Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olisiko pitänyt vaatia p.joulujen muuttamista?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   20.11.24 20:43:06

Mitä sanoo hötöraati, onko aloittaja uhriutuja, kun ei pitänyt kiinni oikeudestaan osallistua pikkujouluun?

Töissä ilmoitettiin, että pikkujoulut päivänä X klo 14 alkaen, tarkempi paikka ja ohjelma ilmoitetaan myöhemmin. Minun piti olla ko. päivänä asiakkaan luona toisessa kaupungissa, joten ilmoitin, etten pääse osallistumaan.

Noin viikko ennen pikkujouluja tuli tieto, että pikkujoulut alkavatkin vasta 18.30, samalla kerrottiin paikka ja ohjelma ja piti tehdä sitovat ilmoittautumiset. Olisin ehtinyt mukaan, mutta paikkana oli ravintola, johon en allergiani vuoksi voi mennä. Töissä tietävät allergiastani, mutta eivät yleensä sitä muista. Lounaspaikaksi ehdotetaan samaa ravintolaa ja kun sanon, että menen jonnekin muualle, kysytään aina ”miksi, ei kun niin joo, sä olet allerginen”. En tiedä, oliko pikkujoulukomitea unohtanut allergiani vai todennut, että voivat ko. ravintolan varata, koska olen ilmoittanut, etten tule.

Pikkujoulupäivänä pääsin odotettua aiemmin asiakkaan luota ja menin pariksi tunniksi toimistolle. Pomo (joka ei ollut mukana pikkujoulukomiteassa) tuli kysymään minulta siirtymisestä pikkujoulupaikkaan ja sanoin, etten ole tulossa. Pomo kysyi syytä ja sanoin, että alkuperäinen aikataulu ei minulle sopinut, joten olin ilmoittanut, etten pääse. Kun aikataulu muuttui, olisin päässyt, mutta koska paikka oli valittu sen mukaan, etten ole tulossa, niin en voi osallistua. Pomo hermostui, kun en ollut muistuttanut pikkujoulukomiteaa allergiastani. Miksi olisin, kun luulin, etten voi osallistua. Kun uusi aikataulu selvisi, ei mielestäni olisi ollut reilua vaatia komiteaa suunnittelemaan pikkujoulut uusiksi, että minäkin voisin osallistua.

Omasta mielestäni yritin vain olla mahdollisimman vähän vaivaksi kenellekään. Pomon käytöksestä saa sen kuvan, että minä jotenkin uhriudun, kun en vaatinut pikkujoulukomiteaa vaihtamaan paikkaa sellaiseksi, että minäkin voisin osallistua.

Mitä mieltä on hötöraati? Olisiko viikko ennen pikkujouluja, kun aika ja paikka selvisivät, minun pitänyt sanoa, että tulen sittenkin mukaan, vaihtakaa paikkaa. En tiedä, miten helppoa on pikkujouluaikaan löytää viikossa uusi paikka, mutta luulisin ettei kovin helppoa. Vai teinkö oikein, kun en vaatinut paikan vaihtoa ja jätin vain pikkujoulut välistä?

Täsmennyksenä, että en ole pikkujouluista mitään töissä puhunut. En ole kulkenut julistamassa ”olisin tullut, mutta kun en tuohon ravintolaan voi tulla”.

Re: Olisiko pitänyt vaatia p.joulujen muuttamista?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   20.11.24 20:45:49

Jep, passiivisaggressiivista uhriutumista. Oliko muuta?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.11.24 20:46:42

Olisin vain jättänyt pikkujoulut väliin. Ja jos omalle kohdalle osuisi, niin olisin vain tyytyväinen, kun ei tarvitse osallistua :D

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.11.24 20:47:19

Ala olla vaativampi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.24 20:50:40

Miten te tässäkin onnistutte aloittajasta löytämään vian?
Nuo asiat voi esittää monella tavalla emmekä tiedä mihin äänensävyyn aloittaja on puhunut, tekstin perusteella se on aloittajan pomo jolla on tunnesäätelyongelmia.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   20.11.24 21:25:00

Olet siis jollekin ravintolalle allerginen - enpä ole aiemmin ikinä tällaiseen asiaan törmännyt?

