kuin lapsia oli siitetty?

Vastaus kaikkiin on ei. Parisuhteesi kuulostaa kamalalta, vaikka siinä on varmaan hyvätkin hetkensä. Olet mieslapsen kanssa. Miehesi ei ole aikuinen, ei jämäkkä, ei päämäärätietoinen, hänellä ei ole minkäänlaista itsetuntoa eikä hän osaa keskustella tai juurikaan hallita tunteitaan. Ja se on varmaa, että sinä et jaksa olla loppuikääsi pelkkä tsemppari. On vain ajan kysymys, milloin eroatte, ja se kannattaisi tehdä pikemminkin nyt kuin vuosien päästä.

Miehen sen sijaan kannattaa jatkaa terapiassa käymistä, rakentaa elämänsä palikat uudelleen eronne jälkeen ja vasta sitten miettiä suhdekuvioita.

Seurustelu on koeaikaa. Sinä et ole tähän mieheen sitoutunut, vaan olette nyt jo pitkään katselleet, olisitteko hyvä mätsi ihan perhettä perustamaan. Vastauksen tiedät jo.

Päivämäärä:   21.11.24 14:11:36

Jatkan vielä:

Pelkkä huono itsetunto ei ole se, miksi aloittajan mies käyttäytyy noin. Tuollainen on jo syvällä luonteessa, joku muukin jo totesi, mies on uhriutuja. Uhriutuja on ihmistyyppinä sellainen, joka imee ympärillään olevienkin elämänilon.

Minulla on itsellänikin huono itsetunto, niin on miehellänikin. Tsemppaamme ja kehumme toinen toistamme päivittäin, osoitamme myötätuntoa ja rakkautta. Vaalimme sitä yhteistä hyvää, sitä, että on ihanaa olla yhdessä. Ja mikä tärkeintä, iloitsemme toistemme onnistumisesta. Toisen onni ei ole keneltäkään pois.

Päivämäärä:   21.11.24 14:23:12

Tässähän ei ole kyse vain huonosta itsetunnosta vaan myös jonkinlaisesta vallankäytöstä ja kumppanin manipuloinnista, mikä näkyy juuri tuona uhriutumisena ja mökötyksenä. Miehessäsi on myös aggressiivisuutta jota purkaa ainakin koiraan. Ihan vain huonoitsetuntoinen ihminen ei käyttäytyisi noin. Minä kyllä näen tuossa isoja varoitusmerkkejä ja sinuna en kyllä jatkaisi suhdetta. Älä nyt ainakaan lapsia mene tekemään tuon miehen kanssa. Ajattelepa vaikka sellaista tilannetta, että lapsi uhmaa, kiukuttelee eikä tottele miestä. Mitenköhän mies reagoisi?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   21.11.24 14:34:15

"Sullahan on siinä jo lapsi."

Tyhjentävä vastaus.
Ei tuollaisen lapsen kanssa hankita mitään, eikä tuollaisen kanssa kannata elämäänsä hukata. Hanki normaali aikuinen mies.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   21.11.24 14:35:59

Kuulostaa tosi paljon mun exältä. On syystä ex.

Lähettäjä: Eronnut 
Päivämäärä:   21.11.24 14:44:03

Sulla on tosiaan lapsi, jota kannattelet elämän myrskyissä, mutta unohdat yhden asian:

Miehelläsi on jo äiti. Sinun ei tarvitse olla. Parisuhde on kahden tasavertaisen aikuisen kauppa, eikä kummallekaan osapuolelle ole hyväksi, jos toinen kannattelee toista. Miehesi ei tavallaan aikuiseksi kasva ollenkaan, jos hän voi suoraan äitinsä helmoista siirtyä sinun helmoihisi turvaan.

Olin itse vastaavassa tilanteessa aikoinaan ja se oli eron paikka. Miehen vanhemmat tulivat kylään ja tajusin yhtäkkiä joulupöydässä, että kadehdin mieheni äitiä. Hänen huolenpito-, kuskaus- ja ruoanlaittovastuunsa oli loppunut silloin, kun mieheni oli täyttänyt 18 ja lähtenyt opiskelemaan. Minulle taas ei 15 yhdessäolovuoden jälkeen loppua näkynyt.

Tästä alkoivat painajaiset. Näin esimerkiksi sellaista painajaista, että olin jossain hellan äärellä kauha kourassa ja itkin, että minun on pakko kokata joka ikinen päivä elämäni loppuun asti, vaikken halua. Heräsin ja tajusin, ettei se varsinaisesti ollut edes painajainen vaan ihan totta. Vähintäänkin, jos mies viitsi joskus kokata, hän jätti keittiöön kamalan sotkun ja minulla saattoi kestää kauemmin siivota hänen jälkensä kuin hänellä kesti kokata. Lisäksi olin tietysti aina se, joka kävi ruokakaupassa, koska miestä ahdisti.

