Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin lääkäriin nyt?

Lähettäjä: äh 
Päivämäärä:   19.11.24 08:06:00

Siis mihin tässä enää pitäisi olla yhteydessä? Hävettää jo, että saan luulosairaan maineen, varsinkin kun taustalla on muutakin sairastelua, eli OmaKannassa on merkintöjä vaikka muille jakaa...

Mutta siis, lähes kuukausi sitten alkoi yhtäkkiä hirveä päänsärky, pahoinvointi ja näköhäiriöt. Jouduin lopulta päivystykseen, jossa tuli migreenidiagnoosi. No, päänsärky laantui muutamassa päivässä, tosin sitä on vieläkin lievänä ajoittain. Mutta vajaa viikko ekasta päivystyskäynnistä jouduin uudestaan, koska minulle tuli sekava olo ja molemmat kädet puutuivat yhtäkkiä täysin. Tt-kuvassa ei ollut mitään merkkiä aivojen toimintahäiriöstä.

Sain kuitenkin lähetteen neurologille, mutta aika on vasta tammikuun alussa. Muutaman päivän kuluttua jouduin vielä KOLMANNEN KERRAN päivystykseen. Tuosta on nyt viikko aikaa ja pari päivää tilanne näytti hieman paremmalta, mutta nyt en ole sunnuntaista asti oikein saanut syötyä, kun on oksettava olo koko ajan. Lisäksi on yhä pahenevaa huimausta ja esim työkoneen ääressä joudun tyyliin makaamaan.

Ei tämä nyt normaalia ole, mutta en enää tiedä, mihin lääkäriln pitäisi ottaa yhteys? Jos menen työterveyteen, niin saikkua saan varmaan, mutta eniten pelottaa nyt kyllä, että mitä tämä oikein on? Verikokeissa minulla oli ihan ylärajalla oleva hemoglobiini ja muita siihen liittyviä arvoja. Koska ne kuitenkin olivat ylimmät mahdolliset viiterajoissa olevat arvot, ei lääkärien mukaan ole syytä huoleen. Olen yrittänyt olla lietsomatta paniikkiani, mutta katsoin vanhoja tuloksia ja helogbloniini oli esim vielä pari vuotta sitten huomattavasti alempi ja luin, että korkeat arvot voisivat olla merkki eräästä (toki hyvin harvinaisesta) sairaudesta, johon oireeni täsmäisivät.

Joka tapauksessa olen nyt ihan sekaisin, mihin lääkäriin nyt pitäisi hakeutua saadakseen apua? Neurologin aikaa tuskin ainakaan itse pystyy kiirehtimään.

Re: Mihin lääkäriin nyt?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   19.11.24 08:16:17

Yksityiselle neurologille pääset vaikka heti, jos sinulla on hoitokuluvakuutus tai hieman rahaa. Yksi käynti ei maksa maltaita, ja saat sieltä lähetteen julkiseen erikoissairaanhoitoon, jos kyseessä on jotain vakavaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.11.24 08:17:17

Jos et ole työkykyinen, työterveys on oikea paikka hoitaa asiaa.

Lähettäjä: Euro 
Päivämäärä:   19.11.24 09:23:23

Onko stressiä tai kuormitusta?

Mulla lähti stressissä jopa ihan jalat alta. Kädet puutuivat jne. Neurologi on oikea osoite, mutta ota sitä sairaslomaa nyt ensin ja katso auttaako lepo.

Lähettäjä: Auts 
Päivämäärä:   19.11.24 09:30:56

Voisiko olla Hemokromatoosi? Onko ferritiini mitattu?
Yhdellä tutulla on ja voi aiheuttaa vaikka mitä oireita, ei pelkästään niitä tyypillisiä.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   19.11.24 09:33:32

Meniere?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.