Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tehdä suppilovahveroista?

Lähettäjä: Suppis 
Päivämäärä:   19.11.24 11:01:30

Keräsin eilen reilun litran suppiksia. Valitettavasti pidän sienien keräämisestä huomattavasti enemmän kuin niiden syömisestä, joten mitkään sienimuhennokset/kastikkeet eivät oikein maistu vaan sienet pitäisi saada johonkin hukattua. Makaronilaatikkoon olen suppiksia nyt jokusen kerran upottanut, mutta nyt haluaisin kokeilla jotain uutta. Onko esim. jotain piirakkareseptiä, jossa sienet ei ole niin vahvasti pääosassa?

Re: Mitä tehdä suppilovahveroista?

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   19.11.24 11:03:29

Suppilovahvero-pekonipiirakka. Laita vaan enemmän pekonia.
Kuivattuja suppiksia olen myös laittanut vähän jauhelihakastikkeen sekaan.

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   19.11.24 11:05:14

Kanan jauhelihaa, kasviksia, sipulia sekä kuivattuja suppiksia, ruokakermaa tai kermaa ja maustetaan hyvin - pastakastike.

Päivämäärä:   19.11.24 11:05:33

Sori, unohtui sanoa, että pitäisi olla lihaton resepti. Munia/maitoa voi olla, mutta lihaa en allergian takia voi syödä.

Päivämäärä:   19.11.24 11:07:17

Ja suppikset eivät ole kuivattuja vaan tuoreita, minulla ei ole tilojs/välineitä kuivaamiseen vaan olen aina säilönyt sienet paistamalla ja pakastamalla. Nämä haluaisin nyt saada kuitenkin tuoreeltaan käyttöön ettei jää pakkaseen pyörimään.

Lähettäjä: Kivaa 
Päivämäärä:   19.11.24 11:45:22

Perunasuppiskeitto. Perunaa, sipulia ja tai varsiselleriä, hienonnetut suppikset, koskenlaskijan viherpippurijuustoa. Soseuta ja sekoita koko setti tehosekoittimella. Saa jäädä rakeiseksi. Nam ruisleivän kanssa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.11.24 11:46:57

Sienisalaatti on ihanaa, mutta jos ei tykkää suppiksista, niin sitten ei. Sitten sanon, että juustopiirakkaan. Joku vahvempi juusto mukaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.24 11:49:33

Risotto on mun suosikki

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   19.11.24 11:58:07

Kastike. Eli sipulia ja sieniä pannulle ja kun sienistä enimmät nesteet haihtuneet, niin ruokakerma sekaan. Tietysti suolaa ja mahdollisesti muita mausteita sekaan. On hyvää vaikka leivän päällä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.