Päivämäärä:   20.11.24 21:31:23

"Lähettäjä: jep
Päivämäärä: 20.11.24 21:25:00

Olet siis jollekin ravintolalle allerginen - enpä ole aiemmin ikinä tällaiseen asiaan törmännyt?"

Missä kohtaa aloittaja väittää olevansa ravintolalle allerginen?

Päivämäärä:   20.11.24 21:53:28

Olet toiminut aivan oikein ja ollut lisäksi huomaavainen.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   20.11.24 21:54:28

Selvästi sanoo, että allergian vuoksi siiheen ravintolaan ei voi mennä. Paljon on ihmksillä allergioita mutta eka kerta kun kuulen jonkun olevan ravintolalle allerginen

Lähettäjä: Kaunis maalaus 
Päivämäärä:   20.11.24 21:59:21

Kyselitkö jo aikaisemmin työpaikan kalakäytännöistä?

Lähettäjä: :-D 
Päivämäärä:   20.11.24 22:01:04

No sehän on palaverin paikka tietenkin että pääset mukaan ja ravintola vaihtoon. Aloittaja vois aloitella viihdyttävän "koko joulu pilalla" puolison, anopin ,apen ja tietenkin syytinkimummon ja hullujen exien toimesta ja mitä niitä onkaan toimijoita jotka pilaavat joulun.

Lähettäjä: — - 
Päivämäärä:   20.11.24 22:13:17

No aloittaja käyttäytyi ihan normaalisti! Noin mäkin oisin tehnyt. Aloittaja ei ottanut pikkujouluja puheeksi ennen kuin pomo kysyi asiasta. Aloittaja esitti asian ihan kiin kuin se on! Noin oisin itsekin tehnyt.

Oikeesti ois ollut tosi tympeää, kun järjestäjät olivat jo paikan sopineet (monelle selkeästi mieleinen) ja sitten aloittaja oiskin alkanut vaatia paikan muutosta kun ”pääsen mä sittenkin! Muuttakaa koko ohjelma mun vuoksi!”.

Eri asia, jos aloittaja ois alunperinkin ollut tulossa. Silloin hänen allergiat ois pitänyt huomioida.

Lähettäjä: wanhawanha 
Päivämäärä:   20.11.24 22:26:32

Ap:n tilanteessa olisin timinut samoin. Aika ei sopinut joten ilmoitus ettei pääse tulemaan. Aika muuttuu mutta ravintola/sijainti/tiputanssit ei käy joten edelleen en pääse paikalle. Ap teki virheen siinä kun meni toimistolle asiakaskäynnin jälkeen. Olisit mennyt kotiin ja tehnyt etänä mitä sitten teitkin niin kukaan ei olisi hermostunut. Ensi kerralla tiedät.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   20.11.24 22:27:42

"Miten te tässäkin onnistutte aloittajasta löytämään vian?
Nuo asiat voi esittää monella tavalla emmekä tiedä mihin äänensävyyn aloittaja on puhunut, tekstin perusteella se on aloittajan pomo jolla on tunnesäätelyongelmia."

No tekstin perusteella (jossa myös sanallisesti tilanteessa ilmaistuja asioita) aloittaja on vähän sellainen passiivisagressiivinen uhriutuja. Esim. sen sijaan että sanoisi "en voi tulla kyseiseen paikkaan allergian vuoksi, ajattelin mennä sen sijaan paikkaan X" aloittaja ilmaisee asiansa näin:

"Olisin ehtinyt mukaan, mutta paikkana oli ravintola, johon en allergiani vuoksi voi mennä. Töissä tietävät allergiastani, mutta eivät yleensä sitä muista. Lounaspaikaksi ehdotetaan samaa ravintolaa ja kun sanon, että menen jonnekin muualle, kysytään aina ”miksi, ei kun niin joo, sä olet allerginen”. "

Eli täytyy dramaattisesti vain ilmoittaa "menen muualle....." toivoen muiden muistavan ja ottavan esille sen allergian. Ja ei, jos ei ole läheinen ystävä vapaa-ajallakin niin ei voi olettaa muistavan jotain työkaverien rajoitteita. Sori vaan.

Ja "Omasta mielestäni yritin vain olla mahdollisimman vähän vaivaksi kenellekään." Tästäkin tulee vähän sellaiset vibat että aloittaja dramaattisesti huokaisee että noh kun ei kerran automaattisesti järjestetä hänen tarpeidensa mukaan niin antaa sitten olla, ei ketään kiinnosta! Ainakaan en ole tiellä, muut pitäköön hauskaa!