Ihan hän on hengissä pysynyt jo yli kaksi vuotta erosta, ja oli varmasti hyväksi molemmille, että lähdin. Nykyään seurustelen omilla jaloillaan seisovan miehen kanssa ja olen paljon onnellisempi. Olen pitänyt tällä kertaa huolen siitä, etten ala paapomaan, vaikka empaattisena ihmisenä sorrun siihen edelleen aivan liian helposti. Sen sijaan olen opetellut pyytämään itsekin apua ja tukeutumaan toiseen tarvittaessa.

Lähettäjä: Eronnut 
Päivämäärä:   21.11.24 14:50:20

Niin ja vielä viimeinen kysymys pohdittavaksi: mieti, jos teidän lapsenne perisikin miehesi geenit, masennusalttiuden ja uhriutuvan luonteen. Sitten sinulla olisi kaksi samanlaista, ja olisit loppuelämäsi kiinni kummassakin!

Päivämäärä:   21.11.24 14:52:02

Tuo ei ole miehesi syytä mutta se on hänen vastuullaan. Hänen pitäisi itse pyrkiä korjaamaan ongelmaa menemällä terapiaan.

Lähettäjä: Fg 
Päivämäärä:   21.11.24 15:00:31

Kiitos kaikille tekstin lukeneille ja vastanneille. Vastauksenne tukevat omia ajatuksiani ja tuntemuksia sekä antavat perspektiiviä.

Mieshän käyttäytyy kuin lapsi. Olen tämän myös hänelle sanonut ja hän tiedostaa myös asian. Olen kaikista näistä keskustellut täysin suoraan, yritämättä kuitenkin mollata ja haukkua. Mies kuuntelee, ymmärtää ja kertoo yrittävänsä muuttaa käytöstään. Tätä muutosta kestää yleensä 2-3 päivää.

Käy tosiaan terapiassa. Aloitti sen nyt uudestaan, kävi joskus vuosia sitten myös tämän kiusaamisen takia. Olen antanut aikaa muutokselle myös, mutta sitä ei ole tapahtunut, enkä usko, että tulee tapahtumaan jos tämä suhde jatkuu.

Ongelma on se, että mies ei tiedosta näitä asioita, kun vasta sitten kun niistä sanoo. Ei kykene reflektoimaan omaa toimintaansa.

Joudan nyt kyllä käydä tiukan keskustelun itseni kanssa, että onko tämä se suhde missä haluan olla. Taidan jo tietää kyllä vastauksen.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   21.11.24 15:07:00

"Miehellä on luultavasti huonon itsetunnon lisäksi joku perustavanlaatuinen masennus tai muita ongelmia, jos hän on koko ajan tuollaisessa alhossa eikä kykene muuhun kuin vellomaan omassa surkeudessaan."

Tämä. Toivottavasti ennen terapiaa tai sen aikana on tehty persoonallisuuskartoituksia ja mm masennusta seurataan aika ajoin..

Mutta ei olisi minun juttuni, haluan tasavertaisen kumppanin ja ihmisen mitä voin pidemmän päälle kunnioittaa ja arvostaa ! Mikä "mies" ei kestä pientäkään vastoinkäymistä tai ottaa kaiken itseensä ja rypee itsesäälissä.. ai kamala, ei saisi minun aikaani minuuttia pidempään, älä sinäkään sisko hyvä hukkaa elämääsi.

Lähettäjä: Keppi 
Päivämäärä:   21.11.24 15:25:40

Mulla on vähän samankaltainen tilanne, yhdessä tosin ollaan oltu vasta kaksi vuotta. Miehellä on todella huono itsetunto, ja pelkää olevansa riittämätön mulle ja samalla myös on hiukan katkeran oloinen omasta menneisyydestään ja huonoista valinnoistaan. Haluaa jatkuvasti vakuutteluja, että rakastan ja pysyn hänen kanssaan. Erona tässä on se, että mies ymmärtää hyvin, että tuntee ja ajattelee "väärin", osaa analysoida hyvin omia ajatuksiaan ja vuorovaikutus meidän välillä on aina positiivista. Olen hänen tukenaan, mutta minua hämmentää se, miten paljon toinen aikuinen ihminen voi tarvita tukea, ymmärrystä ja rakkautta. Nyt suhde on todella hyvä, mutta silti vähän pelkään, miten käy vuosien päästä jos tarvitseminen ei vähene...

