Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun ei vaan haluta.. Mitä tehdä?

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   20.11.24 11:07:03

Meillä on miesystävän kanssa ollut vuodenpäivät ajoittain hankalempaa, ajoittain kaikki hyvin. Vaikeat asiat ovat vaikuttaneet haluihini ja olen jo melkeen kaksi vuotta sitten huomannut, ettei tee mieli. Olen järkeillyt asian niin, että kun asiat eivät ole henkisellä puolella olleet pidemmän aikaan täysin ok, ei semmoiset tunteet kun seksin haluaminen ole olleet kovin pinnalla. Miehellä tätä ongelmaa ei ole ollut, hän kyllä haluaa ja kyllä jonkin verran tehdäänkin, mutta ei siksi että minua haluttaisi. Ollaan tästä puhuttu ja ymmärretään kyllä molemmat, että on ihan loogista, kun kaikki ei ole elämässä ihan ok, ei seksin haluaminen ole päällimmäisenä mielessä ja ollaan muutamaan kertaan sovittukin niin, että kokeiltaisi tehdä juttuja ja mennä pidemmälle vain silloin, kun minusta tuntuu että voisi tehdä mieli. Sitä ei kuitenkaan tapahdu, joten olen vain antanut mennä. En seksistä tietenkään kärsi, oli se suuseksiä minulle tai mitä vain, mutta kyllähän molemmat on sitä mieltä, että olisi se tärkeää että minäkin sitä oikeasti haluaisin.
Valitettavasti merkittävimpään asiaan mikä hiertää, ei voida tällä hetkellä mitään, on semmoinen asia mikä luultavasti muuttuu paremmaksi ajan kanssa.

Olen pohtinut asiaa paljon, mitä voisin tehdä. On käynyt mielessä, että ehkä olisi apua yksin herättää omaa seksuaalisuuttaan takaisin. Pitkään aikaan en esimerkiksi nähnyt mitään innostavia unia, mutta kun on muutaman sillon tällöin nähnyt, olen ajatellut sen olevan "edistystä". Tavallaan jos se on edes unissa alitajunnassa mielessä, voisi kuvitella sen olevan askel parempaan suuntaan. Olen myös miettinyt pitäisikö ns. "väkisin" tehdä itse jotain. Väkisin tarkoitan sitä, ettei minun tee juuri sillä hetkellä mieli, mutta siitä voisi olla apua, jos vain ryhdyn toimeen ja toistan useammin. Voisiko itseään tyydyttämällä herätellä omia haluja ja saada niin sanotusti asiaa omaan mieleen. En omista mitään välineitä, mutta niitäkin harkinnut pitäisikö perehtyä.

Olen kyllä itse ollut jonkin verran surullinen ja lamaantunut asiasta, kun haluaisin haluta, mutta kun ei vaan haluta.. Kyllä siitä miehellekin tulee paha mieli, kun tuntuu etten halua häntä samallalailla kun hän minua. Seksi nyt vaan on hyvin henkinen asia, eikä se tunnu samalta, silloin kun ei ole itse siinä niin mukana kun haluaisi.
Loppujenlopuksi olen tullut myös epävarmaksi siitä, onko ollut oikein vai väärin ajatella, että olisi parempi jättää menemättä pidemmälle silloin, kun minua ei haluta. Jos minua ei vain yksinkertaisesti todella pitkään aikaan haluta, siitä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä, että ei harrasteta yhtään seksiä edes miehen haluamisen vuoksi. Että olisiko kuitenkin parempi että seksiä on eikä se lopu täysin, vaikka se ei minussa herättäisi mitään.

Löytyykö kokemuksia, apuja tälläiseen tilanteeseen? Varmasti ensimmäisenä ohjeena tulee se, että olkaa muuten intiimisti, kuin harrastakaa seksiä. Kyllä ollaan paljon lähekkäin, suukotellaan halaillaan ollaan kainalossa yms. läheisyyttä kyllä on. Se ei kuitenkaan ratkaise sitä, että myös minä haluaisin että tulemiseen liittyvät asiat toimisivat ja olisivat molemmille hyvin. Kaipaan sitä, kun halutti.