Eli kyllä aloituksen perusteella huokuu uhriutumisviboja. Toki jos ilmoittaa ettei osallistu voisi asian jättää siihen ja pysyä kannassaan, mutta selvästi niihin juhliin olisi ollut kiinnostusta ja nyt vähän huokaillaan että no jos ne olisi heti järjestetty muistuttamatta aloittajan tarpeiden mukaan niin olisi voinut jälki-ilmoittautua....

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   20.11.24 22:34:41

Ihmettelijöille tiedoksi: joillakin ihmisillä on niin vakava allergia, etteivät voi olla tilassa, jossa valmistetaan kalaa. Tämä on hyvin harvinaista (yhteen tapaukseen olen törmännyt), mutta mahdollista.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   20.11.24 22:52:12

En minä kyllä aloittajasta saa mitään uhriutumisviboja. Eihän aloittaja missään kohtaa kertonut, mikä on hänen sanatarkka lauseensa siinä kohtaa, kun hän kertoo menevänsä toiseen ravintolaan. Eikä mitään uhriutumista tapahdu siinä kohtaa, jos haluaa olla mahdollisimman vähän vaivaksi. Näin minäkin olisin sanonut. Typerämpäähän se on alkaa vaatia toista ravintolaa lyhyellä aikataululla, jos on alunperin ilmoittanut, ettei edes pääse mukaan.

Sitäpaitsi aloittajahan totesi, että "En ole kulkenut julistamassa ”olisin tullut, mutta kun en tuohon ravintolaan voi tulla”."

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   20.11.24 23:08:52

"Olet toiminut aivan oikein ja ollut lisäksi huomaavainen."

Näin. Pomoa vain harmitti työpaikan virhe, kun allergiaa ei muistettu, vaikka selkeästi ap:lle oli se ja sama osallistuuko pikkujouluihin vai ei.

Päivämäärä:   20.11.24 23:12:23

Aloittaja on toiminut aivan oikein.

Jep:in tuttavapiiriin en haluaisi kuulua kun väkisin täytyy vääntää draamaa turhasta.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   20.11.24 23:32:45

Jep: uhriutumisvibat on ainoastaan korviesi välissä.

Lähettäjä: iinu 
Päivämäärä:   20.11.24 23:39:45

"Noin viikko ennen pikkujouluja tuli tieto, että pikkujoulut alkavatkin vasta 18.30, samalla kerrottiin paikka ja ohjelma ja piti tehdä sitovat ilmoittautumiset. Olisin ehtinyt mukaan, mutta paikkana oli ravintola, johon en allergiani vuoksi voi mennä."

Sinun olisi tuossa vaiheessa pitänyt ilmoittaa, että koska kellonaika vaihdettiin, niin pääsisit sittenkin osallistumaan, mutta allergian vuoksi et voi tulla tuohon ravintolaan ja sitten kysyä, että onko mahdollista pitää juhlat jossain muualla, että sinäkin pääset osallistumaan. Jos olisit siihen saanut vastauksen, että paikkaa ei voi enää vaihtaa, niin olisit sen jälkeen voinut pomollesi sanoa, että mielelläsi olisit tullut, muttei pikkujoulupaikkaa suostuttu vaihtamaan yhden henkilön allergian vuoksi.

Nyt sinä mokasit ihan itse, kun et kertonut, että tulisit kyllä, mutta kun allergia.

Vaikka veetuttaa koko ajan hokea sitä yhtä ja samaa asiaa, niin totuus on se, että muut ovat niin pahvipäitä, etteivät he asiaa muista.

Olin joskus mukana eräällä yli viikon pituisella retkellä, jolla oli n. 30 osallistujaa. heistä 5 eli joka päivä sen kanssa, että minä en voi syödä asiaa X, joten meidän 6 hlö ryhmän kaikki yhteiset ruuat suunniteltiin sen mukaan. Meidät siis oli jaettu 5-6 hlön "ruokaryhmiin". Muista n. 25 henkilöstä neljä oli hyvin tietoisia allergiastani.

