Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  tähänkö pakotetaan

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   20.11.24 13:09:40

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/64b9287e-0425-46a6-9b80-e0d5e1db398c

Suomalainen on tunnettu siitä, että heittää jälkikasvunsa kotoa pihalle, kun muissa maissa kotona saa asua kunnes löytyy oma polku.

Ja myöskään harvemmin kannustetaan mihinkään, kotoa on vain lähdettävä vaikka ei olisi asuntoa eikä opiskelupaikkaa.'
Jos on lapset tehnyt , vanhempi on kyllä vastuussa myös auttaa eteenpäin, vaikka ei lain silmissä olisi elatusvelvollinen.

Muistan itsekin, että oli lukio juuri loppunut, kun puhuttiin että kyllä nyt jotain täytyy alkaa tekemään. Ja olin siihen mennessä hakenut useampia harjoittelupaikkoja. Vanhemmalle sukupolvelle tulee varmaan yllätyksenä se, että nykyajan töihin ei vaan saapastella, ei sinne vaan mennä suoraan lukiosta valmistuneena. Niitä töitä ei välttämättä saa! Silti usein tuon ajan sukupolvi vaan sanoo, että kyllä nyt on jotain ruvettava tekemään!

Joo pistä vaan oma yritys vaikka pystyyn 0 pääomalla. Tai kävele suoraan tehtaaseen sisään, tulin nyt.
Vanhempi sukupolvi voisi itse kokeilla mennä jonnekin töihin vain kävelemällä ja sanoa, että osaan puhua. Nykyajan töihin tarvitaan jo mennessään cv täyteen ja sekään ei riitä ellei ole videokuvaa edestä ja takaa, istuen ja makaa.

Tulee paha olo noiden puolesta, jos eivät ole vaikka saaneet opiskelupaikkaa tai töitä ja vanhempi ajaa tosiaan nurkkaan että nyt on lähdettävä väkisin.
Ihan sairasta.

Re: tähänkö pakotetaan

Lähettäjä: täh 
Päivämäärä:   20.11.24 13:12:48

No mikä hullu sä aloittaja olet.

Murhaaja näemmä syyntakeettomaksi todettu, että ei käynyt selvästikään täysillä valoilla. Ei ihme, että äitinsä yritti saada muuttamaan kotoa pois, aikamiespoikakin jo.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   20.11.24 13:17:07

"syyntakeeton poika jätettiin tuomitsematta" Eli nyt ei ollut kyse mistään nomrmaalista lapsresta joka ei halua itsenäistyä.

Tuossa työllistymisessä on eroja ihan jo kasvatuksessa. Mikäli vanhemmatkin laiskanlötkeiyätä tukiaisia niin mistä se lapsi oppisi työnteonmallin. Jos taas itse käydään töissä ja autetaan lasta löytämään taskurahan tienestit samalla opettaen työnteon arvon ei se kotiin jää makoileen. Oma 14 vee on ylen tyytyväinen 15 euron palkkaan kerrasta minkä saa minun harrastukseni talkoissa (itse teen ilmaiseksi).

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   20.11.24 13:21:07

Nuppivikaiset 21v pojat pitäisi olla muualla hoidossa kuin äidin hoidettavana.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   20.11.24 13:24:15

Ja aloittajan otsikko on hyvä, tähän pakotetaan nykyään kun terveydenhuoltoa alasajetaan kovaa vauhtia. Et saa enääavun piiriin saati hoitoon sinne kuuluvaa. Kotona hoidetaan viittä vaille vainaat ja kaikki hullut. Näin tulee jtkossa käymään yhä useammoin kun läheiset yrittävät selviytyä tyypin kanssa joka pitäisi olla suljetulla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.24 13:24:34

Öh, eiköhän tuo poika olisi äitinsä tappanut ennemmin tai myöhemmin, vaikka ei olisi pyytänytkään muuttamaan muualle...

Lähettäjä: kansanviisaus 
Päivämäärä:   20.11.24 13:28:04

Kyllä mä sanoisin että jos oikeasti ei MITÄÄN työ- tai opiskelupaikkaa saa niin sitten mennään johonkin mielekkääseen vapaaehtoistyöhön; vaikkapa vanhuksia ulkoiluttamaan tai SPR:n Konttiin lajittelemaan ja kassalle. Pääasia ettei jäädä vaan kotiin homehtumaan tai kavereiden kanssa tinttaamaan ja kulkemaan katuja. Luulen että tämä on se, mitä ne vanhemmat tarkoittavat sanoessaan "JOTAIN [järkevää] on ruvettava tekemään"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.24 13:36:02

Joko tuo poika oli jo syntyjään jotenkin v*mm*inen tai sitten on äiti lapsena kieroon kasvattanut.

Lähettäjä: Kaunis maalaus 
Päivämäärä:   20.11.24 13:37:58

.: tunnet siis tapauksen? Missä vaiheessa isä hylkäsi ja miten?

Lähettäjä: ivar 
Päivämäärä:   20.11.24 13:39:10

Näitä polkujen etsijöitä liikaa ,eikö töihin pitääs mennä ennen ku pääsee eläkkeelle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.