Re: Kun ei vaan haluta.. Mitä tehdä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.24 11:24:12

Olen läpikäynyt tuon vaiheen ja kesti noin 15 vuotta. Alkuun itkin itseni uneen aina seksin jälkeen kun en saanut siitä mitään vaan jäin vain sellaiseen vireystilaan. Sitten alkoi ärsyttää koko seksi kun se häiritsi unta ja aloin vältellä kaikenlaisia hellyydenosoituksia koska se miehen puolelta aina johti seksiin.
Sitten aloin välttelemään kaikkia tilanteita joista seurauksena olla seksi esim alkoholin juominen yhdessä.
En koskaan kieltäytynyt pyynnöstä eikä se ollut muuten kiusallista mutta kun limakalvot kuivuivat vaihdevuosina niin tuli jonkinverran pieniä repeämiä joiden parantelemiseen meni aikaa.

Nykyään ollaan vielä yhdessä mutta seksiä harrastetaan ehkä kaksi kertaa vuodessa. Luultavasti mies on miettinyt eroa ja hyväksyn sen jos niin käy.
Enää en itke asian takia mutta olen luopunut toivosta että saisin tuntea jotain vielä joskus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.24 11:39:34

Se ei ole naiselle koskaan parempi, että seksiä vain on vaikka ei yhtään halua. Miehellähän tällaista tilannetta ei heterosuhteessa edes voi olla, koska mies ei ihan fysiologisista syistä yksinkertaisesti pysty seksiin jos ei yhtään sitä halua. Moni nainen taas kumppaniaan miellyttääkseen suostuu, tai painostettuna joutuu harrastamaan kerta toisensa jälkeen vastentahtoista seksiä. Ja mitä siitä seuraa, ensinnäkin ihan fyysistä kipua kun kuivat limakalvot hankautuvat rikki. Lopulta alapäästä voi tulla niin kipuherkkä ettei siihen voisi koskea ollenkaan, tämä on varsin yleinen nuorten naisten vaiva. Tämän lisäksi vastentahtoinen seksi tekee tuhoa henkisellä puolella ja mitä enemmän seksiä harrastaa vaikka ei haluaisi, sitä vastenmielisemmäksi kaikki seksi tulee.

Kyllä se niin vain menee, että näissä asioissa toimitaan vähemmän haluavan ehdoilla. Ilman seksiä oleminen ei vahingoita ihmistä, vastentahtoinen seksi vahingoittaa.

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   20.11.24 11:40:58

., Olen huomannut itse saman, että haluaa alkaa välttämään kosketusta mikä miehen puolelta johtaisi pidemmälle. Esimerkiksi kun hän haluaisi vain hipsutella sieltä, ja se hipsuttelu tuntuu minusta tosi kivalta eikä yhtään seksuaaliselta, sama kun hipsuttelisi vaikka selkää, mutta haluaisin sen pysyvän siinä hipsuttelussa. Tiedän kuitenkin että mies innostuisi siitä lopulta, niin en joka kerta ota vastaan edes sitä hipsuttelua mistä pidän...

Lähettäjä: Euro 
Päivämäärä:   20.11.24 12:25:09

Me ollaan käyty mm. tän asian vuoksi pariterapiassa. Vasta siellä huomasin, että minua itseasiassa jännittää seksi nykyään.

Nyt meillä on sopimus, että noin kerran viikossa makoilemme sängyssä alasti tai vähissä vaatteissa, kaikkialle muualle saa koskea muttei eroottisesti herkille alueille eikä nämä saa johtaa seksiin vaikka molemmat haluaisivat. Vasta tämä on vapauttanut minut myös muille miehen läheisyydenosoituksille.

Aiemmin pelkäsin aina, että jokainen läheisyydenosoitus johtaa seksiin. Riitelimme paljon, koska mies luuli saavansa seksiä suunnilleen jos edes hymyilin. Aloin välttelemään esim. alusvaatteissa kotona kävelyä ym.

Huomasin, että jännityin ja jopa ahdistuin, kun mies oli eräässä asennossa joka muistutti seksiä. Nyt koitamme rakentaa ensin yhdessä olon ja läheisyyden turvalliseksi ja mukavaksi, sitten pidemmälle kun se minusta hyvältä tuntuu.

Lähettäjä: Donde 
Päivämäärä:   20.11.24 12:39:16

Euro, olispa tollanem mies, joka suostuu. Mietin, kauanko jaksan yrittää ja selittää, sillä suhde on tuore ja viesti ei meinaa mennä perille. Onko sen arvoista, että pyydän sitä vierekkäin makoilua ja silti torjun taas seksin ja miehen mielipaha siihen päälle. Olis niin paljon helpompaa ilman, mutta 50 vuotta yksin jo.

Lähettäjä: Eke 
Päivämäärä:   20.11.24 13:37:03

Esimerkiksi Puhumurun joulukalenteri vois tehä hyvää!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.