Silti, kun siellä kokattiin jostain aineksista kaikille yhteistä ruokaa, enkä minä juuri silloin ollut paikalla kun olin yhden kaverin kanssa tekemässä jotain muuta, ei yksikään noista 9 allergiatietoisesta ihmisestä asiasta maininnut. Olipa kiva, kun sitten kailotettiin, että täällä ois kaikille yhteistä ruokaa. Ja kun sanoin, etten voi sitä syödä, niin alkoi mutina "siis et tykkää vai?" "No nypi siitä ne ainekset pois jos et halua syödä", "Onko se allergia muka oikeasti niin paha?". Ja nuo allergiatietoiset kohauttelivat olkiaan, kun yksikään heistä ei viitsinyt suutaan avata, vaikka heistä kuulemma neljä oli ihan itse osallistunut tuon ruuan valmistukseen. Ja minua veetutti, koska olisin oikeasti halunnut syödä sitä.

Se, joka oli kyseisen aineksen ruuan sekaan kipannut, tuli illemmalla pyytämään minulta anteeksi mokaansa. Mutta en minä hänelle ollut vihainen. Hän kun ei oikeasti tiennyt, että olen allerginen. Minä olin vihainen siitä, ettei kukaan ollut etukäteen maininnut, että siellä aiotaan tehdä kaikille yhteistä ruokaa, että olisin voinut allergiasta sanoa. Ja myös siitä, että nuo allergiastani tietoiset eivät viitsineet sanoa, että täällä on yksi tuolle allerginen.

Toki tuo korvattiin minulle kokkaamalla toinen päivä sellaista ruokaa, että minä voin sitä syödä. Siitä oli kokonaan jätetty pois se ainesosa jota en voi syödä, että saisin sillä kertaa syödä niin paljon kuin haluan. Minulle kun olisi riittänyt, että minulle otetaan sitä syrjään johonkin kippoon vähän ja muille sitä ainesosaa sai kyllä laittaa. Mutta halusivat tehdä noin, koska ilmeisesti monia hävetti se, että jäin yhtenä päivänä kokonaan ilman.

Eli aina aina aina hokekaa sitä allergiaa uudestaan ja uudestaan. Ei muut sitä välttämättä kuitenkaan muista.

Lähettäjä: eje 
Päivämäärä:   20.11.24 23:51:03

"Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 20.11.24 22:34:41

Ihmettelijöille tiedoksi: joillakin ihmisillä on niin vakava allergia, etteivät voi olla tilassa, jossa valmistetaan kalaa. Tämä on hyvin harvinaista (yhteen tapaukseen olen törmännyt), mutta mahdollista."

Kaverin veli oli lapsena ja nuorena tällainen. Ei voinut mennä kouluruokalaan jos siellä oli kalaruokaa eikä voinut meilläkään kyläillä, koska isä kalasti jatkuvasti ja meillä käsiteltiin kalaa melkein joka päivä jossain muodossa... Vasta joskus lähempänä kolmeakymppiä hän sanoi, että pystyy jo olemaan samassa tilassa, muttei siltikään syömään kalaa.

Ja minulla on ollut mansikka- ja banaaniallergia, en voinut olla samassa huoneeessa, jossa joku syö tai käsittelee noita tuoreena. Kaverilla sama sitrushedelmien kanssa.

Eli kyllä näitä on, vaikka allergiattomat eivät sitä uskokaan...

Lähettäjä: millamagia 
Päivämäärä:   21.11.24 01:06:50

"Allerginen ravintolalle" - kerro toki lisää...

Päivämäärä:   21.11.24 01:14:01

Muuten ihan ok tarina, mutta pitäisi tietää, mikä se allergia on?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   21.11.24 01:58:36

. , eikä pidä, kun asia ei ole millään tavalla relevantti. Otin esimerkiksi tuon kala-allergian, koska niin paha kala-allergia voi olla, ettei voi samassa tilassa olla, jossa kalaa valmistetaan. Se voi olla jopa hengenvaarallista.

