Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä ärsyttää asuinpaikassasi?

Lähettäjä: +++ 
Päivämäärä:   19.11.24 22:27:17

Olen asunut maalla ja kaupungissa, aina samalla seudulla.
Kaupungissa ei mitään "yksityistä" aluetta, naapurit ihan kiinni ja mahdolliset remontit tai muut saattavat häiritä. Saa kuitenkin mennä melko vapaasti ilman että joku tietää asioistasi. Lyhyt matka kauppaan ym.

Maaseudulla taas pienet piirit jotka voivat
joskus ottaa aivoon jos kytätään ja juorutaan Kuitenkin oma piha ja lupa tehdä ja toteuttaa, oma rauha.
Olen muuttamassa ja pelkään että jokin alkaa harmittaa uudessa asuinpaikassani.
Mikä sinua ärsyttää asuinpaikassani?

Re: Mikä ärsyttää asuinpaikassasi?

Lähettäjä: se 
Päivämäärä:   19.11.24 22:29:05

Kokoomus.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.11.24 22:34:13

Sudet.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   19.11.24 22:41:36

Huonot kulkuyhteydet. Ilman omaa autoa ei pääse minnekään. Lähimpään linkkaan on matkaa 15km ja lähimpään junaan 40.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.11.24 23:06:35

Mamut.

Lähettäjä: jäk 
Päivämäärä:   19.11.24 23:13:28

Rescue koira-akka, ravaa rakkilaumoineen kaikkien naapureiden mailla.

Lähettäjä: Hmmm… 
Päivämäärä:   19.11.24 23:19:43

Täällä maalla joskus harvoin harmittaa, kun ei saa tilattua valmista ruokaa ovelle ja matka kauppaankin on pitkä. Mutta luonto ja raikas ilma on tärkeintä, niin nuo harmitukset kestää hyvin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.24 23:58:44

Tampereella se, että MISSÄÄN ei ole mitään omaa rauhaa, joka ikisellä metsäpolulla on koirankusettajia, eikä täällä oikein pääse rannalle samalla tavalla kuin olen tottunut. Siis siihen, että polut kulkevat rantaa pitkin. Ja ylipäätään kun on tottunut asumaan vesistöjen ympäröimänä on ihan älytöntä, että pitää kävellä tunti lähimmälle lammelle minkä rannat ovat louhikkoa jonkun hiton latupohjan sun muun tiestön ja infran takia.

Ja ne narkkarit sun muut hullut. Ihan kaikkialla, aina, riippumatta päivästä tai kellonajasta. Niihin tavallaan tottuu, mutta kun tietää että ihan milloin vain voi saada puukosta tai mistä vain on tosi ikävä liikkua missään.

Tai ylipäätään, että ihmisiä on ihan liikaa ihan joka paikassa. Ja joka paikassa on vartoita.

Olen asunut täällä 2 vuotta ja ainoat väkivaltatilanteet joita olen ollut itse todistamassa ovat olleet ratikkakuskin pahoinpitelemä harmiton puliukko ja monta kertaa vartijat ovat vetäneet jonkun tonttiin ihan "ilman syytä", siis niin että hierotaan naamaa katukiveykseen tai heitetään seinälle vääntäen kättä ilman että toinen on tehnyt yhtään mitään vastarintaa. Toki heillä on ollut syy ottaa joku kiinni, mutta se väkivallan määrä kauhistuttaa. Milloin minut heitetään seinälle jonkun erehdyksen takia? Milloin ratikkakuskilla kilahtaa päässä ja käy minun päälleni?

Tampereen FB- Puskarario on myös niin toksinen, että ei todellakaan tee mieli kysyä sieltä mihinkään vinkkejä mihinkään. :D

Kaipaan Hämeenlinnaa, mutta täällä on töitä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.11.24 00:07:37

Siis hetkinen piste... ainoat väkivaltatilanteet ovat tapahtuneet ratikkakuskin ja vartijan toimesta ja sinä kammoat niitä huono-osaisia jotka näissä tilanteissa on olleet vastaanottavana osapuolena? Hei haloo?

Päivämäärä:   20.11.24 00:24:41

"Lähettäjä: Hmmm…
Päivämäärä: 19.11.24 23:19:43

Täällä maalla joskus harvoin harmittaa, kun ei saa tilattua valmista ruokaa ovelle ja matka kauppaankin on pitkä. Mutta luonto ja raikas ilma on tärkeintä, niin nuo harmitukset kestää hyvin."

Noloolle osaamattomalle ihimiselle ei voi ku nauraa ja hymyillä.

Isävainaa tilas taksilla ennen 2000-luvun vaihdetta itselleen pari karvakäsien tekemää pitsaa ja pari pulloa Pontikkaa.

I

Päivämäärä:   20.11.24 02:19:51

Ei täydellistä paikkaa löydykään.

Kaupunki vs maaseutu, itse valitsen maaseudun. Inhoan muiden ihmisten läheisyyttä. Mulla on puoli kilsaa lähinaapuriin ja se on liian lähellä mutta siedän asian koska asuu puoliksi muualla.

Minua tässä ärsyttää se, että kauppaan on 20 kilsaa ja se on liikaa. Ärsyttää että pakko omistaa auto. Ärsyttää tosi onneton paikallisliikenne ja ärsyttää kylän salametsästäjä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.