Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  mikä merinovillavaate olisi käytännöllisin

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   20.11.24 11:51:51

Katselen mekkoja, mutta mietin, käytetäänkö merinovillamekkoa vain sukkahousujen kanssa? Se olisi sitten turhan kylmä laittaa vaikka töihin, kun ulkona ei viitsi liikkua sukkahousuilla. Muu käyttö olisi sitten varmaan aika vähäistä, jos ei kotona sitten pidä. Yksi villapaita on, mutta niillekin voisi olla tarvetta. Vai olisiko villatakki parempi. Mitä itse ostaisitte ja mihin käyttöön?

Re: mikä merinovillavaate olisi käytännöllisin

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   20.11.24 11:55:41

Mulla on pari merinovillapaitaa ja yksi merinovillatakki, kaikkia käytän housujen kanssa koska en ole hameihminen. Mutta ehkä kaikista monikäyttöisin on villatakki, koska sen voi ottaa pois jos tulee kuuma. Alla voi olla vaikka pitkähihainen ohuempi paita ja sitten kylmillä ilmoilla paksumpi paita siellä alla.

Työkaverilla on villamekkoja ja käyttää niitä legginsien kanssa, ilmeisesti sellaiset talvileggarit (vuorella) ovat lämpimät mutta mä en tykkää mekoista ylipäätään enkä siis käytä.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   20.11.24 11:59:05

Voihan sitä mekkoa käyttää myös vaikka paksujen trikoohousujen kanssa. Itse laitan talvella mekon kanssa päällekkäin kahdet sukkahousut, joista toiset ovat villaa.

Merinovaatteista parhaita ovat minusta pitkähihaiset aluspaidat. Käytän niitä talvisin ratsastaessa ja kävelyllä käydessä neuleen tai fleecen alla.

Esim. North Outdoorilla on myös kivoja neuleita ja neuletakkeja. Itse koen paksummissa neuleissa neuletakin helppokäyttöisemmiksi kuin pään yli vedettävät neuleet, mutta molempia löytyy.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   20.11.24 12:00:10

Hain juurikin tuota sanaa legginsit muttei tullut mieleen :)

Lähettäjä: muku 
Päivämäärä:   20.11.24 12:00:36

Itse mekkoihmisenä voisin hyvin käyttää merinomekkoa töissä. Sen alle sitten säistä riippuen sukkahousut tai parit päällekkäin, farkut, legginsit ja villasukat.

Mun vakkari mekon alle kovilla pakkasilla on normisukkikset, niiden päälle villasekoitteiset sukkikset ja jalkaan villaiset polvisukat tai ylipolven sukat. Kyllä tarkenee.

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   20.11.24 12:04:15

Itseasiassa minäkin käytän eniten pitkähihaisia merinovilla-aluspaitoja. Nytkin kun meillä on täällä konttorilla hieman viileää niin mulla on merinoaluspaita ja sen päällä ihan villapaita. Villa kutittaa niin pitää olla jotain välissä ja ainakin Tamsilkin merinovillasilkki on todella miellyttävän tuntuinen iholla eikä päällä oleva villapaita kutita (villapaita neulottu jostain Novitan villapaitalangasta)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.