Millamagia, luehan nyt uudelleen ajatuksella.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   21.11.24 02:04:09

Itselläni on koivun siitepölyallergia ja se aiheuttaa ongelmia tomaatin, chilin ja paprikan kanssa lähinnä. Päälle vielä kurkuma, niin currykaan ei käy. En silti ole allerginen millekään ravintolalle, mutta mm meksikolainen, unkarilainen ja intialainen ruoka ovat ongelmia. Eikä tomaatitonta kreikkalaistakaannoke helppo saada.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   21.11.24 06:22:27

Mun allergialistallani on mm. chili, inkivääri, curryn ainesosia, joten en esimerkiksi intialaisiin tai thaikkuravintoloihin mene. Ei oikein toimi "nypi pois", kun kaikkien soosien maustamus on noiden variantteja.

Henk.koht tykkään currystä, ja joskus olen tehnykin curryisiä ruokia ja sitten vedän samalla allergialääkettä. Viimeksi naamani otti moisesta niin nokkiinsa, että nahka rohtui ja rapisi pois, piti sitten pistää sellaista kortisonia naamaan, jota ei saisi naamaan laittaa, että sain naamani tokenemaan. No, oma tyhmys, mitäs luotin liikaa allergialääkkeen voimaan.

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   21.11.24 07:17:49

Harmi etteivät aloittajan työkaverit muista hänen allergiaansa, kun kyseessä ei ole mikään "En voi syödä sieniä" vaan oikeasti hengenvaarallinen tilanne, aiheuttanee järjestelyjä myös lähityössä.

Sinänsä aloittaja ei tehnyt mitään väärin, hän ilmoitti ettei pääse osallistumaan pikkujouluihin, eikä reagoinut saadessaan tietää paikan muutoksesta ( toisaalta, ehkä työkaverit muistivatkin, ja ajattelivat valita suosikkiravintolan nyt kun se oli mahdollista). Työkaveritkaan eivät tehneet mitään väärin, jos joku ei osallistu tapahtumaan x niin häntä ei tarvitse enää huomioida aikataulumuutoksissa tai missään muussakaan.

Pomo oli aloittajan kertoman mukaan törppö kun hermostui, mutta oliko siinäkin kyse enemmän fiiliksestä, jos hän hermostuikin aloittajan _puolesta_ kun ei päässyt mukaan pikkujouluihin?

Lähettäjä: Kissa 
Päivämäärä:   21.11.24 07:22:56

Aloittaja ei tehnyt mitään väärin, vaan oli huomaavainen. Toki jatkossa kannattaa ehkä keksiä joku "luulin etten pääse ja sovin jo illaksi muuta menoa" -tyyppinen hätävalhe, koska jotkut (kuten ap:n pomo tässä tapauksessa) ottavat tuollaisesta itseensä, vaikka ei tarvitsisi. Varmaan pomoa harmitti ettet päässyt mukaan, mutta turha tuollaisesta on mitään draamaa tehdä.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   21.11.24 07:24:27

Eiköhän se pomon hermostuminen ollut vain sitä, että häntä harmitti se, ettei sinua oltu muistettu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.11.24 07:42:07

Aloittaja teki kaiken ihan oikein.

Kaikkein ärsyttävimpiä ovat tyypit, jotka arpovat osallistumistaan, ilmoittavat sitten viime tingassa etteivät pääse, ja vielä sen jälkeen kitisevät, "ai jos olisin tiennyt että meette sinne tai teette tuota niin olisin mä sitten voinut tulla...".

Jos haluat mukaan niin ilmoittautua mukaan ja piste, meillä ainakin on suunnilleen speksit selvillä siinä kohtaa kun kerätään osallistujat, silloin tiedetään paitsi aika, jo sekin onko kyseessä keikka ja ravintolasyöminen vai patikointi laavulle makkaranpaistoon. Sitten kun osallistujat ovat selvillä niin voidaan fiksatatoiveiden kanssa, halutaanko musiikkia vai standuppia, mennäänkö intialaiseen vai pizzapaikkaan, tehdäänkö kolmen kilometrin lenkki vai kymmenen...

Siinä kohtaa voi vielä toki hypätä mukaan, mutta tuntia ennen ei välttämättä enää saada lippuja tai ruveta muuttamaan reittiä. Eikä sitä ainakaan voida tehdä jälkeenpäin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.11.24 07:48:32

Eniten mua hämmentää tuo "pikkujoulukomitea".

Millaisessa firmassa on komitea pikkujoulua varten?

