Lähettäjä: .
Päivämäärä: 18.11.24 20:54:10
Ja reseptejä löytyy laittamalla googleen vaikkapa vegaanihaaste tai chocochili. Jalotofulla on myös ihan hurjan hyvä reseptipankki!
Minulla oli tänään paneroitua savutofua ja uunissa oli pussin jämät grillivihanneksia, pari sipulia, paprika, puolikas kesäkurpitsa ja jotain tomaatin jämiä, kaikki vähän eri tavalla marinoituja kun tuli pilkottua erissä niin pystyi tuunailemaan matkalla.
Aamulla oli leivän päällä sinistä keijua, vegaanista leikkelettä (Muu roast beef), ravintohiivahiutaleita ja kurkkua. Leikkeleet alkavat tökkimään joten siirryn varmaan taas kikherneomelettiin aamuleipäni päällä tai menen ilman. Tai hölskykurkkuihin, tai kaupan suolakurkkuihin, mitä nyt sitten tekeekään mieli.
Aamupuuro oli piilotettu kiivin, banaanin, taateleiden, vehnänoraan auringonkukansiementen ja seesaminsiementen alle. Ja oliiviöljyä oli rasvana siinäkin.
Söin myös pari joulutorttua päärynä-kinuskimarmeladilla jos liian terveelliseltä kuulostaa. :D
Teen myös usein pizzaa, mutta pizzani päällä ei ole hyvän tomaattikastikkeen lisäksi kuin punasipulia, valkosipulia ja oliiviöljyä. Ei mitään juustoja tai juustokkeita, joten en oikein jaksa mieltää sitä mitenkään epäterveelliseksi, vaikka ei siitä proteiinia saakaan.
Eineksistä menee ne papupihvihampurilaiset, niissä on rasvaa joku 1g/hampurilainen joten en jaksa niitäkään kauhistella.
Olen köyhä, mutta olen erittäin iloinen siitä että olen vegaani jo ihan kukkaron kannalta kun jää kalliit lihat, juustot ja maitotuotteet kauppaan. Varsani ei kestä herneitä, kaalia tai härkäpapua joten suurin osa vegaanisista eineksistä kuten makkaroista jää ostamatta, pavut ovat halpoja ja tofuakin saa halvalla, nyt olen vain tykästynyt tohon kylmäsavutofuun kovin.
Koen, että köyhänä paras sijoituskohde rahoilleni on terveellinen ja monipuolinen ravinto niin toivottavasti välttää monet terveyshuolet mitä ei olisi varaa hoidattaa. Se ei poislue herkuttelua, kunhan se tulee sitten viimeisenä kun on syönyt mahdollisimman monia eri kasviksia ja määrät ovat jotenkuten edes maltillisia. :)
|