Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies juo jatkuvasti

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   19.11.24 00:26:50

Ollaan seurusteltu kolme vuotta. Melko nuoria ollaan vielä, muttei mitään teinejä. Molemmat työelämässä. Ongelma on se että mies juo jatkuvasti, työviikoilla (reissutyöt), viikonloppuisin ym. En oikein tiedä mitä tästä pitää ajatella. Sen tiiän että toista ihmistä ei voi muuttaa, täytyy joko hyväksyä tai olla hyväksymättä.

Monet kerrat olen yrittänyt keskustella asiasta, mies on hyvin vähäsanainen. Kyselee vain että mitä se minua häiritsee jos hän juo vaikka työreissullaan. En oikein itsekkään tiedä että minkä takia se mua ahistaa. Ollaan puhuttu että kertoisi kun menee juomaan, niin en turhaan soittele ym yritä pitää yhteyttä, mutta mies ei ikinä kerro että menee baariin tai aikoo juoda. Tiedän että nämä voi olla hyvin extempore asioita, mutta ei joka viikko voi olla sama tilanne. Mies ei ikinä myöskään kerro että pääsee takaisin kotiin tai yleensäkään ilmoittele itsestään mitään näiden juomareissujen aikana.

Monesti itse olen viikonloput töissä ja herään kolmen jälkeen kun mies tulee kotiin ja koira herättää haukkumalla. Myös usein tuo kaverinsa mukana ja jatkavat iltaa meillä. Minä en tietenkään saa nukuttua ja menen sitten väsyneenä töihin. Olen yrittänyt puhua ja keksiä ratkaisuja miten tästä kestämättömän oloisesta tilanteesta saisi kestettävän. Onko vinkkejä tai miten lähestyä asiaa? Miksi teitä ahdistaa puolison jatkuva juominen jos on kokemusta asiasta? Haluaisin perustella asian mutta en saa koottua järkevää selitystä.

Re: Mies juo jatkuvasti

Lähettäjä: Nna 
Päivämäärä:   19.11.24 00:33:55

Sinua ahdistaa koska olet terve ja tuo mies on sairas. Tuo hänen ryyppy on sairaus. Alkoholistin kanssa olemisesta ei koskaan mitään hyvää seuraa. Älä tuhlaa ainoaa omaa elämääsi tuollaiseen, jos hän ei hakeudu hoitoon nyt heti.

Lähettäjä: Nna 
Päivämäärä:   19.11.24 00:34:45

Tilanne miehesi suhteen on todella sairas.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.24 01:00:15

Alkoholi on aine jota kohtaan ihmiselle kehittyy fyysinen riippuvuus. Ihmisestä joka juo usein, tulee alkoholisti. Tämä sinua ahdistaa.

Ei kukaan terve ihminen halua ryhtyä alkoholistin puolisoksi.

Miehen alkoholiriippuvainen käytös on jo alkanut vaikuttaa parisuhteeseen, viikonloppuhäirinnän vuoksi et voi nukkua. Se on iso ongelma.

Ei siinä ole mitään perusteltavaa ettet halua olla alkoholistin tyttöystävä.

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   19.11.24 01:07:02

Jos mies juo viikonloppuna niin kuulostaa ihan normaalilta ihmiseltä ja suurin osa tekee samaa eikä siinä ole mitään pahaa. Jos joskus työviikoilla juo, en nää tässäkään mitään väärää. Mutta tuo baarissa ramppaaminen olisi itselle redflag ja ei kävisi.. mikä tarve hänellä on siellä baarissa käydä? Musta törkeää viikonloput viettää mieluummin siellä ja ottaa vielä kaveri kotiin mukaan, mieluummin kuin olla kanssasi

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.