Lähettäjä: Maalainen
Päivämäärä: 21.11.24 09:37:55
Taas on netti täynnä taajamissa asuvien ihmisten ulinaa aurauksista. Aloin miettiä, miksi taajamissa kunnan varoilla aurataan pientaloalueiden katuja, joita käyttää lähinnä talojen asukkaat ja vielä ulisevat päälle, kun heidän katuaan ei aurata ensimmäisenä tai edes kuudelta aamulla. Kyllä haja-asutusalueella jokainen asukas tai tiekunta hoitaa auraajan itse ja maksaa siitä itse. Alkoi oikein ottaa päähän lukea tuota jatkuvaa valitusta. Minäkin maksan sen heidän kotikatunsa aurauksen, vaikka en siitä hyödy pennin pyörylää. Vois kyllä tulla muutos, että asuinalueiden pikkukaduista tulisi asukkaiden ylläpitämiä tiekuntia ja alkaisivat maksaa siitä, että joku niitä katuja hoitaa.
Meille maalaisille aina sanotaan, että on oma valinta asua korvessa, johon ei saa kunnallista vettä, ei laajakaistaa, lapset ei saa koulukyytiä kuin melko kaukaa koulusta, kauppaan on pitkä matka jne. Kyllä, se on mun valinta ja hyväksyn sen. Samaa voisi sanoa noille aurauksesta ulisijoille siellä keskustassa. Miksi koko muun kunnan pitäisi maksaa siitä vielä enemmän, että se sinun katusi hoitoluokka nousee.
|