Lähettäjä: — - 
Päivämäärä:   21.11.24 07:55:18

iinu: sun tilanne on nyt ihan eri kuin aloittajan. Ymmärrän harmistuksesi, mutta aloitrajan työkaverit ei tehneet mitään väärin!

Tuossahan on köynyt varmasti niin, että pikkujouluja järjestävät ovat ensin kysyneet, ketkä pääsevät paikalle, jotta voivat sen mukaan valita paikan. Esim. tuleeko pitkänmatkalaisia, millaisilla allergioilla jne. Esim. aloittaja ei ollut tulossa, joten voitiin valita selkeästi muille mieluisa paikka, kun aloittajaa ei tarvinnut huomioida. Sitten on sovittu paikan kanssa menut ja hinnat, varattu itse paikka ja saatu se tarkempi aika. Sitten on vielä pyydetty vahvistus osallistumisesta.

Ois törppöä alkaa tuossa vaiheessa itkeä, että ”oisin mä sittenkin päässyt! Nyt sopikaa uus ravintola ja perukaa varaukset mun takia!”.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.11.24 09:03:01

"Eniten mua hämmentää tuo "pikkujoulukomitea".

Millaisessa firmassa on komitea pikkujoulua varten?"

Kyllä jonkun pitää ne pikkujoulut ottaa järjestettäväkseen, ei ne itsestään tule. Vai tartuitko nyt tuohon komitea sanaan? voihan se olla pikkujoulutiimi, pikkujoulutoimikunta, pikkujoulupoppoo.... joku joukkio ihmisiä, jotka hoitavat pikkujoulujärjestelyt kuntoon. Ei kai sillä nimellä niin väliä ole....

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   21.11.24 09:10:16

"Nyt sinä mokasit ihan itse, kun et kertonut, että tulisit kyllä, mutta kun allergia."

Mitä mokaamista siinä on, että valitsee mieluummin vaihtoehdon jäädä pois kuin vaatia muuttamaan jo sovittuja ja kaikille ilmoitettuja juhlajärjestelyjä? Jos kerran hyväksyy itse sen, että nyt tässä kävi näin ja pikkujoulut jäävät tältä vuodelta väliin. Eikä edes valita asiasta vaan vastaa sitten vain asiallisesti ja totuudenmukaisesti, kun asiasta suoraan kysytään.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.11.24 09:47:57

"Tuossahan on köynyt varmasti niin, että pikkujouluja järjestävät ovat ensin kysyneet, ketkä pääsevät paikalle, jotta voivat sen mukaan valita paikan. Esim. tuleeko pitkänmatkalaisia, millaisilla allergioilla jne. Esim. aloittaja ei ollut tulossa, joten voitiin valita selkeästi muille mieluisa paikka, kun aloittajaa ei tarvinnut huomioida. Sitten on sovittu paikan kanssa menut ja hinnat, varattu itse paikka ja saatu se tarkempi aika. Sitten on vielä pyydetty vahvistus osallistumisesta."

Toisaalta voi miettiä, että mikä oli syynä sille, että aiemmin ilmoitettua aikaa myöhemmin muutettiin. Ilmoittiko moni, että ei pääse vielä tuohon kellonaikaan vai eikö saatu paikkaa järjestymään? Silloin olisi tietysti hyvä ollut ilmoittaa, että aikaa muutetaan ja kysyä jo siinä vaiheessa uudelleen pääsijät. Mitä hyötyä on jotain pitkämatkalaisiakaan ensin kartoittaa ja sitten muuttaa kysymättä juhlien aika? Koska nimenomaan se ajankohta oli tässä se olennaisin, eli ainoa, joka etukäteen ilmoitettiin ja pelkästään sen mukaan tapahtuivat ilmoittautumiset. Jos siinä olisi pitäydytty, niin olisikin ollut ihan ok räätälöidä paikka ja ohjelma ilmoittautuneiden mukaan. Mutta eihän siinä ole järkeä muuttaa aika, räätälöidä, kun sitten voikin olla eri porukka tulossa mukaan. Osalle ilmoittautumatta jättäneistä sopisi uusi aika ja osalle ilmoittautuneista se ei sovikkaan.

Lähettäjä: Pullapoika 
Päivämäärä:   21.11.24 17:57:32

Onpas outoa, ettei nykyään saa pizzoja ilman tomaattia. Luulin että se muoti tuli jäädäkseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.