Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Juonko jotenkin paljon?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.11.24 03:50:27

Olen viime aikoina kiinnittänyt huomiota, että taidan juoda paljon enemmän kuin muut, seurasta riippumatta.

Jos mennään työkavereiden kanssa lounaalle, niin nämä saattaa juoda parin desin lasillisen vettä, kun minä juon mieluiten vähintään kolme. Jos käyn miehen kanssa syömässä, on miehellä yksi lasi ja ei välttämättä juo sitäkään vesimäärää, minä taas juon joskus miltei litrankin. Tämä on etenkin lounaalla, tuntuu aina olevan jano aamulla ja aamupäivällä, yölläkin aina vesimuki vierellä.

Iltaisin juon selvästi vähemmän, mitta aamupäivällä tuo korostuu.

Kuinka paljon nestettä sinä juot lounaalla?

Re: Juonko jotenkin paljon?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.24 03:57:21

Sokerit persiillään..?

Päivämäärä:   21.11.24 04:15:43

En kyllä juo paljon. Esimerkiksi pikaruokaloiden ja lounaspaikkojen valmiiksi annostellut isot juomat on mulle mahdottomia juoda. Juon niistä ehkä 1/3.

Aamulla juon 2dl kupin kahvia, sitten joskus 5h päästä juon 2dl kupin teetä. Illalla juon taas 2dl teetä ja päivän mittaan lasillisen vettä.

Toki syön kasviksia ja jugurttia, nestettä nekin on mutta en ikinä saisi litraa juotua vaikka tunnin sisään ellei olisi pakko.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.11.24 04:29:38

Siis lounaan kanssa kolme desiä vai kolme lasillista vettä? Oudointa tuossa taitaa olla se, että lapat sitä nestettä aina ruuan kanssa noin paljon. Yritätkö kenties täyttää vatsaa nesteellä ruuan sijaan? Miksi et juo sitä vettä aterioiden välissä? Paljonko nestettä tulee päivän mittaan? Pari litraahan on normi.

Itsekin juon kyllä reilusti luonnostaan, vesilasi/pullo on aina oltava saatavilla tai iskee paniikki. Olen aika hikoilevaa sorttia, joten nestettä kuluu. Mutta aterioiden yhteydessä en kyllä tankkaa, johan siinä laimenee ruuansulatusnesteetkin liiaksi.

Päivämäärä:   21.11.24 04:42:23

Juon helposti yli 2 litraa vettä päivässä +muut nesteet. Mutta en välttämättä juo syödessäni paljon. Esim treenin ohessa +jälkeen menee helposti yli 0,5l. Aamuisin on jano, saattaa mennä herätessä lähemmäs 0,5l jne.

Lähettäjä: ,,,,, 
Päivämäärä:   21.11.24 04:45:49

- , niin, siis kolme lasillista, kun muut juo ehkä yhden. Kaksi on ihan minimi. Myönnettäköön, että olen välillä huono syömään, kun enemmän on usein jano kuin nälkä. Juon vettä ehkä kaksi ja puoli litraa päivässä (voi mennä kolmekin), painottuen heräämiseen ja lounaaseen. Iltaisin menee vähemmän, esim 10 h työvuorossa n. 7-8 dl.

Lähettäjä: — - 
Päivämäärä:   21.11.24 05:55:40

Mä juon normaalisti liiankin vähän. Lounaalla (kun olin istumatyössä) ehkä just lasi vettä jne. Illalla kotona reilummin. Kotona vesi vaan on parempaa :D tallilta tullessa vesi myös kelpaa paremmin.

Nyt oon fyysisessä työssä, niin lounaalla menee 3-4 lasia vettä helposti.

Yöllä en vesilasia tarte. Juon just ennen nukkumaanmenoa ja nukun aamuun.

Lähettäjä: Tri Tolkuton 
Päivämäärä:   21.11.24 06:05:53

En ole lääkäri, joten en voi katsoa, mutta et ehkä sinä, en tiedä, mutta toiset hikoilevat enemmän ja silloin täytyy juoda enemmän.

Lähettäjä: ,,,,, 
Päivämäärä:   21.11.24 06:10:51

En kyllä hikoilekaan pahemmin. :D

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   21.11.24 06:45:32

Lounasravintoloissa otan 2 lasia vettä, eihän se yksi riitä mihinkään. Kotona on isommat lasit. Normaalisti työpäivän aikana kotona juon ehkä 3x4dl ( aamupäivän aikana, lounaalla, lounaan jälkeen iltapäivän aikana) ja illalla vielä 2 x4dl (päivällisellä, ennen nukkumaan menoa). Lisäksi sitten mahdolliset teet, kahvit ja kokikset, joita juon vaihtelevasti, en joka päivä.

Lähettäjä: Juo2litraaoikeasti 
Päivämäärä:   21.11.24 07:14:51

Oletko laskenut kuinka paljon päivässä juot?
Entä oletko mitannut kaksi litraa vettä kannuun ja yrittänyt juoda sen verran päivässä.
Mitä sitten tapahtuu? Ravaatko vessassa yhtenään?
Kannattaa oikeasti tehdä tuo kokeilu edes joskus. Voit yllättyä miten paljon ihmisen pitäisi juoda.
Se että minä juon lasin maitoa lounaan päätteeksi ei kerro mitään siitä mitä pyrin juomaan vettä kokonaisena päivänä. Joskus yritin tuota kahta litraa ja lämmin keitetty vesi auttoi saamaan sen määrän alas mutta vessassa kävin paljon enemmän kuin nyt kun en kiinnitä asiaan huomiota vaan juon kun muistan.

Päivämäärä:   21.11.24 08:04:28

Minäkin vedän minimissään 5l vettä päivässä janoon kun muut pärjää litralla. En tajua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.