Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minut hengissä pitävä ajatus on...(masentuneet,

Lähettäjä: Ajatelma 
Päivämäärä:   17.11.24 15:22:26

kannattaa lukea tämä ajatuksella).

Niin, minä olen niin persaukinen ja opintovelkainen ihminen, että tajusin että en todellakaan tee lähiomaisille (pienituloisia kaikki) enkä yhteiskunnalle sitä, että livistäisin kuolikuluni omaisten niskaan nakaten ja loisisin opintolainani valtion kontolle lopettamalla päiväni.

Ensin minun on a) Maksettava 9 t laina joka senttiä myöten takaisin. Ei voi yhteiskunnalle oksentaa tuota. ja b) Säästettävä nimenomaiselle tilille kuolinkuluni eli mm. perusmuodon hautajaiset siten, että omaiset maksavat joka laskun minubn itse elinvuosina tienaamalta tililtä eivätkä joudu rahallisesti vastaamaan mistään.

Tässä tulee menemään vähintään 10 vuotta:D :D

Ei ole mitään lukua lähteä loisena. Moraali pitää olla.

Säästöjä on muutama satanen tälölä hetkellä :D :D

Huomenna taas töhin 12 e tuntipalkallani!

Re: Minut hengissä pitävä ajatus on...(masentuneet,

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.24 15:44:23

Minulle lohdullisin ajatus on se, että voin tappaa itseni. Se tyynnyttää mielen ja saan vihdoin nukuttua.

Lähettäjä: Berry 
Päivämäärä:   17.11.24 15:45:55

Ihana, että olet löytänyt sinua auttavan ajatuksen <3 toivon ettö löyät toivon! Halaus.
Minä taas olen se huono ihminen ja itsekäs k*pää joka lähtee ja jättää kuluja. Yritän kyllä tässä järjestellä asiat mahdollisimman helpoksi hoitaa, mutta ei vaan ole voimia noin pitkälle (saan siis yliopiston paperit käteen vasta nyt ennen joulua, niin ei ole ehtinyt kovin tienata ). Onneksi opintolainaa ei ole ihan kamalasti.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   17.11.24 17:10:19

Opintolainoista nyt ei kannata olla huolissaan. Kunhan nyt edes kaikki elämää ylläpitävät maksut järjestyy. Niinkuin vuokrat ruoka puhelin sähkö ja vesi. Siinä tärkeimmät. Älä sinä huoli elämä jatkuu ja kaikki setviytyy ajan mittaan..

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   17.11.24 17:13:25

Mistä ajattelit repiä syyn hengissä pysymiseen sitten, kun valmistuttuasi rahaa on maksaa velat ja hautajaiset? Pitäisikö tuohon laskelmaan lisätä edes yhteiskunnalle aiheuttamasi kulut: päiväkoti, koulu, opinnot? Liikenneverkon kuluttaminen, julkisen sektorin lääkärikäynnit, opintotuet? Jos siitä pienestä opintolainastasi olet niin huolissasi, niin noihin muihin hyötyihin on mennyt paljon suurempia summia, jotka maksaantuu hitaasti verotuloistasi. Noin pienellä palkalla taidat saada asumistukeakin enemmän kuin maksat veroja, että et sinä pääse ikinä kuolemaan tuolla periaatteellisuudella...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.24 17:21:33

"Ihana, että olet löytänyt sinua auttavan ajatuksen <3 toivon ettö löyät toivon! Halaus.
Minä taas olen se huono ihminen ja itsekäs k*pää joka lähtee ja jättää kuluja. Yritän kyllä tässä järjestellä asiat mahdollisimman helpoksi hoitaa, mutta ei vaan ole voimia noin pitkälle (saan siis yliopiston paperit käteen vasta nyt ennen joulua, niin ei ole ehtinyt kovin tienata ). Onneksi opintolainaa ei ole ihan kamalasti."

Et ole huono ihminen, mutta etkö voisi ihan itsesi vuoksi ajatella, että odottaisit vielä. Ymmärrän, että sinulla on varmasti todella rankkoja kokemuksia taustalla kun suunnittelet lähtemistä, enkä minä voi ulkopuolisena ikinä tietää miltä sinusta tuntuu, mutta haluaisin silti sanoa sinulle, että älä tee sitä. Sinä olet arvokas ihminen, odota edes vielä. Elämä voi vielä tulla paremmaksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.