Lähettäjä: lyyla
Päivämäärä: 20.11.24 14:50:12
"Mulla sama ongelma, 42v ja edelleen kuljen hupparissa ja lenkkareissa. Ei vaan osaa pukeutua"
Täällä sama, mutta ikää 40 v.
Olen nakkivartaloinen, vähän epäsopusuhtainen. Mitkään vaatteet ei näytä hyvältä ja oikeaa kokoa ja mallia on vaikea löytää kun vyötärö on suora ja maha vähän "lapsimainen", eli ei ole varsinaisesti "naisellisen pömppö" muttei litteäkään. Lantio ja hartiat on kapeat ja vyötärö suora, pylly pieni. Jos housut ei ole napakat vyötäröltä, ne valuu ja putoaa jalasta. Napakkana taas näyttää helposti puristavalta ja antaa vaikutelman, että on liian pienet. Minä siis joku kuljen vyötärönauha kiristäen tai sitten nostelen housuja vähän väliä... Sama juttu siis vyön kanssa. Kun ei ole levenevää lantiota joka pitäisi housut ylhäällä.
Jos vaate on sopiva vyötäröltä, se on iso lantiolta tai hartioista. Jos se on sopiva muualta, se kiristää vyötäröltä. Mikään vaate ei näytä hyvältä tai sopivalta. En osaa olla paita housuissa ja housujen ulkopuolella näyttää tyhmältä.
Olen siis edelleen farkuissa ja hupparissa...
Minulla on yksi musta ihan hyvin istuva, vähän pidemmän mallinen bleiseri, mutten osaa käyttää sitä enkä tiedä, mitä sen kanssa pukisin. Kuljen joka paikkaan pyörällä tai kävellen, ja sekin tuntuu rajoittavan pukeutumistani... Kenkinä on enimmäkseen tennarit, maiharit tai vaelluskengät. BMI:ni on 20.3, joten en ole mitenkään lihavakaan.
Olen katsonut muiden pukeutumista, tuijottanut instan tyyli- ja pukeutumisvinkkivideoita, ihmetellyt miten mikä tahansa näyttää muiden päällä hyvältä, mutta vaikka kuinka itse vaatekaupassa sovittelen vaatteita, en löydä mitään joka näyttää hyvältä. Lähinnä kaikki näyttää tyhmältä tai tuntuu huonolta.
En naamastakaan näytä kovin vanhalta ja saan jatkuvasti kuulla, että naaman perusteella näytän noin kaksivitoselta, eikä tämä pukeutumistyylini auta asiaa yhtään!! Omasta mielestäni näytän naamasta kyllä reilusti yli kolmekymppiseltä eikä kenenkään pitäisi oikeasta iästäni järkyttyä, mutta kun tämä pukeutuminen tosiaan viittaa "ikiteiniin", niin haluaisin kyllä olla vähän aikuisemman näköinen...
Tulin siis tänne odottelemaan niitä aloittajan saamia pukeutumisvinkkejä, jos niistä itsekin hyötyisin.
|