Eli en tiedä mitä sinun kannattaisi tehdä, muuta kuin unohtaa lapsihaaveet hetkeksi. Varsinkin vanhempana joutuu kohtaamaan oman epäonnistumisen ja huoneiden, ja jos sitä ei kestä, on vaikeaa. Jos mies ei opi edes kommunikoimaan kunnolla ja kertomaan oma-aloitteisesti ajatuksistaan, on varmaan suhteessa hyvin hankalaa olla. Mutta toisaalta jos kommunikoinnin saisi korjattua, voisi toiveita paremmasta ehkä ollakin. Silti, jos lapset on haaveenasi, kannattaa vakavasti harkita vaihtamista.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   21.11.24 15:29:09

Nimenomaan mieti haluatko toimia äitinä miehelle ja ehkä samanlaiselle lapselle. Minä katselin omaa exää liian pitkään. Tsemppasin kun käytiin kavereiden luona kylässä ja kehuin jos oli saanut sanan suustaan, ilmoitin hänet sählyyn kun valitti ettei ole harrastuksia, lähdin oman työpaikkani pikkujouluista taksilla hakemaan miestä omista pikkujouluistaan kun oli juonut itsensä masennushumalaan jne. Ja sitä loputonta tsemppaamista jos sängyssä ei sujunut tai elokuvassa nainen joutui valitsemaan kahden miehen väliltä ja ex samaistui toiseen mieheen...Ei kiitos ikinä enää.

Päivämäärä:   21.11.24 15:32:29

Kuulostaa hoitosuhteelta, ei parisuhteelta. Älä ainakaan lasta tee, sinulla on jo yksi hilhottava.

Päivämäärä:   21.11.24 15:36:54

Tsemppiä aloittaja päätöksesi kanssa!

Tajusin vasta erottuani yhdestä uhriutuvasta ankeuttajasta, kuinka paljon energiaa ja elämäniloa tuollaisen mieslapsen paapominen vie. Ei enää ikinä.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   21.11.24 15:44:23

Mulla on tuollainen työkaveri. Kotona en kyllä jaksaisi.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   21.11.24 16:21:50

Ei tuo ole parisuhde vaan hoitosuhde. Eikä lapsi ansaitse tuollaista vanhempaa. Minun äidilläni on tuollaisia piirteitä mutta ei ole läheskään noin paha. Ja silti niin käsittämättömän raskas ihminen, että häntä ei vain jaksa. Vaati vuosien terapian päästä edes jotenkin jaloilleen ja nykyään on ainoa mahdollisuus pitää välit hyvin etäisinä äidin uhriutumisesta huolimatta.

Tee itsellesi palvelus ja lähde menemään.

Lähettäjä: dke 
Päivämäärä:   21.11.24 16:35:43

Tuollaiset ihmiset ovat niin rasittavia. Käyttäytyvät huonosti ja syyttävät huonosta käytöksestään muita.

Kannattaa sanoa hänelle, että tuo hänen jatkuva mökötyksensä ja itsensä halveksiminen on todella luotaantyöntävää. Jos ei ala ryhdistäytyä, niin todellakin ajaa kaikki ihmiset kauas itsestään.

Päivämäärä:   21.11.24 16:46:52

"
Alan olla loppu tähän jatkuvaan negatiiviseen ilmapiiriin. Miten tämmöiseen tilanteeseen voisi edes koskaan lapsia hankkia?"

Ei voikaan. Tuossa tapauksessa ero on ainoa järkevä vaihtoehto. Voitte sitä ennen kokeilla pariterapiaa ja mies varsinkin yksilöterapiaa!

Päivämäärä:   21.11.24 17:48:03

Rehellisesti kuulostaa siltä että mies ei vaan ole tarpeeksi hyvässä kunnossa suhteeseen tässä hetkessä. Voin samaistua moniin hänen ongelmiinsa, ja ymmärrän miksi hän käyttäytyy noin, mutta ei ole reilua tehdä hänen mielenterveytensä tilasta sinun ongelmaasi tuolla tavalla. Et ole hänen äitinsä, hoitajansa tai terapeuttinsa, sinun pitäisi olla tasavertainen kumppani hänelle.

Toivottavasti mies saa ongelmansa käsiteltyä ja voi tulevaisuudessa paremmin.

Päivämäärä:   21.11.24 18:07:19

Ei herranjumala. Miten sä jaksat tollasta? :D Mikä pikkupoika, voi sentään-

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   21.11.24 18:11:35

Kauhea suhde!

Mietipä millaista parisuhdetta haluat. Tasaveroista, jossa on molemminpuolista rakkautta, luottamusta, kannustamista? Suhdetta josta olet iloinen ja joka tuo molempien parhaat puolet esiin? Suhdetta jossa saat olla oma itsesi ja sinua rakastetaan ja arvostetaan?

Tämä ei vaikuta suhteelta jossa kukaan haluaisi olla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.